مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون،دو هزار نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه و بیش از یک میلیون و 100 سی سی خون اهدا کردند.
کد خبر: ۲۴۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 22 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ایمان زارعی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های خونی افزود: در شب های قدر نیز پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در استان از ساعت 21 تا پایان مراسم ، آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

وی به داوطلبان اهدای خون توصیه کرد روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر به میزان کافی مایعات بنوشند تا با ایجاد حجم مناسب خون در روز اهدا و یا روز بعد از آن با مشکل مواجه نشوند.

این مسوول اظهارکرد: مراکز انتقال خون در فصل گرم ، تعطیلات نوروزی ، مسافرت های تابستانی وماه مبارک رمضان با کاهش استقبال مردمی جهت اهدای خون مواجه است و با توجه به نیاز روزمره به خون و تولید و فرآورده‌های خونی و محدودیت در زمان نگهداری خون این نیاز در ایام خاص بیشتر از هر زمان احساس می‌شود.

زارعی اضافه کرد: یک واحد خون حداقل جان سه بیمار را از مرگ نجات می‌دهد و از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی به تزریق خون نیاز پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کمبود خونی از هیچ گروه خونی اکنون در استان وجود ندارد و ذخایر موجود تا 12 روز دیگر جوابگوی نیاز بیماران است.

بیماران هموفیلی ، تالاسمی ،‌ سرطانی ، شیمی درمانی ، نوزادان نیازمند تعویض خون و زنان جراحی های بزرگ و مجروحان حوادث از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار