یک هیات 37 نفره چینی عصر پنجشنبه با هدف بررسی نحوه سرمایه گذاری در بخش های آب، برق، نفت، گاز و انرژی قشم، وارد این جزیره شدند.
کد خبر: ۲۳۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 26 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، این چهارمین گروه از هیات 180 نفره استان «گوانگ دونگ» چین است که به منظور بررسی راهکارهای همکاری مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی، بازرگانی و صنعتی وارد این جزیره می شوند.

گروه های پیشین در زمینه هایی همچون طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم، طرح توسعه بندر و اسکله کاوه، ایجاد اتاق بازرگانی مشترک قشم و «گوانگ جونگ» چین، رایزنی کرده اند.

«چو سیادن» استاندار «گوانگ دونگ» چین، دوم بهمن سال گذشته در راس یک هیات 15 نفره به جزیره قشم سفر و در نشست با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم راهکارهای همکاری در زمینه های اقتصادی این منطقه را بررسی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اردیبهشت امسال در سفر به استان گوانگ دونگ، با مسئولان مختلف این استان دیدار و برنامه های همکاری این سازمان در حوزه های مختلف نفت، گاز، انرژی، فرودگاه، ریل آهن، جاده، توسعه صنعت IT و ایجاد شهر پوشاک را اعلام کرد.

گوانگ دونگ بزرگترین و ثروتمندترین استان چین است که سه منطقه آزاد «گوانگ جو»، «شانگهای» و «شنزن» در آن واقع شده و با 83 میلیون نفر جمعیت بیشترین تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر، در فاصله 20 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار