رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: ایجاد اکوپارک با فضای سبز وسیع را در شمال شهر بندرعباس در دستور کار داریم.
کد خبر: ۲۳۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 28 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مصطفی خادم اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایجاد و حفظ فضای سبز در شهر و کمک شهروندان به توسعه کمی و کیفی فضای سبز در منازل، پشت‌بام خانه‌ها و بالکن‌ها راه حلی برای بهبود منظر شهری است که از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: برای توسعه فضای سبز در شهر بندرعباس به منابع آبی پایدار نیاز داریم و نمی‌توان به منابع آب شرب شهری اتکا کرد چرا که بندرعباس با کمبود در این زمینه مواجه است.
 
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس عنوان کرد: خاک بندرعباس نیز برای پرورش گل و گیاه مناسب نیست و از طرف دیگر تعداد گیاهانی که بتوانند در این آب و هوا و با میزان نیاز کم به آب و در گرمای شدید دوام بیاورند، محدود است.
 
خادم با بیان این‌که با ایجاد مخازنی در مجاورت پارک‌ها و فضای سبز، منابع کافی را برای جلوگیری از ایجاد تنش آبی در این فضاها فراهم کرده‌ایم، ادامه داد: بخش دیگری از کار ما حفر دو چاه با کیفیت مناسب آب در دو منطقه شهر بندرعباس بود که بتوانیم آب کافی برای این منظور فراهم آوریم.
 
وی اضافه کرد: گونه‌های بومی و گیاهان سازگار با گرما و رطوبت را نیز پرورش داده‌ایم و در روند کشت و توسعه فضای سبز، از این گیاهان استفاده بیشتری می‌کنیم.
 
رئیس سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان را حفظ فضای سبز موجود عنوان کرد و گفت: از مردم در این زمینه کمک گرفته‌ایم و در عین حال از سازمان‌ها و ادارات و دستگاه‌ها نیز خواسته‌ایم در حفظ فضای سبز محوطه‌های داخلی‌شان بکوشند.
 
خادم به آغاز حراکاری در بخش‌هایی از ساحل بندرعباس اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای سبز ساحلی را نیز در دستور کار داریم تا دسترسی مردم به فضای سبز افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: اگر همت خوبی در زمینه توسعه فضای سبز در شهر بندرعباس داشته باشیم، به راحتی می‌توان چندین متر به میزان سرانه فضای سبز این شهر افزود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار