2 فروند ناوشکن هند در راستای حفظ و ارتقاء سطح تعامل های منطقه ای، امروز سه شنبه وارد آب های استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفتند.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 24 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، این 2 ناوشکن که «گانگا F22» و «تریکُند F51» نام دارند، به مدت چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت و اعضای ناوگروه از منطقه و شهر بندرعباس بازدید می کنند.

دیدار با مقام های سیاسی و نظامی هرمزگان، شرکت در رقابت های ورزشی و تمرین نظامی دریایی از مهمترین برنامه های این ناوگروه هندی در این مدت است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در آئین استقبال از این ناوگروه اظهار داشت: حضور یگان های نظامی از نیروهای دریایی کشورهای مختلف بخصوص کشورهای منطقه، حاوی این پیام است که حفظ صلح پایداری و امنیت در عرصه دریا و حوزه منطقه فقط به کمک کشورهای منطقه امکان پذیر است.

امیر دریادار حسین آزاد با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه ای در این منطقه، به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست، ابراز داشت: این تعامل ها بین کشورهای منطقه در افزایش سطح روابط سیاسی اقتصادی و نظامی که کمک به امنیت و صلح در عرصه دریا است تاثیر مثبت دارد.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته این دومین بار است که ناوگروه های هندی در منطقه یکم حضور پیدا می یابند.

به گفته وی، در سه ماه گذشته یک فروند ناوشکن جمهوری اسلامی ایران - الوند با حضور در شرق هند و افزون بر از یک ماه دریانوردی مستمر در مراسم استقلال کشور هند حضور یافت.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این تعامل ها و ارتباط دوجانبه بین نیروی دریایی هند و ایران دارای سابقه تاریخی است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

امیر دریادار دوم عرشه آزاد خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه های پیش بینی شده در مدت حضور این ناوگروه در منطقه یکم نداجا شامل تمرین مشترک دریایی برای تبادل اطلاعات نظامی و تجربیات دریایی، دیدار با مسئولان هرمزگان، بازدید از شهر و اماکن مذهبی و گردشگری و انجام رقابت های ورزشی و فرهنگی است.

ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور این 2فروند ناو در ایران و نیروی دریایی ارتش ایران خاطر نشان کرد: ایران و هند دارای روابط تاریخی هستند و حضور ما در اینجا به منظور ادامه و استحکام این روابط است.

گفتنی است 2 فروند ناوشکن نیروی دریایی ارتش هند ششم شهریور پارسال نیز وارد آب های استان هرمزگان شده بودند که متشکل از ناوشکن های F39 و F37 بود که در راستای برنامه های صلح و دوستی بین کشورهای دریایی هر ساله در ماه های مرداد و شهریور یکی از کشورها را انتخاب می کنند.

دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان نیروی دریایی کشورمان، مقام های ارشد استان هرمزگان و همچنین بازدید از منطقه یکم، بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی استان هرمزگان و سفر به جزایر استان از برنامه های ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش هند به بندرعباس بود.

اجرای برخی برنامه های فرهنگی و ورزشی بین نیروهای دریایی هند و ایران نیز پیش بینی شده است.

14 آذرماه سال 92 نیز بیست و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه حضور مقتدرانه این نیرو در آب های بین المللی با همراهی زیردریایی یونس وارد بندر بمبئی در سواحل هندوستان شد.

این ناوگروه شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی بود که در بندر بمبئی پهلو گرفت و مورد استقبال مقامات نظامی نیروی دریایی غرب هند قرار گرفت.

ناوگروه کشورمان به مدت سه روز در بندر بمبئی حضور داشت و در این مدت مقامات دریایی هند با فرماندهان و پرسنل ناوگروه جمهوری اسلامی ایران دیدار و از زیر دریایی یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس بازدید کردند.
 
ناوشکن الوند نیز در بهمن سال گذشته نیز برای شرکت در روز ملی هند راهی این کشور شده بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار