"همایش مردمی نه به انتزاع گاوبندی" در حمایت از خواست عمومی مردم هرمزگان در حفظ تمامیت ارضی این استان، با حضور گسترده مسئولین، فعالین اجتماعی و آحاد مختلف مردم استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 17 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، برگزاری این مراسم با حواشی خاصی همراه بود.
 
*مراسم که قرار بود ساعت 21 برگزار شود به دلیل ازدحام جمعیت و استقبال گسترده مردم از ساعت 21:45 آغاز شد.
 
*مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور گسترده‌ای داشتند که به دلیل همین استقبال برگزار کنندگان مجبور شدند در ردیف ابتدایی صندلی بچینند.


*شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر بندرعباس، علمای شیعه و سنی، مدیرعامل کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزال و روسای احزاب سیاسی هرمزگان از شاخص‌ترین افراد در این مراسم بودند.
 
*از حواشی برجسته این مراسم می‌توان به حضور تعدادی از کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال اشاره کرد که با توجه به حضور مدیرعامل کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزال، با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به فروش این شرکت و ضایع شدن حقوقشان و بیکاری بیش از 600 نفر معترض بودند که حسین هاشمی تختی و احمد مرادی نمایندگان مردم بندرعباس در خانه ملت قول پیگیری تا برطرف شدن این مشکل را دادند.



*در این مراسم کلیپی از تشکیل زنجیره انسانی مردم پارسیان در مخالفت با انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان نیز پخش شد که حاضرین با شعارهای خود خواستار تغییر نام این شهرستان به نام سابقش(گاوبندی) شدند.
 
*مجری برنامه در خلال این مراسم با بیان اینکه مردم هرمزگان با مردم استان فارس مشکلی نداشته و از دیرباز با آن‌ها دوست بوده و آن‌ها را جنوبی می‌دانند خواستار تجدید نظر مسئولان استان فارس و جلوگیری از تفرقه میان مردم این دو استان شد.



*در دقایق پایانی این مراسم خالد زم زم نژاد منتخب مردم غرب هرمزگان در خانه ملت که به دلیل ابطال انتخابات حوزه غرب هرمزگان توسط شورای نگهبان نتوانست به مجلس دهم راه یابد، وارد سالن شد.
 
*همچنین طبق گفته مجری برنامه امروز جمعه(28 خرداد) مجمع نمایندگان استان در خانه ملت جهت بررسی میدانی مشکلات مردم پارسیان راهی این شهرستان می شوند.
 
*در این مراسم بیانیه‌ای که به امضا نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و روسای احزاب هرمزگان رسیده بود، قرائت شد.
 
*در پایان این مراسم تمامی حاضرین با امضا پارچه‌ای مخالفت خود را از انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان اعلام کردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار