شهردار بندرعباس گفت: برای جبران کمبود فضای سبز به مشارکت و همکاری مردم نیاز داریم.
کد خبر: ۲۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 27 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره انتخاب زیباترین فضای سبز شهری بندرعباس در تالار آوینی این شهر اظهار داشت: کمبود منابع آبی، کیفیت پائین خاک و کم‌بودن تعداد گیاهان سازگار با آب و هوای گرم و شرجی جنوب کشور سبب پائین بودن سرانه فضای سبز است.
 
وی گفت: شهرداری بر هر اقدام و عمل بزرگی در شهر به همکاری و حمایت مردم نیاز دارد و برای توسعه فضای سبز نیز به مشارکت شهروندان در این زمینه نیاز مبرم داریم.
 
شهردار بندرعباس ادامه داد: اقدامات خوبی برای بهبود این وضعیت در سطح شهر بندرعباس در جریان است اما هزینه ایجاد و نگهداری فضای سبز بالاست و در عین حال به تلاش و پیگیری فراوانی نیاز دارد.
 
وی بیان کرد: استفاده از تجربیات سایر کشورها در زمینه توسعه فضای سبز یکی از وظایف اصلی سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس است که باید روش‌ها و نحوه کار در این زمینه را بیاموزند و در شهر بندرعباس اجرایی و عملیاتی کنند.
 
امینی‌زاده خاطرنشان کرد: مراقبت و حفاظت از فضای سبز موجود شهر بندرعباس نیز اهمیت فراوانی دارد تا بتوانیم به تدریج سرانه فضای سبز به ازای هر نفر را افزایش دهیم.
 
شهردار بندرعباس به تامین منابع آبی جدید برای آبیاری فضای سبز در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: ایجاد یک اکوپارک را در شمال شهر بندرعباس در دستور کار قرار داده‌ایم که قطعا کمک قابل توجهی به ارتقای سرانه فضای سبز شهر بندرعباس خواهد کرد.
 
وی ایجاد فضای سبز در جوار ساحل شهر بندرعباس را نیز از برنامه‌های جدید شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز نام‌ برد و افزود: این اقدام تاثیر زیادی در زیبایی شهر بندرعباس نیز خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار