نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در قشم با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، امام جمعه و فرماندار این شهرستان افتتاح و «غلامرضا پاسلاری» به عنوان مسئول این نمایندگی معرفی شد.
کد خبر: ۲۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 23 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در آئین افتتاح این نمایندگی، گفت: مهمترین هدف از افتتاح نمایندگی اتاق تعاون استان در قشم، تحقق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

محمدعلی سلیمی افزود: اجرایی شدن ماده 57 قانون بخش تعاون در خصوص شرح وظایف اتاق های تعاون، اعمال نظارت بر تعاونی ها جهت اطمینان از تطبیق فعالیت آنها با قانون، اعمال سیاست های درون سازمانی در خصوص تعاونی ها و برون سپاری فعالیت های تصدی گری از دیگر اهداف راه اندازی نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در این جزیره به شمار می رود.

وی تشکیل و توسعه تعاونی ها، نظارت بر تغییرهای ثبتی تعاونی ها، بررسی صورت های مالی تعاونی ها، اجرای نظام نظارتی، برگزاری برنامه های ترویجی و دوره های آموزشی، نظارت بر نحوه برگزاری مجامع عمومی، رسیدگی به شکایت ها، پذیرش و بررسی پرونده های درخواست تسهیلات و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز را از فعالیت های واگذار شده به نمایندگی اتاق تعاون در قشم برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی اتاق یاد شده، کار تعاونی ها به خود آنان واگذار و به زودی اتاق تعاون قشم نیز راه اندازی شود.

امام جمعه قشم نیز در این آئین، افتتاح نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در این جزیره را تحقق بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرد.

حجت الاسلام رضا جوکار اضافه کرد: با راه اندازی این نمایندگی، مردم شهرستان قشم به سهولت به خدمات دولتی بخش تعاون دسترسی پیدا می کنند.

امام جمعه قشم تاکید کرد: بدون تردید این رویکرد مثبت می تواند الگویی مناسب برای دیگر دستگاه های اجرایی منطقه و در چارچوب برون سپاری تصدی گری به بخش خصوصی باشد.

شهرستان قشم با وسعت یکهزار و 725 کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به 120 هزار تن، افزون بر 160 تعاونی فعال دارد و یکی از شهرستان های پیشرو هرمزگان در بخش تعاونی به شمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار