رئیس هیات عامل ایدرو در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل:
رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با تاكيدبر اينكه ظرفيت ساخت كشتي در ايزوايكو مصداق بارز اقتصاد مقاومتي است در دوران پسابرجام است،اظهاركرد:هم اكنون با تكيه بر دانش و توان تخصصي در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران امكان ساخت كشتي در سايزهاي مختلف تا 300 هزارتن به خوبي فراهم است.
کد خبر: ۲۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 25 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر منصور معظمي در حاشيه بازيد از مجتمع كشتي سازي و صنایع فراساحل ایران ( ايزوايكو ) با بيان اين مطلب افزود: اگر تا پيش از اين شركت هاي خصوصي و دولتي براي سفارش ساخت كشتي در سايزهاي مختلف نگاهشان معطوف به شركت هاي خارجي بود هم اكنون اين اطمينان را داشته باشند كه توان ساخت هرنوع كشتي برابر با استاندارهاي جهاني در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران فراهم است كه مي تواند همه تقاضاها را به خوبي پاسخ دهد.

وي تصريح كرد: ظرفيت فراهم شده در اين مجتمع فراتر از ميزاني است كه هم اكنون درحال فعاليت است كه استفاده حداكثري از اين ظرفيت بلااستفاده مي تواند در خدمت رشد توليد ملي قراربگيرد.

معاون وزير و رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران بيان کرد: علاوه بر رونق توليد ملي و خودكفايي صنعتي،كارآمدي مجموعه كشتي سازي در ساخت انواع كشتي به توسعه كارآفريني و اشتغال نيز منجر مي شود كه ظرفيت مناسبي براي اشتغالزايي خصوصا فارغ التحصيلان دانشگاهي است.

وي اضافه كرد: قطعا هر يك دلار صرفه جويي مي تواند به نفع اقتصاد ملي باشد.

معظمي همچنين با اشاره به برنامه هاي حمايتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از توليد ملي، بیان کرد: علاوه بر ارائه تسهيلات ارزان قيمت به سرمايه گذران براي ساخت شناورهاي كوچك، در حال متقاعد كردن ذينفعان كه عمده سفارشات خود را از خارج كشور تامين مي كردند، براي پذيرش سفارش ساخت داخلي هستيم كه توافقات خوبي را دراين زمينه با سازمان بنادر، كشتيراني، شركت ملي نفتكش، شيلات و همچنين بخش خصوصي  داشته ايم.

اين مسوول در ادامه از سرمايه گذاري ٥٠٠ميليون دلاري و مشاركت با يكي از كشورهاي همسايه در حوزه صنايع دريايي خبرداد و گفت: اين طرح تا پايان امسال اجرايي خواهد شد.

معاون وزير و رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران همچنين با اشاره به بخش ديگري از توانمنديهاي مجتمع ايزوايكو از ساخت سكوهاي دريايي به عنوان نمونه اي از توان ملي و خودباوري يادكرد و گفت:اين سكوها كه پيشتر وارداتي بود با حمايت خوب وزارت نفت براي دوحوزه نفت خام و گاز در ايزوايكو ساخته مي شود و حداكثرتا يك ماه آينده براي نصب در منطقه پارس جنوبي آماده بارگيري است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار