مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: برای تثبیت شن های روان در روستای گشمی 7 کیلومتر بادشکن غیر زنده درسطح 50 هکتار ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۳۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 27 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری خاطرنشان کرد: مساحت اراضی بیابانی استان هرمزگان یک میلیون و 585 هکتار می باشد که از این مقدار 318 هزارهکتار کانون بحران می باشد.
 
ذاکری افزود: طرح نهال کاری روستای گشمی با مبلغ 300 میلیون از محل منابع استانی و حدود 7 کیلومتر بادشکن غیرزنده (سون) در سطح 50 هکتار و ارتفاع یک و نیم متر می باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به عدم تامین مالچ ، گونه جایگزین نهال کاری نوع سُمر می باشد که با توجه به شرایط آب و هوای این منطقه سازگاری دارد و هم ماسه روان در ریشه آن نفوذ نخواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: نهال کاری باعث تثبیت ماسه های روان ، جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به شهر ، بیماری های چشمی ،گوشی، حلق و بینی میشود.
 
وی گفت: از نظر محیط زیستی نهال کاری باعث تلطیف هوا و ایجاد محیط زیست پایدار جهت محیط زیست انسانی و جانوری خواهد شد.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از دیگر پروزه های اجرا شده در جاسک را پروژه مدیریت عملیات بیابان زدایی در سطح 50 هکتار روان آب (بندخاکی) با هزینه 70 میلیون تومان در روستای گزی ، تولید نهال بیابانی (کهور پاکستانی،کنار و گز) 15 هزار اصله نهار با هزینه 27 میلیون تومان و 60 هکتار آبیاری سنواتی جنگل کاری در مناطق بیابانی 100 میلیون تومان عنوان کرد.
 
وی در پایان گفت: طرح مطالعاتی بیابان زدایی در سطح 420هزارهکتار در استان صورت گرفته که 220 هکتار آن در جاسک      می باشد.
 
روستای گشمی از توابع حوزه گابریگ با جمعیت بالای 300 نفر در 100 کیلومتری مرکز جاسک واقع شده است.     
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار