با هدف توسعه طبیعت گردی در جزیره قشم و جزیره هنگام از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، کلاس های آموزشی ویژه روستاییان فعال در امر گردشگری این جزایر برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 28 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در راستای توسعه هر چه بیشتر طبیعت گردی در جزیره قشم، دوره های آموزشی ویژه بومیان جزایر قشم و هنگام برگزار شد.    
                                        
عبدالرضا دشتی زاده عنوان کرد: این کلاس های آموزشی در سه دوره آموزشی ویژه بومیان قشم و دیگری ویژه زنان جزیره هنگام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی برگزاری این کلاس های آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم است، گفت: با توجه به خروجی بسیار مطلوب این کلاس ها در راستای جذب بیشتر گردشگر، برگزاری این کلاس ها ادامه خواهد داشت.  
                                                    
وی همچنین به افزایش ورود گردشگران خارجی طی سالهای اخیر به جزیره قشم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کلاس ها ویژه بومیان، تلاش برای جذب بیشتر گردشگران خارجی است.        
                                  
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، اکثر گردشگران خارجی علاقه مند به استفاده از خدمات بومیان و نیز اقامت در خانه های سنتی آنها هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح کاشانه – مهمان به عنوان اقامتگاههای روستایی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، بیان داشت: تمرکز این دوره های آموزشی نیز بر مبنای آموزش بومیان در چگونگی برخورد با گردشگران و نحوه اقامت آنها در خانه های روستایی است.
                        
دشتی زاده در ادامه عنوان کرد : همچنین در این کلاس های آموزشی ویژه روستاییان جزایر قشم و هنگام در خصوص اصول بازاریابی و تبلیغات نیز اطلاعات خوبی توسط اساتید در اختیار بومیان فعال در امر گردشگری جزیره قشم و هنگام قرار گرفت.
                                                           
وی تاکید کرد: مدت زمان برگزاری هر دوره آموزشی سه روز بود که دو روز نخست به برگزاری کلاس های تئوری اختصاص داشت و در روز سوم بازدید از طرح های گردشگری موفق روستاهای قشم با هدف کسب تجربه باحضور تمام اعضای شرکت کننده، صورت می گرفت.
 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در مجموع با برگزاری این کلاس های آموزشی در جزیره قشم، اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه بوم گردی در اختیار روستاییان جزیره قرار گرفت تا به این ترتیب بتوانند با استفاده از این تجربیات کسب شده و ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی، سود اقتصادی مناسبی را در کنار سایر فعالیت های اقتصادی خودکسب کنند.                        
             
رئیس توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: هم اکنون 30 واحد کاشانه – مهمان در جزیره قشم به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر فعالیت این کاشانه – مهمان ها این است که صرفا در روستاهای جزیره قشم فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: نباید کاشانه- مهمان باعث مختل شدن زندگی روزمره و سایر فعالیت های اقتصادی آنها شود بلکه باید گردشگری به بخشی از زندگی عادی آنها تبدیل شود.
                                                                                        
دشتی زاده یادآور شد: چرا که با مختل شدن زندگی روستائیان در اثر پدیده گردشگری به سرعت شاهد از بین رفتن سنت ها و ویژگی های خاص روستائیان می شویم؛ ویژگی های که تنها آنها باعث جذب گردشگر به آن روستا شده بودند.      
                                                
وی تاکید کرد: بنابراین حفظ سنتها، مشاغل و فرهنگ های روستاها همزمان با توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.


منبع:مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار