هم اکنون توسعه گردشگری در جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری دریایی کشور، مورد توجه دولت و منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۳۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 27 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام اظهار داشت: جزیره هنگام یکی از مهمترین قطب های گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.     
                                                              
افشین عباس نژاد هنگامی، خاطرنشان ساخت: هم اکنون توسعه گردشگری در جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری دریایی کشور، مورد توجه دولت و منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.  
                     
وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر گردشگری در این جزیره رونق گرفته است، گفت: هم اکنون اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم در قالب تورهای یک روز به جزیره هنگام سفر می کنند.       
                                            
وی تماشای دسته ای دلفینها را مهمترین عامل جذب گردشگران به هنگام عنوان کرد و اذعان داشت: گشت دریایی توسط قایق های تفریحی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا بتوانند دلفین های اطراف جزیره هنگام را به خوبی تماشا کنند.         
          
وی از افزایش امکانات گردشگری طی یک سال گذشته در جزیره هنگام خبر داد و گفت: درصدد هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا گردشگران ورودی به جزیره هنگام بتوانند اقامت شبانه در این جزیره بکر را تجربه کنند.       
                       
عباس نژاد هنگامی از برگزاری تورهای گشت در جزیره برای تماشای حیات وحش این جزیره شامل جبیر و خاردم مصری در ایام نوروز امسال برای نخستین بار خبر داد.        
                                                              
وی اذعان داشت: خاردم مصری یکی از گونه های نادر حیات وحش در جهان است که گفته می شود به جا مانده از نسل دایناسورهای گیاه خوار است.

وی همچنین به وجود درخت انجیر معابد در روستای قیل جزیره هنگام به عنوان جاذبه طبیعت گردی دیگری در جزیره اشاره کرد و گفت:تماشای این درخت مقدس می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی اظهار کرد: این تورها را با برنامه ریزیهای بهتر توسعه خواهیم داد تا باب جدیدی از گردشگری جزیره هنگام ایجاد شود.

وی یادآور شد: از آنجا که هرساله با گرم شدن آب و هوا، دلفین ها نزدیکی سواحل جزیره هنگام فاصله گرفته و به سمت آبهای عمیق تر مهاجرت می کنند، لذا در زمان نبودن دلفین ها، بازدید از طبیعت داخل جزیره می تواند جایگزین مناسبی برای دلفین ها محسوب شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون گردشگران می توانند در برخی از خانه های بومیان جزیره اقامت شبانه داشته باشند و یا با برپایی کمپ تجربه اقامت در جزیره را کسب کنند اما در صورتی که اقامتگاهی در حد مهمانسرا در جزیره هنگام برپا شود می توان به رونق بیش از پیش گردشگری در این جزیره امیدوار شد.

وی نقش سازمان منطقه آزاد قشم، فرمانداری قشم ، شورای جزیره هنگام و دهیاری هنگام را در توسعه گردشگری در این جزیره بسیار با اهمیت دانست.

وی به وجود بازارچه صنایع دستی در جزیره هنگام اشاره کرد و گفت:این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می شود.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام بیان داشت: در این بازارچه همچنین غذای محلی که عمدتاً غذاهای دریایی است طبخ و به گردشگران ارائه می شود.

وی یادآور شد: همچنین برای گردشگران ورودی به هنگام،موسیقی سنتی نیز اجرا می شود که برای گردشگران از جذابیت خاصی برخودار است.

عباس نژاد هنگامی اظهار کرد: قصد داریم به زودی مراسم آیینی ویژه جزیره هنگام نظیر مراسم "زار درمانی" را برای گردشگران ورودی به جزیره برگزار کنیم تا علاوه بر ایجاد جاذبه بیشتر، آنها را از نزدیک با مراسم آیینی بومیان جزیره آشنا کنیم.

منبع:مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار