مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اینکه در دولت تدبیر و امید جایگاه تشکل های غیردولتی ارتقاء یافته است، گفت: هم اینک 80 تشکل زنان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی این استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۲۳۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 26 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای زنان و خانواده هرمزگان که در محل فرمانداری قشم برگزار شد، اظهار کرد: وجود این تشکل ها، علاوه بر افزایش مشارکت زنان در جامعه، کاهش برخی ناهنجاری ها و جلوگیری از بروز برخی آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته ساخت 24 بوستان مخصوص بانوان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از این تعداد 13 بوستان به بهره برداری رسیده است و می توان آن را عزم جدی برای توسعه زیرساخت های این حوزه ارزیابی کرد.

مشاور استاندار هرمزگان گفت: اعطای سه ساعت مرخصی در هفته برای بانوان شاغل به منظور انجام ورزش یوگا، پیاده روی و افزایش مدت مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه، از مهمترین اقدام های حوزه سلامت بانوان در دولت یازدهم به شمار می رود.

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه بخش عمده ای از جمعیت هرمزگان در روستاها زندگی می کنند، گفت: ارتقاء شاخص های این بخش و خدمات رسانی به روستائیان باید در دستور کار قرار گیرد.

طبق سرشماری سال 1390 استان هرمزگان با 13 شهرستان، 38 بخش، 34 شهر، 85 دهستان و دو هزار و 244 پارچه آبادی (هزار و 730 آبادی دارای سکنه)، یک میلیون و 578 هزار نفر جمعیت و 14 جزیره دارد. در مقابل هر 100 زن 103 مرد در این استان وجود دارد که این رقم بر اساس میانگین بین‌المللی است.
 
***توانمندسازی جامعه محلی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز در این نشست گفت: توانمندسازی جامعه محلی و آموزش خانواده های در زمینه درآمدزایی، کارآفرینی، مشاوره های تحصیلی و زندگی در دستور کار این سازمان قرار گفته است.

میترا مشرقی مقدم اجرای طرح آموزش جواهرسازی به بانوان این جزیره و کمک به افزایش کمی و کیفی کاشانه های مهمان در روستاها را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه زنان و خانواده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کاشانه های مهمان با امکانات بومی، غذاهای محلی و به تصویر کشیدن آداب و رسوم مردم قشم، پذیرای مهمانان داخلی و خارجی هستند، گفت: تقویت این حوزه با ارایه آموزش های مختلف و توانمندسازی روستائیان، علاوه بر کارآفرینی و درآمدزایی برای زنان و خانواده ها، افزایش گردشگران به جزیره را به دنبال دارد.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده، از آموزش مهارت های زناشویی و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ برای بانوان جزیره خبر داد و گفت: دعوت از اساتید برجسته کشوری و ارائه مشاوره های تحصیلی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده توسط این سازمان است.

مشرقی مقدم از برگزاری جلسات مستمر با اعضای شورای شهر و روستا، ارزیابی و بررسی مشکلات و درخواست های زنان محلی را از دیگر اقدام های انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم در جهت کمک به بانوان قشم اعلام کرد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و اداره کل بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در خصوص مدیریت بهینه مصرف انرژی امضاء شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار