عملیات لودات(انتقال) سکو 18B پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) که تجربه ساخت ده ها سکو با دستان توانمند داخلی را دارد، صبح امروز انجام شد.
کد خبر: ۲۵۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 23 June 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در گفت و گو با ایسنا افزود: این پروژه دستاوردی ملی است که به عنوان برگ زرین دیگری از توانمندی های مهندسین داخلی به ثبت رسید.
 
حمید رضاییان اصل با بیان اینکه سکو 18B پارس جنوبی فاصله 400 کیلومتری را در بازه یک ماهه طی می کند تا به نقطه صفر مرزی برسد، اظهار کرد: ساخت این سکو نشان دهنده  توانمندی بی نظیر مجتمع کشتی سازی ایزوایکو  است و تنها باید شرکت های داخلی این اعتماد را داشته باشند تا شاهد عملکرد درخشان متخصصین داخلی باشیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فاصله بین دو تا چهار ماهه سکوی B17 پارس جنوبی آماده انتقال می شود، تصریح کرد: پس از چند ماه سکوی سوم هم آماده انتقال می شود که تمامی این موضوعات نمایانگر تجربه بالا و توانایی متخصصین و مهندسین داخلی در ساخت سکوهای پیچیده نفتی و گازی می باشد.
 
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه ساخت این سکو ، فعالیتی برجسته در حوزه دریایی است، خاطرنشان کرد: وقتی چنین سکویی ساخته و آماده تحویل می شود پس قابلیت ساخت کشتی های اقیانوس پیما نیز در این مجتمع وجود دارد زیرا به مراتب فرآیند آسان تری دارد.
 
وی در پایان گفت: امیدوارم ساخت این سکوها فتح بابی در اعتماد شرکت های دولتی به مجتمع کشتی سازی فراساحل باشد.
 
به گزارش ایسنا، شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس از شرکت های وابسته ایزوایکو که در کنسرسیوم پروژه های ساخت سکوهای فاز های اول، دوم، سوم، ششم، هفتم، هشتم و دوازدهم پارس جنوبی حضور داشته و سکوهای فاز 15 و 16 را پیش از این ساخته و تحویل داده، ساخت سکو 18B را برعهده داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار