مدیرکل املاک و مستغلات منطقه ازاد قشم گفت : پارسال از 760 هکتار اراضی منطقه قشم با دستور مقام قضایی و دادستان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۲۴۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 18 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمداحسان شرقی در نشست خبری با بیان اینکه اکنون در منطقه ازاد قشم گشت حفاظت از امور اراضی داریم ، افزود : زمین های خارج از محدوده منطقه ازاد قشم ، کاربری زراعی دارد و باتوجه به اینکه معمولا مالکیت این زمین ها مشخص نیست در انها ساخت و ساز انجام می شود.
 
وی گفت : معمولا متصرفان زمین ها اشخاص حقیقی هستند و حدود 400 پرونده زمین خواری در دستگاه قضایی و مجموعه اداره کل حقوقی سازمان منطقه ازاد قشم داریم و افراد سودجو با اغفال مردم و ارائه اسناد دقیق مردم را به چالش می کشند.
 
شرقی با بیان اینکه اداره کل املاک و مستغلات تنها مرجع شناسایی مالکیت در منطقه قشم است ، افزود : از مردم می خواهم برای خرید زمین در منطقه ازاد حتما از این اداره کل استعلام بگیرند.  
 
مدیرکل املاک و مستغلات و مطالعات جغرافیایی سازمان منطقه ازاد قشم  گفت : مباحثی مثل زمین خواری و مسائل دیگر در سالهای گذشته و در شرایط انتقال نمایندگی از سازمان جنگل ها و مراتع به اداره کل املاک و مستغلات و مطالعات جغرافیایی سازمان منطقه ازاد قشم اتفاق افتاده است که ما بصورت جدی و براساس منویات مقام معظم رهبری پیگیر هستیم تا دست افراد سودجو از جزیره قطع شود.
 
شرقی درخصوص احراز شرایط مالکیت خطاب به افرادی که مدعی زمین ها هستند و اطلاعات هم ارائه می کنند ، گفت : مجموعه سازمان منطقه ازاد و اداره کل املاک و مستغلات قشم حافظ منافع بیت المال و مردم است و کمیسیون ماده 3 اسناد و مدارک کسانی را که مدعی هستند بررسی و درصورت صحت تائید می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار