رئیس موسسه آموزش عالی قشم از ارائه طرح جامع این موسسه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تبدیل این مرکز آموزش عالی به دانشگاه و ارتقای آن به قطب نخست دانشگاهی جزیره خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 21 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سراج الدین محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در مرحله بعد تلاش داریم این دانشگاه به قطب اول یا دوم دانشگاهای هرمزگان تبدیل شود.
 
وی اضافه کرد: در همین چارچوب طرح جامع 15 ساله ای در قالب سه برنامه پنج ساله برای ارتقای این موسسه آموزش عالی تدوین شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی قشم مهمترین مرحله طرح یاد شده را تبدیل شدن این موسسه به دانشگاه ارزیابی کرد و گفت: با برنامه ریزی های منسجمی که اجرا می شود تلاش داریم این مهم محقق شود و امیدواریم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با نگاه مثبت این طرح را بررسی کند.
 
محبی با اشاره به برنامه ریزی این موسسه برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: برای سال تحصیلی 96 – 95 سه رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری ساخت و تولید و ریاضیات کاربردی به مجموعه رشته های 13 گانه این موسسه آموزش عالی اضافه می شود تا تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه به 16 رشته افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با رویکرد جذب حداکثری سرمایه گذار داخلی و خارجی در صنایع نفت و گاز، افزود: در صورت موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این موسسه آموزش عالی قصد دارد پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی ارشد مهندسی نفت و گاز و مهندسی عمران با گرایش زلزله را به مجموعه رشته هایش اضافه کند.

رئیس موسسه آموزش عالی قشم یادآوری کرد: علاقمندان به رشته های تحصیلی این موسسه آموزشی می توانند علاوه بر ثبت نام از طریق آزمون سراسری، بدون نیاز به آزمون نیز در 16 رشته این موسسه ثبت نام کنند.

محبی رشته های مقطع کاردانی این موسسه آموزش عالی را رایانه و حسابداری اعلام و اضافه کرد: این موسسه در رشته های هتلداری، جهانگردی با گرایش برنامه ریزی توسعه، کتابداری و حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مهندسی کامپیوتر و ریاضیات کاربردی در مقطع کارشناسی پیوسته و حسابداری و مهندسی فناوری ساخت و تولید در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

به گفته مسئولان افزون بر 11 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی قشم در رشته ها و مقطع های مختلف دانشگاهی تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار