مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرعباس گفت:مراکزی که به اخطارهای قبلی جهت جمع آوری ادوات قلیان و عرضه آن توجه نداشته اند،در چهارچوب قانون پلمپ و جهت اعمال مجازات قضایی به دادسرا معرفی می شوند.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 24 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، طالب غریب پور سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 28اردیبهشت ، سفره خانه های سنتی ،کافی شاپ ها ،رستوران ها و سایر اماکن عرضه قلیان در این زمینه اخطار گرفته و به آنها 48ساعت برای جمع آوری قلیان مهلت داده شده است.

به گفته وی ،امسال موضوع قلیان به عنوان یکی از محورهای اصلی مورد توجه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس قرار گرفته و در همین راستا نیز نظارت ها و برخورد با مراکز عرضه قلیان در چهارچوب قانون تشدید شده است.

غریب پور ادامه داد: در همین راستا و بر اساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آیین نامه اجرایی آن، تشدید برخورد با مراکز عرضه دخانیات از جمله سفره خانه های سنتی ، رستوران ها، کافی شاپ ها در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

غریب پور با اشاره به مجازات های سنگین مالی برای متخلفان در این زمینه، گفت: به تمام مراکز عرضه مواد دخانی اعلام می گردد که نسبت به جمع آوری ادوات قلیان اقدام و از عرضه آن در محل کسب خود خودداری نمایند تا مجازات های اعمال شده در قانون شامل آنها نگردد.

لازم به ذکر است ، یکی از معضلات در شهر بندرعباس همچون برخی دیگر از شهرها، عرضه قلیان در مراکز تفریحی، سفره خانه ها، رستوان ها و در نوار ساحلی این شهر است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره تاکید بسیاری برای برخورد با این مساله با همکاری دیگر ارگان های مرتبط از جمله شهرداری و نیروی انتظامی دارد.

در یک سال اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و عرضه قلیان تا حدودی کاهش یافته ، اما این معضل بهداشتی همچنان در بندرعباس وجود دارد که در سال جاری بهداشت محیط بندرعباس اقدامی جدی برای برخورد با مراکز عرضه این گونه مواد دخانی گرفته است.

آنانی که قلیان مصرف می کنند نمی خواهند بدانند که حجم دودی که از طریق قلیان وارد بدن می شود 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

آنان فراموش نکنند که با عبور دود تنباکو از روی آب، خطرات مواد مضر کم نمی شود بلکه ترکیبات موجود آنان سرطان زاست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار