از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 تن مرکبات قاچاق در هرمزگان کشف شده است .
کد خبر: ۲۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 28 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمز گان گفت:لیمو ترش برزیلی ، لیموی پاکستانی ، انبه و پرتقال از مرکبات قاچاق است.سعید مدرس افزود:این میوه های قاچاق در شهرستان رودان و میناب کشف شده است که از بندرکلاهی وارد استان می شود.وی گفت:بر اساس قانون واردات چهار محصول موز ، آناناس ، انبه و نارگیل مجاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمز گان افزود:قاچاق مرکبات در فصل برداشت آن موجب کاهش قیمت محصول و ایجاد ضرر برای کشاورزان می شود.

مدرس با اشاره به کشف و امحای 80 تن پیاز قاچاق در فصل برداشت پیاز در استان گفت: بسیاری از میوه های قاچاق به علت استفاده از سموم کاربردی ، مواد نگهدارنده واستفاده از گازهای شیمیایی برای زود رسیدن میوه، برای سلامت مصرف کننده گان خطرآفرین است.

وی افزود:تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی و جلوگیری از جابجایی محصولات کشاورزی از جمله لیموترش بدون مجوز از برنامه هایی است که برای کاهش قاچاق میوه درحال اجراست.

در هرمزگان سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصول کشاورزی تولید می شود.بر اساس آمار نیروی انتظامی هرمزگان پارسال بیش از 240 تن میوه قاچاق به ارزش 16 میلیارد ریال در استان کشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار