مدیرعامل منطقه آزاد قشم از تلاش برای افزایش تولید و صادرات در این منطقه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 18 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در نشست خبری سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی مدیرعامل این مجموعه اظهار داشت: برای راه اندازی بنگاه های تولیدی لوازم خانگی، مبلمان و پوشاک که قرار است با همکاری سرمایه گذاران چین در منطقه آزاد قشم راه اندازی شود جانمایی صورت گرفته و به زودی کارها برای راه اندازی آن انجام خواهد شد.
 
مومنی تصریح کرد: پذیرای هر سرمایه گذار خارجی در قشم خواهیم بود و با در اختیار قرار دادن زمین و امکانات زیر ساختی با آنها مشارکت می کنیم.
 
وی در خصوص پل خلیج فارس که منطقه آزاد را به سرزمین اصلی متصل می کند نیز، اذعان داشت: پل خلیج فارس که قرار است به طول دو کیلومتر بندر لافت قشم را به بندر پهل بندر عباس وصل کند تاکنون 17.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش ما بر این است تا حداقل سه سال آینده به بهره برداری نهایی برسد.
 
وی همچنین عنوان کرد: به دلیل نبود منابع مالی کافی ساخت این پل تاکنون به تعویق افتاده اما با توجه به سرمایه گذاری 640 میلیون یورویی در این پروژه امید داریم تا بتوانیم با راه اندازی 96 کیلومتر راه آهن و 76کیلومتر بزرگراه از طریق این پل بخشی از کریدور شمال جنوب را به بهره برداری برسانیم.
 
مومنی ضمن اشاره به اقتصادی بودن احداث پل خلیج فارس در صورت وجود حداقل 10 میلیون تن بار در جزیره قشم به سرمایه گذاری های جدید در این منطقه اشاره کرد و گفت: طبق مذاکرات انجام شده با وزارت نفت قرار بر این شد تا 25 میلیون تن خوراک پتروشیمی برای فعال کردن تولید در این منطقه در اختیار قرار دهند و همچنین 140 هزار بشکه نفت سنگین و 4 محصول پتروشیمی در قشم تولید شود که در این زمینه سرمایه گذاری هایی نیز از طریق صندوق تعاون فرهنگیان و شرکت ماشین سازی اراک صورت گرفته است همچنین کارخانه فولاد با ظرفیت 5 میلیون تن و مشارکت سرمایه گذاران چینی در این منطقه احداث خواهد شد که سهم قابل توجهی در اقتصادی کردن پل خلیج فارس دارا است.
 
مدیر عامل منطقه آزاد قشم از تامین آب مصرفی ساکنین غرب این جزیره خبر داد و بیان کرد: 68 روستا در قشم وجود دارد که تاکنون تنها به 20 روستا آب رسانی انجام می شد که طبق دستور ریاست جمهوری در سفر سال 93-94 از دو هفته پیش 1500 متر مکعب ظرفیت جدید برای تامین آب تصفیه شده روستایان منطقه ایجاد شده که با توجه سه برابر شدن ظرفیت مشکل آبرسانی غرب جزیره به طور کامل مرتفع گردید.
 
وی از افتتاح اسکله درگهان در قشم خبر داد و گفت: 10 روز پیش این اسکله به دستور ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم افتتاح شد اما با توجه به اینکه گمرک به تعهدات خود در موعد مقرر عمل نکرده است هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
 
مومنی در پایان از وظایف مناطق آزاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این منطقه که در بند 11 قانون اقتصاد مقاومتی زیاد شده تولید بر مبنای صادرات است که ارزیابی عملکرد واحدهای تولیدی تاکنون صورت گرفته و به تولید کنندگان مطرح منطقه ابلاغ شده که در سال جاری حداقل 30 درصد افزایش تولید برای صادرات داشته باشند و عمده صادرات این منطقه بر پایه محصولاتی همچون سیمان، روغن موتور، روی و سیگار است که توسط 126واحد تولیدی فعال تولید می شود و همچنین در صدد حل واحدهای غیر فعال تولیدی با تامین اعتبارات لازم از بانک ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار