رییس محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: هزار بچه لاک پشت پوزه عقابی خلیج فارس در سواحل شیب دراز قشم از تخم بیرون آمدند.
کد خبر: ۲۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 23 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد داخته افزود: از 11 هزار تخم موجود ،8 هزار تخم دارای نطفه هستند که پیش بینی می شود حدود 6 تا7 هزار تخم به بچه لاک پشت تبدیل شوند.
 
وی با بیان اینکه تخم گذاری لاک پشت ها امسال 2 و نیم برابر، بیشتر از پارسال است،اضافه کرد: امسال 150 لاک پشت پوزه عقابی به سواحل شیب دراز قشم آمدند که از این شمار 110 لاک پشت تخم گذاشتند .
 
ریس محیط زیست منطقه آزاد قشم افزود: پارسال حدود50 لاک پشت پوزه عقابی در سواحل قشم بیش از چهار هزار و 200 تخم گذاشتند .
 
داخته بیان کرد: تخم لاک پشت ها را گروه مردمی ناتوران خمیص، یعنی محافظان لاک پشت که 6 نفر از افراد بومی روستای شیب دراز قشم هستند، به مکان امن منتقل می کنند.
 
وی افزود: سه ماه بعد از تخم گذاری، بچه لاک پشت ها سر از تخم بیرون می آورند و به سمت دریا حرکت می کنند.
 
ریس محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت:جامعه محلی جزیره به ویژه جوانان روستای شیب دراز بر اساس یک برنامه ریزی منسجم و مستمر، آموزش های لازم برای حفاظت از تخم این جانور در معرض خطر انقراض را دیده اند.
 
داخته افزود: لاک پشت های پوزه عقابی هر سه تا چهار سال یک بار به شرایط تخم گذاری می رسند که در 2 مرحله و به فاصله 2 هفته برای تخم گذاری به زادگاه خود باز می‌گردند.
 
وی گفت:لاک پشت های پوزه عقابی یکی از چهار لاک پشت سواحل خلیج فارس و یکی از 2 گونه لاک پشتی است که در ایران تخم گذاری می کند و در هر مرحله بین 40 تا 150 تخم می‌گذارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار