مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از شهادت دو محیط‌بان در منطقه حفاظت‌شده گنو به دست شکارچیان غیر مجاز خبر داد.متخلفین غیر مجاز شکار و صید از منطقه متواری شده و پیگیری‌ها برای دستگیری آنها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 24 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید وفادار عصر امروز در گفت‌وگو با فارس با تشریح جزئیاتی از درگیری ظهر امروز محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده گنو با شکارچیان غیر مجاز، اظهار کرد: ظهر امروز محیط‌بانان منطقه حفاظت شده گنو حین گشت‌زنی و کنترل منطقه پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده گنو، بر حسب وظیفه وارد عمل می‌شوند. خبرگزاری فارس: شهادت دو محیط‌بان در منطقه حفاظت‌شده گنو هرمزگان
 
وی با اشاره به درگیری مسلحانه و تیراندازی بین محیط‌بانان و شکارچیان، افزود: این حادثه حدود ساعت 3 بعدازظهر طی تعقیب و گریز متخلفین شکار و صید در شکارگاه تنگه گچ و سیاتک منطقه مذکور رخ داد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ادامه داد: محیط‌بانان این منطقه به‌نام‌های محمد دهقانی(متولد 1360) و پرویز هرمزی(متولد 1341) مانند سایر مناطق حفاظت‌شده، طی ماموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ در این درگیری به دست شکارچیان به شهادت رسیدند.
 
وفادار بیان کرد: متخلفین غیر مجاز شکار و صید از منطقه متواری شده و پیگیری‌ها برای دستگیری آنها همچنان ادامه دارد.
 
   تسلیت ابتکار برای شهادت محیط‌بانان

در پی شهادت دو تن از محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو در درگیری با شکارچیان این منطقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیامی صادر کرد.
 
در متن این پیام آمده است:
« ... و شهید قلب تاریخ است
خبر بسیار تلخ و باورنکردنی است. متاسفانه امروز سوم تیر حدود ساعت ۱۲ ظهر دو محیط بان سرفراز و شجاع منطقه حفاظت شده گنو به نام‌های «محمد دهقانی» و «پرویز هرمزی» در ارتفاعات استان هرمزگان در درگیری مسلحانه به شهادت رسیدند.
 
   جابجایی پیکر این شهدا به علت صعب‌العبور بودن منطقه با کُندی انجام می‌شود و البته نیروی انتظامی و آگاهی استان در آماده‌باش کامل برای بازداشت قاتلان فراری هستند.
 
همکاران عزیز شهیدم؛ فداکاران عرصه حفاظت از طبیعت ایران؛ پیمان می‌بندیم که نگذاریم خونتان پایمال شود، بر سر آرمان‌هایتان کوتاه نخواهیم آمد ...
 
یاد و خاطره ۱۹ تن از سربازان وطن نیز که در سانحه رانندگی به شهادت رسیدند گرامی باد.»
 
  ضاربین محیط‌بانان هرمزگانی تحت تعقیب هستند
 
مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضاربین دو محیط‌بان به شهادت رسیده در استان هرمزگان تحت تعقیب هستند.
 
مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضاربین دو محیط‌بان به شهادت رسیده در استان هرمزگان تحت تعقیب هستند.
 
علی تیموری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صبح امروز در پارک ملی گنو در استان هرمزگان دو تن از محیط‌بانان با نام‌های پرویز هرمزی و محمد دهقان توسط شکارچیان متخلف به شهادت رسیدند.
 
تیموری افزود: ضاربین هنوز دستگیر نشده و تحت تعقیب هستند.
 
جسد دو محیط‌بان به پزشکی قانونی تحویل داده شد
 
رئیس هیأت کوهنوردی استان هرمزگان گفت: جسد دومحیط‌بان که ظهر پنجشنبه توسط شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیده بودند به پزشکی قانونی تحویل داده شد.
 
هادی مفصل امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: حدود ساعت 18بعد ازظهر از طریق هلال احمر و استانداری هرمزگان با هیأت کوهنوردی تماس گرفته شد وب ه علت صعب العبور بودن منطقه کوه گنو از این هیئت در خواست کمک شد.
 
وی افزود: بلافاصله به همراه 3نفر از تیم هلال احمر و8 نفر ازکوه‌نوردان امداد و نجات هیأت کوهنوردی هرمزگان با تجهیزات کامل و دو دستگاه خودروی شاسی بلند به منطقه سنگ گچ کوه گنو اعزام شدیم.
 
رئیس هیأت کوهنوردی هرمزگان گفت: خوشبختانه با توجه به مشخص بودن محل درگیری، پس از پایین آوردن اجساد از ارتفاعات از آن محل بامورد خاصی مواجه نشدیم.
 
مفضل تصریح کرد: جا دارد از ساکنین روستاهای اطراف، نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس و هلال احمر استان هرمزگان در امر کمک‌رسانی تشکر کرد.
 
وی درپایان یادآور شد: اجساد محیط‌بانان دقایقی پیش پس از انتقال از ارتفاعات گنو به تیم پزشکی قانونی هرمزگان واقعه در بهشت زهرای باغو تحویل داده شد.
 
 محیط‌بانان منطقه حفاظت شده گنو حین گشت‌زنی و کنترل منطقه پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده گنو، بر حسب وظیفه وارد عمل می‌شوند و طی تعقیب و گریز متخلفین شکار و صید در شکارگاه تنگه گچ و سیاتک منطقه و درگیری به دست شکارچیان به شهادت رسیدند.

 قاتلان دو محیط‌ بان هرمزگانی دستگیر شدند

 رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با تلاش بازپرس ویژه قتل و نیروی انتظامی، لحظاتی قبل قاتلان در محل وقوع شهادت دو محیط‌ بان هرمزگانی دستگیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از دستگیری قاتلان دو محیط بان هرمزگانی خبر داد و گفت:  با تلاش بازپرس ویژه قتل و نیروی انتظامی لحظاتی قبل قاتلان در محل وقوع شهادت دو محیط بان هرمزگانی دستگیر شدند.

  وی افزود: قاتلان به جرم ارتکابی اعتراف کردند و تحقیقات از آن‌ها همچنان ادامه دارد. 

این مسئول عالی قضایی در استان هرمزگان در ادامه اضافه کرد: در این رابطه 10 نفر دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها عاملان قتل هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار