استاندار هرمزگان گفت: کار خیرین که خدمات ارزشمندی را به یتیمان ارائه می کنند قابل تحسین است و امیدوارم این یتیمان در آینده به چهره های خدوم و سرشناسی تبدیل شوند.
کد خبر: ۲۴۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 22 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری شب گذشته(اول تیر) در جشن اکرام ایتام و محسنین که همزمان با میلاد امام حسن (ع) در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه اکرام و نوازش یتیمان در قرآن کریم مورد سفارش قرار گرفته و روایت داریم که یتیم نوازی کلید ورود به بهشت است، عنوان کرد: در قرآن سفارش و تأکید فراوانی بر لزوم محبت و مهربانی نسبت به یتیمان شده است.
 
وی ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می فرمایند از غذایی که می خورید به یتیمان اطعام کنید تا هم قلب تان مهربان شود و هم به خواسته خود برسید و همچنین امام باقر (ع) فرموده اند که چهار خصلت در هر کس باشد خداوند خانه ای در بهشت برای او بنا کند، کسی که یتیمی را پناه دهد و بر ناتوانی دلسوزی کند و به پدر و مادر خود مهر ورزد و با زیر دست خود مدارا کند.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بالاترین درجه از ایمان رسیدگی به وضع ایتام است، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرماید کسی که یتیمی را سرپرستی کند تا این که او بی نیاز شود خداوند بهشت را بر وی واجب می کند، همان گونه که اگر کسی در مال یتیم خیانت کند مستحق دوزخ می شود.
 
جادری با اشاره به وجود هشت هزار و 900 یتیم در استان هرمزگان، اظهار داشت: کار خیرین که خدمات ارزشمندی را به یتیمان ارائه می کنند قابل تحسین است و امیدوارم این یتیمان در آینده چهره های خدوم و سرشناسی باشند.
 
وی در پایان با بیان اینکه بالاترین درجه از ایمان رسیدگی به وضع ایتام است و یتیم نوازی کلید ورود به بهشت است، گفت: خدمت به ایتام بهترین نوع خدمت و توفیقی الهی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) در این راستا خدمات ارزشمندی را ارائه می کند.

در این مراسم جشن از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان که عناوین و رتبه های برتر را در زمینه های مختلف کسب کرده اند، تجلیل و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار