امام جمعه اهل‌ سنت بندرعباس گفت: روزه‌داران باید در ماه مبارک رمضان در راستای تقویت عفو و گذشت در جامعه گام بردارند.
کد خبر: ۲۵۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 24 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شیخ‌ علی جلالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار داشت: رمضان ماه فضائل اخلاقی و بهترین زمان برای تقویت این حسنه‌های اخلاقی در وجود انسان است.
 
وی با بیان این که رمضان بهترین فرصت برای تقویت روحیه عفو، گذشت و برادری در جامعه است، عنوان کرد: باید این ویژگی‌ها را در این ماه عزیز در میان خودمان تقویت کنیم و اختلافات را که سبب تضعیف جامعه‌اسلامی می‌شود، کنار بگذاریم.
 
خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های رسول مکرم اسلام، مهربانی ایشان نسبت به مردم بیش از هر کس دیگر بود و در سیره رسول خدا دوست داشتن مردم و بخشیدن آنها به طور ویژه‌ای می‌درخشد.
 
شیخ جلالی با اشاره آیات مختلف قرآن کریم مبنی بر لزوم وجود بخشش و مهربانی در جامعه، خاطرنشان کرد: عفو و مهربانی سبب تقویت پایه‌های جامعه شده و به استحکام و قوام جامعه اسلامی نیز کمک فراوانی می‌کند.
 
وی گفت: این دستور خداوند متعال است که اگر به دنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید یکدیگر را ببخشیم و نسبت به برادران و خواهران دینی‌مان گذشت داشته باشیم.
 
خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس افزود: به طور کلی رشد فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی سبب بهبود زندگی مردم و آسایش بیشتر جامعه می‌شود و سطح و تراز زندگی مردم را ارتقا می‌دهد بنابراین باید رشد این فضائل را از وجود خودمان آغاز کنیم و آن را در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص از سن کودکی رواج و گسترش دهیم.
 
شیخ جلالی همچنین بر اهمیت بهره‌گیری مسلمانان از شب‌های قدر نیز تاکید کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار