مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خرمای پیارم و نارنگی سیاهوی هرمزگان که از محصولات مهم کشور به شمار می روند، پس از کارشناسی های لازم ثبت ملی می شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 28 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدمهدی میرصالحی در نشست ثبت جغرافیای ملی و بین المللی خرمای پیارم و نارنگی سیاهوی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: میزان تولید، سطح زیرکشت، میزان صادرات، اشتغالزایی و منطقه کشت از مهمترین معیارهای ثبت ملی و بین المللی محصولات کشاورزی به خصوص خرمای پیارم و نارنگی هرمزگان است.
 
وی افزود: ثبت ملی و بین المللی این دو محصول مهم هرمزگان برای افزایش و انحصاری کردن صادرات آن و افزایش ارزآوری در دستور کار این وزارتخانه است.
 
میرصالحی گفت: در تلاش هستیم تا پس از ثبت این دو محصول در کشور، خرمای پیارم به نام شهرستان حاجی آباد و نارنگی به نام دهستان سیاهوی هرمزگان در سطح بین المللی ثبت شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ارسال پرونده خرمای چهار استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، کرمان و هرمزگان برای ثبت بین المللی از مهمترین برنامه های این دفتر در سال ۹۵ است.
 
مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: انحصار در صادرات محصول و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده از مهمترین مزایایی ثبت بین المللی محصولات است.
 
خرمای پیارم هرمزگان با سطح زیرکشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مهمترین ارقام صادراتی خرمای کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار