رئیس دادگستری شهرستان رودان از کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه به 12 سال خبرداد. اعتیاد و سیگار دانش آموزان معتاد ‌
کد خبر: ۲۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 22 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسن نیک طبع افزود: سن مصرف مواد مخدر رو به کاهش است و در حال حاضر به سن 12 سال رسیده است که متأسفانه شاهد هستیم دانش آموزان دوره راهنمایی نیز به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌های پیشگیرانه‌ای باید انجام شود تا خانواده‌ها از اثرات مصرف مواد مخدر آگاه شوند و از فرزندان خود مراقبت کنند تا دچار اعتیاد نشوند.
 
رئیس دادگستری شهرستان رودان به نشانه‌های رفتاری افراد مصرف کننده مواد مخدر نیز اشاره و اضافه کرد: مواد مخدر باعث ایجاد بیماری‌های افسردگی، شیدایی و یا مخلوطی از آنها می‌شود، این علائم به صورت تحریک پذیری، انبساط خلق و افسردگی دیده شده و افراد معتاد دچار اختلالات خواب نیز میشوند.
 
نیک طبع غرور کاذب و عدم توانایی در "نه" گفتن را از دلایل رفتن جوانان به سمت اعتیاد دانست و عنوان کرد: برخی از افراد دچار غرور کاذب می‌‌شوند و در کنار دوستان ناباب اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند و همین مسأله زمینه اعتیاد آنها را فراهم می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه اعتیاد زمینه بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه است، خاطر‌نشان کرد: بیش از 95 درصد از علت طلاق در جامعه مصرف مواد مخدر است، همچنین اعتیاد باعث بیکاری و عدم حس مسئولیت برای افراد می‌شود.
 
رئیس دادگستری شهرستان رودان ادامه داد: ضرورت دارد که همه افراد جامعه به منظور مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه با دستگاه قضایی همکاری کنند.
 
نیک طبع افزود: تمام افراد جامعه به عنوان چشم و گوش دستگاه قضایی در صورت مشاهده افرادی که به توزیع مواد مخدر مبادرت می کنند، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کنند.
 
وی در پایان  تصریح کرد: همکاری افراد جامعه با دستگاه قضایی باعث می‌شود که امنیت خود و خانواده را فراهم کنند، چرا که احتمال دارد مواد مخدر تمامی افراد جامعه را مورد هدف قرار دهد و افراد دچار اعتیاد شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار