بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتقاد یک آیت الله از ارتباط نامشروع در شبکه‌های اجتماعی!»،«وزیر ورزش به "پرسپولیس" پیوست!»،«شغل محبوب در کره شمالی»، و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 17 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شلوار جدید سوشا مکانی

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب/ قیمت‌های نجومی قبر در تهران!/ سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد/ روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت/ شلوار جدید سوشا مکانی

وزیر ورزش به "پرسپولیس" پیوست!

اعتراض‌ها به سیاست وزیر ورزش و جوانان در نقل و انتقالات به تمرین استقلال کشیده شد.تماشاگران استقلال امروز با نصب بنری که یک طرف آن عکس محمود گودرزی با پیراهن پرسپولیس مونتاژ شده بود و طرف دیگر عکس علیرضا منصوریان بود به نوعی نسبت به سیاست‌های وزیر ورزش و جوانان در فصل نقل و انتقالات انتقاد کردند. این مطلب در سایت ورزش سه منتشر شده است.

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب/ قیمت‌های نجومی قبر در تهران!/ سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد/ روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت/ شلوار جدید سوشا مکانی

گاف بزرگ یکی از نزدیکان احمدی نژاد

کانال رسمی عبدالرضا داوری، یکی از نزدیکان احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در انتقاد از لندکروز سواری حسن روحانی با انتشار تصویر زیر نوشت: «آن مرد که از خودروی ملی استفاده می کرد رفت».این درحالیست که محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری در سفرهای استانی از همان پاترول ضد گلوله مخصوص استفاده می کرد و برای تردد های دیگر نیز از یک دستگاه پژو 605 ضدگلوله سفارشی که در ایران تولید نشده، استفاده می کرده است.این مطلب در عصرخبر منتشر شده است.

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب/ قیمت‌های نجومی قبر در تهران!/ سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد/ روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت/ شلوار جدید سوشا مکانی

رشد شدید تعداد میلیونرهای ایران تا 2025

پیش بینی می شود تعداد میلیونرهای مقیم امارات متحده تا سال 2015 رشدی 50 درصدی داشته باشد. این گزارش از سوی گزارش ثروت در سال 2016 در خاورمیانه از سوی موسسه نیو ورلد ولس (ثروتمندان دنیای جدید) تهیه شده است.این گزارش نشان می دهد امارات میزبان 72,000 نفر با درآمد خالص بالا در 2015 بوده است که دارایی هر یک بیش از 1 میلیون دلار بوده است.هر چند پیش بینی می شود این تعداد به میزان 50 درصد افزایش داشته باشد، اما در قطر نیز انتظار می رود شاهد رشد 45 درصدی از 28,000 نفر در سال 2015 بوده، و عربستان نیز از 54000 نفر کنونی با 40 درصد افزایش همراه باشد.بنا به این گزارش رشد تعداد ثروتمندان در اردن با 75 درصد افزایش بیشترین میزان را داشته و در ایران نیز 70 درصد افزایش پیدا کند.در این گزارش آمده پیش بینی میزان بالای رشد در ایران با برداشته شدن تحریم ها و انتظار فرصت های اقتصادی حاصل از آن مربوط باشد.این مطلب در سایت انتخاب منتشر شده است.


شغل محبوب در کره شمالی

با افزایش تعداد خودروها در پایتخت کره شمالی، رانندگی تاکسی در این شهر به سرعت به شغلی پرطرفدار تبدیل شده است.در اقتصاد در حال تغییر کره شمالی انتخاب شغل رانندگیِ تاکسی، فوائد بسیاری می‌تواند به همراه داشته باشد. این حرفه به نسبت ایمن و راحت است و رانندگان به راحتی می‌توانند به ارز خارجی دسترسی داشته باشند.یکی از منابع اطلاع رسانی کره شمالی گفت:‌ رانندگان تاکسی می‌توانند بدون آنکه در شرایط بالا بودن دما کار سخت انجام دهند رانندگی کنند و دلار بدست آورند.تقاضا برای فعالیت در این شغل نسبتاً بالاست و باعث شده افراد از طریق پرداخت رشوه و ارتباط‌ های شخصی شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند در این حرفه فعالیت داشته باشند.همچنین شرکت‌های تاکسیرانی برای تامین نیروی راننده مورد نیاز از انتشار اعلامیه‌های عمومی یا آگهی خودداری کرده و برای استخدام‌های جدید در شبکه‌های شخصی به دنبال نیروی جدید هستند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


افشاگری ویسی درباره خیانت در فوتبال ایران

عبدالله ویسی سرمربی جدید سپاهان حرف های جالبی درباره نقل و انتقالات زد. او با انتقاد از آپشن قراردادهای بعضی بازیکنان می گوید: «ما دروازه بان می گیریم با یک میلیارد. بعد می گوید هر بازی که گل نخوردیم 10 میلیون به من بدهید! ما تو را آورده ایم که گل بخوری؟ یا مهاجمی 700 میلیون می بندد و می گوید هر بازی که گل زدم و پاس گل دادم، 10 میلیون بدهید. ما تو را آورده ایم که گل نزنی؟ این آپشن ها خیانت به فوتبال ایران است.»این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


اصولگرایان با فقر مهره کلیدی مواجه نیستند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد:‌ در حزب موتلفه بحث های انتخابات ریاست جمهوری 96 را از چند هفته پیش آغاز کرده‌ایم.محمد نبی حبیبی با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای کار انتخابات ریاست جمهوری هستیم اظهار کرد: با وجود برگزاری جلسات، هنوز درباره موضوعی تصمیم گرفته نشده است.وی در ادامه افزود:‌ هنوز فرصت کافی درباره انتخابات وجود دارد. در حال حاضر اصولگرایان کم و بیش مشغول بحث و تبادل نظر درباره انتخابات هستند،، ولی هنوز به هیچ جمع بندی راجع به افراد و نامزدها نرسیده اند.این فعال سیاسی در واکنش به این دیدگاه که اصولگرایان فاقد مهره کلیدی برای رقابت با روحانی هستند، تصریح کرد: من این دیدگاه را قبول ندارم، هنوز کسی را انتخاب نکرده ایم، اما اصولگرایان از داخل جبهه خود نامزد معرفی می‌کنند و با نبود نامزد مواجه نخواهیم بود.حبیبی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد اظهار کرد: در جریان اصولگرایی هنوز هیچ جمع بندی راجع به افراد انجام نشده است به همین دلیل اظهارنظر من در این باره منطقی نیست.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


وثیقه بی‌شرمانه وام‌دهندگان اینترنتی در چین

رسانه‌های چین گزارش دادند برخی وام‌دهندگان اینترنتی این کشور، زنان دانشجوی متقاضی وام را وادار می‌کنند عکس برهنه خود را به‌عنوان وثیقه وام در اختیارشان بگذارند.در این گزارش که توسط Beijing Youth Daily منتشر گردیده آمده است، وام‌دهندگان اینترنتی مذکور معمولاً از دختران دانشجو می‌خواهند عکس برهنه خود را درحالی‌که کارت شناسایی‌شان را در دست دارند به آن‌ها بدهند و آن‌ها را تهدید می‌کنند درصورتی‌که وام خود را پرداخت نکنند، عکس‌شان را به دوستان و خانواده‌شان نشان خواهند داد.دانشجویانی که با دادن عکس برهنه خود موافقت کنند می‌توانند ٢ تا ٥ برابر بیشتر وام بگیرند. البته این وام‌ها بهره بالایی دارند که بعضاً تا ٣٠٪ در هفته نیز می‌رسد.افکارنیوز این مطلب را منتشر کرده است


روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت

"محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی می‌گوید هنوز هیچ واکنشی از سوی حسن روحانی و دولت یازدهم به نامه پدرش خطاب به رییس جمهوری ایران مبنی بر تلاش برای تشکیل دادگاه علنی وی داده نشده است. محمدتقی کروبی افزوده است: «همچنان هیچ کس پاسخگوی ادامه حصر نیست». آن‌طور که کلمه گزارش کرده٬ محمدتقی کروبی همچنین گفته که «حصر کما فی‌السابق ادامه دارد» و «هیچ تغییری» در وضعیت پدرش ایجاد نشده، «نه اوضاع بهتر شده و نه بدتر». روز چهارشنبه نیز ۷۰ تن از چهره‌های علمی ساکن آمریکا و کانادا در نامه‌ای به حسن روحانی از «سکوت و بی‌اعتنایی» نسبت به حصر «غیرقانونی» موسوی، رهنورد و کروبی اعتراض کردند. آنها خطاب به روحانی نوشته‌اند تا زمانی که «قدم‌های مؤثر در جهت حل این مشکل برداشته نشود، جامعه جهانی نمی‌تواند عزم دولت شما را در اجرای اصلاحات داخلی به منصه تایید برساند». این چهره‌های علمی نیز در این نامه از حسن روحانی خواسته‌اند تلاش کند دست‌کم «مقدّمات برگزاری محاکمه متهمان در دادگاه عمومی صالح» را فراهم کند. رادیو دیروز این خبر را منتشر کرد.


دعوت به توبه وزیر بهداشت از برخی سیاستمداران

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی بی اخلاقی ها و تهمت ها در روزهای اخیر تاکید کرد: دروغ، تهمت، غیبت، قدرت طلبی، خودبینی، خودمحوری و خودپرستی را از دردهای امروز جامعه بشری است و اگر این رفتارها افزایش یابد، سبب می شود تا با نهضت انقلاب اسلامی فاصله بگیریم. وی گفت: ظاهرا بناست این رفتارها از سوی برخی سیاستمداران تا شب قدر ادامه داشته باشد و ما امیدواریم که در شب قدر این رفتارها را کنار بگذارند و توبه کنند . ایرنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد یک مدرس حوزه از دروغگویی بالای منبر

آیت الله میرسید محمد یثربی شب گذشته در جمع روحانیون، طلاب دینی و مداحان اهل بیت گفت: امروز فرایض اخلاقی در جامعه ما تعطیل شده است متاسفانه عده‌ای نه تنها دروغ و غیبت را در جامعه حلال می‌دانند بلکه دروغ و غیبت را واجب می‌دانند. علمای دینی نباید اجازه دهند اعتقادات صحیح مردم دستخوش مزاحمت‌ها و شیطنت‌گری‌های نامطلوب عده‌ای قرار گیرد. متاسفانه امروز به دلیل اینکه در منبر و مصاحبه‌ها رسما دروغ گفته می‌شود مردم گریزان می‌شوند. رزق و روزی ما درگرو گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و پست و مقام‌ها نیست با توجه به اینکه رزاق خداست لذا علمای دینی باید با بیان زندگی بزرگان دینی با مردم رو راست باشند. نباید دین و هویت خودمان را به خاطر پست و مقام و مسائل سیاسی بفروشیم مادامی که خودمان را بین خدا و خلق خدا قرار دهیم خواهیم توانست موفق باشیم. خبرگزاری ایرنا اینن خبر را منتشر کرد


توجیه جدید دولت در انتشار فیش مدیر بانکی

ماجرا از این قرار است که یک روزنامه تندرو مخالف دولت، گردش حساب بانکی مدیرعامل بانک رفاه را منتشر می‌کند و مدعی می‌شود که او 230 میلیون تومان در اسفندماه 94 دریافتی داشته است! یک نگاه ساده به آنچه به عنوان «سند» منتشر شده نشان می‌دهد که سند مورد ادعا اصلا «فیش حقوقی» نیست بلکه یک صورتحساب بانکی است که مابه‌التفاوت حقوق 10 ماهه را نشان می‌دهد. تا همین جا، روزنامه مورد اشاره مرتکب انتشار خبری کذب شده؛ چراکه صورتحساب بانکی را فیش حقوقی خوانده است. از طرفی انتشار صورتحساب بانکی هم مطابق قانون بدون اجازه صاحب حساب و یا دستور مقام قضایی ممکن نیست و این دومین تخلف روزنامه مذکور به شمار می‌رود. شبکه اطلاع‌رسانی «تدبیر و امید» این خبر را منتشر کرد.


مارادونا: باید فیفا را با بمب منفجر کرد!

به گزارش نقل از آس، دیگو آرماندو مارادونا در گفت و گو با رادیو مترو به انتقاد از فدراسیون فوتبال آرژانتین(AFA) و سپ بلاتر پرداخت و درباره لیونل مسی صحبت کرد.ستاره پیشین آرژانتین درباره AFA (فدراسیون فوتبال آرژانتین) گفت: با صحبت های دونفوریو که گفته بود باید در AFA بمب گذاشت و از صفر شروع کرد موافقم. این سازمان چیزی جز یک خانه شهری نیست. باید بررسی های زیادی کرد و به دنبال راه حل های مناسبی گشت تا از این وضعیت خارج شود و سپس به انتخابات و برگزیدن رییس برای این سازمان فکر کرد.مارادونا درمورد مسی گفت: مسی شخصیت خاص خودش را دارد و نمی توان شخصیت کسی را عوض کرد. می خواهند میان مارادونا و مسی جنگ راه بیاندازند. در جام جهانی خیلی باهم صحبت کردیم. کارهایش شگفت زده ام نمی کند. واقعیت لئو را کسی نمی تواند رد کند. نگران هستم چون با مسی تیم ملی تحسین برانگیزی را معرفی می کنیم، اما بدون او آرژانتین تیمی است که تنها می تواند پیروز یا مغلوب شود و یا به تساوی برسد. باید این واقعیت را قبول کنیم. به این موضوع در کتابم اشاره کرده ام که پس از مسی چه اتفاقی برای تیم ملی خواهد افتاد. مهاجم پیشین ناپولی در ادامه از فیفا انتقاد کرد و گفت: باید درون فیفا همچون AFA یک دینامیت پرتاب کرد و از نو همه چیز را شروع کرد. سپ بلاتر چنین شخصیتی نداشت. خولیو اومبرتو گروندونا کسی بود که دزدی را به او یاد داد. در AFA سه فرد مظنون وجود دارند. جووانی اینفانتینو در فیفا خوب کار خواهد کرد و ما باید در آرژانتین از این موضوع الگو برداریم تا فدراسیون فوتبال کشورمان را به جایگاه درخشانی برسانیم. آن مرد نه تنها پول هایمان را دزدید بلکه بخشی از تاریخمان را نیز دزدید. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد یک آیت الله از ارتباط نامشروع در شبکه‌های اجتماعی!

آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: ارتباط های نامشروع دختر و پسر در شبکه های اجتماعی، دل امام زمان(عج) را خون می کند. شیعه واقعی با شبکه های ماهواره‌ای اُنس پیدا نمی کند و ارتباط‌های نامشروع از هر راهی را نمی پسندد زیرا اینگونه کارها نارضایتی امام زمان(عج) و سایر ائمه معصومین(ع) را بدنبال دارد. اگر رفتار غیراخلاقی در خلوت و شلوغی با بی توجهی به امام زمان(عج) انجام شود، بی حیایی فرد را نشان می‌دهد زیرا باید ادب حضور در محضر ائمه(ع) رعایت شود و نباید در محضر آنها بی ادبی کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد رئیس حوزه علمیه کاشان از برخورد با فاطمه معتمد آریا

آیت‌الله یثربی، مسئول حوزه علمیه کاشان، گفت: شما مطمئن باشید که ما با هر نوع تندروی در مسائل اجتماعی به جد مخالفیم. در زمان مرحوم ابوی (آیت الله سید مهدی یثربی) هم حرکتهای افراطی، در این بیت امضاء نمی شد. پارسال که درباره حجاب سخن گفتم خیلی ها هیاهو کردند اما ما از موضع خود دست برنداشتیم،چرا که موضع ما برآمده از دین بود. نوع برخورد با خانم فاطمه معتمدآریا در شان «مردم مسلمان» نبود. این رفتارها، دور از خرد است. اگر ما با ورود مهمانی موافق نباشیم می توانیم از حضورش جلوگیری کنیم، نه اینکه او بیاید و بعد این برخورد را داشته باشیم.آن چیزی که می تواند همه دردهای ما را درمان کند حضور مردم است. در تهران ۴۸% مردم آمدند، سیلابی درست شد؛ اگر این حضور ۱۰۰%می شد سونامی درست می کرد. قهر کردن با صندوق راه حل نیست برای درمان مسائل اجتماعی نیاز به انقلاب و دگرگونی نداریم و کاملا شرایط با زمان انقلاب متفاوت است. امروز تغییر فقط و فقط با صندوق رای ممکن است؛ ولی امروز متاسفانه ۵۰ درصد مردم با صندوق رای قهرند. در درون نظام باید مشکلات را حل کرد. اگر مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی کردند نتیجه غیر از این بود.شفقنا این خبر را منتشر کرده است.


وقتی عطاران پیشنهاد بازی در فیلم فرهادی را رد کرد

عطاران به تازگی در گفت‌و‌گویی که به همراه ویشکا آسایش با ماهنامه «دیار» انجام داده از داستان ساخته شدن فیلم «دراکولا» می‌گوید، او در جالب ترین بخش این گفت و‌گو به پیشنهاد اصغر فرهادی برای بازی در «فروشنده» هم اشاره می کند. شاید مهم ترین بخش این مصاحبه ، صحبت رضا عطاران در مورد پیشنهاد همکاری با اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» باشد. رضا عطاران که در فیلم «رد کارپت» شوخی های بامزه‌ای را با فرهادی کرده بود، درباره پیشنهادی که اصغر فرهادی برای بازی در «فروشنده» به او داد، می‌گوید: «برای بازی در فیلم «فروشنده» هم با من تماس گرفتند ولی ما «دراکولا» را شروع کرده بودیم و متاسفانه نشد. به دستیارشان آقای سجادی حسینی گفتم: آخه الان موقعش بود؟!» سینما سینما این خبر را منتشر کرده است.


پیشنهاد جابجایی نوبخت

عبدالله ناصری، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان: یکی از بهترین راه ها تجربه ای است که در دولت اصلاحات مخصوصا دوره دوم آن تکرار شد. به علت تجربه ای که در دولت اول پدید آمد، در دولت دوم اصلاحات حوزه سخنگویی را از حوزه اجرایی و کابینه جدا کردند. سخنگو فرد مستقلی به عنوان دبیر دولت شد و برای تمام وزرا و شخص رئیس جمهور ساماندهی رسانه ای و برنامه رسانه ای ایجاد کرد. برای این کار شورایی تشکیل شد که جلسات مستمر هفتگی داشت. اما به نظر می رسد که دولت یازدهم فاقد این برنامه است. سخنگوی دولت نیز شخصی است که یکی از بزرگترین سازمان های دولتی را با بزرگترین و پیچیده ترین وظایف در اختیار دارد. لذا سخنگویی یک کار دسته چندم او می شود. در صورتی که از نظر تأثیرگذاری رسانه ای مخصوصا در این شرایط حساس کشور سخنگو باید تمام وقتش را برای رصد جریان رقیب و همین طور تولید برنامه و ساماندهی رسانه های همسو با دولت بگذارد. نکته دیگر این است که بخش قابل توجهی از رسانه های همسو با دولت برنامه و خوراکی از ناحیه دولت دریافت نمی کنند که بتوانند موج تخریب علیه دولت را تا حدود زیادی پاسخ دهند و دولت را از این موضع انفعال خارج کنند.جماران این خبر را منتشر کرده است.


حمله معاون قالیباف به دولت

هاشمی تشکری، رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینكه درشرایطی که وضعیت اقتصادی كشور مناسب نیست، مترو تهران به عنوان نخستین اولویت پروژه های شهری در دست اجراست، ادامه داد: گرچه امیدواریم با توجه به اینكه مترو تاثیرگذارترین مد حمل ونقل عمومی در كاهش ترافیك و آلودگی هواست، سخنان دولت در حمایت از این مد حمل ونقل عمومی رنگ عمل بگیرد . وی با اشاره به اینكه ساخت هر كیلومتر مترو شامل ایستگاه، تونل و ناوگان ٢٢٠ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: خط ٦ مترو بالغ بر ٦٨٠٠ میلیارد تومان هزینه دارد. به گفته تشكری هاشمی مطابق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده ٥٠درصد هزینه های حمل و نقل عمومی از سوی دولت و ٥٠ درصد نیز از سوی شهرداری ها تامین شود. این در حالیست كه طی سنوات گذشته (دولت دهم و دولت یازدهم) سهم ٥٠ درصدی دولت هیچگاه محقق نشده همچنین كه رقم اندكی هم كه در بودجه سالانه مصوب می شود نیز طی سال های اخیر هیچ گاه بطور كامل پرداخت نشده است. وی با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: مقرر بود از محل درآمدهای ناشی از یارانه ها به بخش حمل ونقل كمك شود كه این مهم هم نه در دولت فعلی و نه در دولت قبلی رنگ اجرا به خود نگرفته است. معاون شهرداری تهران تاكید كرد: دوستان در دولت به جای فرافكنی جبران مافات كنند و یا اگر مشكل در پرداخت دارند واضح و مشخص برای مردم بازگو كنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


7 ترم محرومیت برای دانشجویانی که در سیستان رقصیدند

س از انتشار ویدئویی از شب دوم جشنواره اقوام در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان که در آن چند تن از دانشجویان پسر در حال رقص و پایکوبی هستند، اکنون اخبار رسیده به پایگاه خبری «عصر تعادل» از اعلام رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه مبنی بر چند ترم محرومیت از تحصیل برای ۷ نفر از دانشجویان، حکایت دارد. حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ نفر از این دانشجویان و یک‌ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجوی دیگر در رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده‌است. یکی از این دانشجویان که حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای وی صادر شده‌است، در گفت‌و‌گو با «عصر تعادل» دریافت رای کمیته انضباطی را تایید کرده‌است. این دانشجو که نخواست نامش فعلا منتشر شود درباره این حکم توضیح داد: «من کار خاصی انجام ندادم و حتما به این رای اعتراض می‌کنم. امیدوارم که مسئولان دانشگاه چنین ظلمی در حق ما را، تایید و نهایی نکنند».


آزادی مشروط کارگران شهرداری اهواز با قرار کفالت

تمامی 20 کارگر بازداشت شده شهرداری اهواز پس از پنج روز با قرار کفالت آزاد شدند. آقایار حسینی دبیرخانه کارگر خوزستان با اعلام این خبر گفت: برای هرکدام از این کارگران معادل 30 میلیون تومان به عنوان قرار آزادی مشروط تعیین شده است. وی ادامه داد: براین اساس تمامی کارگران یاد شده که از طریق ارائه فیش حقوقی و کارت ملی دوستان و بستگان خود آزادی موقت خود را بدست آورده‌اند باید در زمانی که روزهای آینده مشخص می‌شود برای ادامه رسیدگی قضایی به پرونده خود حاضر شوند.آزادی مشروط و موقت کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز در حالی است که پیش از این کاظم سواری از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز از آزادی بی‌قید و شرط این کارگران و ختم پرونده قضایی تشکیل شده برای آنها خبر داده بود. 20 کارگر شهرداری اهواز از روز دوشنبه 24 خرداد تا امروز به دلیل شرکت در تجمع صنفی که مقابل ساختمان شهرداری این شهر برپا کرده بودند بازداشت بودند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد

یک نماینده سابق مجلس مدعی شد اگر احمدی‌نژاد رد صلاحیت شور روحانی هم رد صلاحیت می‌شود. بخشایش اردستانی نماینده پیشین مردم اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: احمدی‌نژاد هنوز بهی طور رسمی برای آمدن در انتخابات ۹۶ اظهارنظر نکرده اما حرکات و سکناتش حاکی از آمدن است، از طرفی، اصولگرایان نیز گزینه‌ای جز او ندارند. باوجود این‌که اختلاف‌هایی در میان اصولگرایان وجود دارد اما با حضور احمدی‌نژاد این اختلاف‌ها تبدیل به اتحاد می‌شود. می‌توان حدس زد که پایگاه سیاسی رئیس‌جمهور ضعیف شده و در میان اصلاح‌طلبان نیز بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد . اگر نخبگان اصولگرایی در مورد احمدی‌نژاد به اجماع نرسند و احتمالاً آقای احمدی‌نژاد ردصلاحیت شوند، آقای روحانی هم ردصلاحیت خواهند شد و در چنین شرایطی نوبت به دیگر نامزدها می‌رسد تا بخت خود را بیازمایند.ایلنا این خبر را منتشر کرد.


پاداش 500 میلیونی روسای بانک‌ها

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با انتقاد از دریافت حقوق‌های کلان توسط مدیران گفت: دولت می‌دانست و همه می‌دانستند که مدیران بانک‌ها و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها در پایان سال بابت حق جلسه و سود سالانه‌شان 500 میلیون تومان دریافت می‌کردند.وی ادامه داد: 12 جلسه یک‌ساعته برگزار می‌کنم و در پایان هم حقوق‌های میلیونی و میلیاردی به عنوان پاداش دریافت می‌کند که جلوی این روال باید گرفته شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ارتباط با پزشکان نیز آقای وزیر بهداشت باید توضیح دهد که آیا این سزاوار است که اعتباراتی که از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شده برای کارانه پرداخت شود.قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به سازمان بازرسی اجازه دهد تا حقوق مدیران را کنترل کند و کسانی که حقوق مازاد دریافت کرده‌اند حقوق اضافه آنها را به خزانه بازگردانند.فارس این خبر منتشر کرده است.


واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب

تنها چند روز پس از آنکه مقام معظم رهبری بیان کردند که در صورت نقض عهد آمریکا در توافق هسته‌ای، تهران دست به عمل متقابل می‌زند، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت واشنگتن به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند خواهد ماند.«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دستیار ارشد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که در نشست شورای آتلانتیک صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار «فارین پالیسی» در این رابطه، گفت: «معماری توافق هسته‌ای با ایران، بازدارنده‌های زیادی برای رئیس‌جمهور آتی قرار داده تا آن را پاره نکند. اینکه تصمیم بگیرد که یکی از اولین کارهایش تسریع بحرانی در خاورمیانه باشد که به طور بالقوه می‌تواند به اشاعه هسته‌ای یا جنگی دیگر منجر شود، تصمیم چندان عاقلانه‌ای به شمار نمی‌آید.»


زمان به نفع اصلاح‌طلبان در حال گذر است

علی شکوری‌راد در دیدار با اعضای حزب اتحاد ملت ایران در خراسان رضوی اظهارکرد: بعد از برگزاری ماراتن نفس‌گیر انتخابات مجلس دهم که در سطح ملی در مجموع یک پیروزی برای اصلاح طلبان بود، نتیجه انتخابات در شهر مشهد به گونه ای رقم خورد که خستگی بر تن دوستان اصلاح‌طلب باقی ماند.شکوری‌راد با تاکید بر اینکه در این انتخابات توانستیم دستاورد پیروزی داشته باشیم، تصریح کرد: ابتدا بنای ما بر این بود تا افراطیون به مجلس راه پیدا نکنند، اما با همت مجموعه کنش گران سیاسی و اقبال مردم پیروزی به دست آوردیم و به ریاست مجلس چشم‌داشت پیدا کردیم.وی با طرح این پرسش که چگونه این مسیر توسط اصلاح طلبان پیموده شد، اظهار کرد: مرور چگونگی طی این مسیر به ما این درس را می دهد که که چطور ادامه این راه را بپیماییم.دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه زمان به نفع اصلاحات در حال گذر است، بیان کرد: اگر بتوانیم موجودیت خود را در صحنه سیاسی حفظ کنیم زمان شرایط را به نفع ما تغییر خواهد داد، از سال 88 به این طرف ما به دلیل حفظ این رویکرد توانستیم دستاوردهایی داشته باشیم.وی با اشاره به اینکه ما هم در هدف و هم در روش اصلاح طلب بودیم، خاطرنشان کرد: ما علی‌رغم فشارها هدف و روش خود را رها نکردیم و این باعث بقای اصلاح طلبان در صحنه سیاسی کشور شد.


خاوری در کانادا درگیر پرونده قضایی شد

محمودرضا خاوری و پسرش خشایار خاوری به دلیل اختلاف با شریک اقتصادی‌ خود «سام میزراهی» یکی از ساختمان‌سازها در کانادا به مشکل برخوردند که در پی آن کار به دادگاه اونتاریو کانادا کشیده شده استخبرنگار ما تا خانه خاوری هم رفته اما کسی درب خانه را باز نکرده است.سام میزراهی» می‌گوید که خاوری در تماسی تلفنی او را تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت مبلغی پول، آبرویش را می‌برد و خانه‌اش را آتش می‌زند.بر اساس این گزارش، اختلاف در پرونده آپارتمان‌سازی در منطقه یورکویل و در موضوع چگونگی تقسیم سود حاصل از پروژه بوده است.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


قیمت‌های نجومی قبر در تهران!

تهران علاوه بر بهشت زهرا چندین آرامستان دیگر هم دارد که قیمت قبر در امامزاده‌ها از بهشت‌زهرا هم عجیب‌تر است. معمولا دفن اموات در این امامزاده‌ها که اغلب داخل شهر قرار دارند، ممنوع است. به همین دلیل در این اماکن هم شاهد قیمت‌های نجومی هستیم. قیمت هر قبر در قسمت صحن شاه عبدالعظیم، ۶۰۰ میلیون تومان است؛ اما قیمت‌ها بالاتر هم می رود و تا یک میلیارد تومان هم می رسد. قیمت دیگر مکان های حرم هم از ۲۵ میلیون تومان شروع می شود و به ۵۰ میلیون تومان می رسد.

امامزاده پنج تن لویزان

امامزاده پنج تن که مرقد پنج برادر است در لویزان قرار دارد. گورستان عمومی لویزان نیز در کنار امامزاده پنج تن واقع شده و مساحت آن به سه هکتار می‌رسد. در این گورستان هم قیمت قبر متغیر است و از ۴۰ میلیون شروع می‌شود و به ۸۰ میلیون و حتی بالاتر می‌رسد.

امامزاده صالح فرحزاد

بقعه حضرت امامزاده صالح (ع) از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) با داشتن سابقه‌ای طولانی یکی از اماکن مقدس قدیمی و شناخته شده و در منطقه فرحزاد است. قیمت قبر در این امامزاده که به پیکر شش شهید گمنام هم متبرک شده، از ۱۰۰ میلیون به بالا تعیین شده است. بالا بودن قیمت قبر در این امامزاده به شورای شهر تهران هم کشیده شده و اعضای آن در پی حل این معضل هستند. مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، اسفند سال ۹۴ در هفتاد و پنجمین جلسه چهارمین دوره این شورا گفته است: قیمت یک قبر در امامزاده صالح هم‌اکنون ۷۰۰ میلیون تومان است. چه کسی توانایی چنین خریدی دارد؟ بنابراین باید در این زمینه به صورت جدی رسیدگی شود.اقتصاد انلاین این خبر را منتشر کرده است.


اظهارات صریح رشیدپور در برنامه مهران مدیری

گزیده اظهارات این مجری تلویزیون را به نقل از کانال تلگرامی «دید در شب» در ادامه می‌خوانید:

* اینکه کسی مجری خوبی است یا نه را مردم تعیین می‌کنند. مردم همیشه نسبت به من لطف داشته‌اند.

* مردم کسی را دوست دارند که روی آنتن با آنها صادق باشد.

* نباید روابط شخصی را جلوی دوربین آورد. این اشتباه است. برای همین مردم فکر می‌کنند برخی مجری‌ها لوس هستند.

* میرفخرایی و شهیدی‌فر و خیلی‌های دیگر در مجری‌گری از من بهتر هستند.

* از سال 72 شروع به اجرا کردم و الان 23 سال است که عشقم سلام کردن به مردم است.

* اطلاعاتتان در مورد حضور من در دولت قبل اشتباه است. من نه ارادتی به دولت قبل داشتم و نه خواهم داشت.

* بسیار خوشحالم که در دولت حاضر حضور رسانه‌ای داشته‌ام.

* مراسم ده‌نمکی را حضور داشتم چون هر کسی را با هر تفکری وارد میدان هنر شود باید ارج نهاد.

* کارگردانی و خلبانی را از روی علاقه شخصی دنبال کردم و تحصیلاتم مهندسی سازه است.

* توجه و نگاه مردم بسیار مهم است و گاهی سبب حاشیه می‌شود.

* من هر جا احساس کنم حقی دارد ضایع می‌شود سعی می‌کنم جواب بدهم.

* وصعیت مالی من بد نیست و درآمد ماهانه‌ام 20 میلیون تومان است.

* کمترین درامد من از اجراست.

* عاشق دخترم هستم و تمام زندگی‌ام را حول محور دخترم می‌چرخانم.

* بزرگ‌ترین احساس شکست را زمانی دارم که مردم بدون آگاهی قضاوت می‌کنند.

* شکست عشقی نداشته‌ام.

* مردم من را با چالش می‌شناسند و خانواده‌ام با احساسات.

* من چون مردم را دارم میلیاردرم.

* تاکنون با 300 نفر از شخصیت‌های مطرح گفت‌وگو داشته‌ام؛ از دکتر ظریف تا محمدرضا گلزار. هیچ کس بعد از پایان گفت‌وگو از مصاحبه‌اش ناراضی نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :