مدیرکل اطلاعات هرمزگان خبر داد
مدیرکل اطلاعات هرمزگان گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی اداره‌کل اطلاعات استان 69 کانتینر باطری قاچاق سیلور کلسیم به ارزش 20 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۲۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 23 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 200 شهید و 800 جانباز وزارت اطلاعات گواهی بر اراده و ایمان فرزندان گمنام ملت ایران در حفظ و حراست از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است.
 
وی افزود: در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش همه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی، سپاه، بسیج و به ویژه سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در وزارت اطلاعات، ایران اسلامی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.
 
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان ادامه داد: دشمن امنیت و آسایش ایران اسلامی و اقتدار ملت ایران را در همه عرصه‌ها بر نمی‌تابد و به دنبال فتنه‌انگیزی است.
 
سلیمی اضافه کرد: خاورمیانه در آتش فتنه جاهلیت مدرن می‌سوزد و اگر نیم‌نگاهی به اطراف کشورمان داشته باشیم صحت این گفتار را تأیید می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با حیله استعمار پیر انگلیس، تبعیت شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب و همراهی کشورهای منطقه به ویژه عربستان و قطر و به‌کارگیری این حیله‌گری علیه جهان اسلام شاهد فتنه‌افروزی وسیع در سطح منطقه هستیم که ملت‌ها را به فجیع‌ترین شکل به خاک و خون می‌کشانند.
 
این مسؤول با اشاره به این‌که از فتنه‌افروزی‌های اخیر اسرائیل غاصب احساس امنیت می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر چه آتش این فتنه دامان خودشان را خواهد گرفت، ولی جهان اسلام را با یک خطر بزرگ که همان تفرقه مذهبی بوده، مواجه کرده است.
 
سلیمی گفت: وزارت اطلاعات در سنگر مقدم مبارزه و دیده‌بانی امین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در چند سال اخیر به ویژه دو سال اخیر که جریانات تکفیری تلاش کرده‌اند تا دامنه اقدامات و ناامنی‌ها را به خاک کشورمان بکشانند، با هوشیاری ضربات سنگینی بر پیکره جریانات تکفیری و داعش وارد آورده است.
 
وی  افزود: این تروریست‌های تکفیری هر بار که تیمی را برای عملیات خرابکارانه اعزام کرده‌اند، قبل از هر اقدامی یا افراد آنان به هلاکت رسیده و یا دستگیر شده‌اند.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین حرکت ضد انقلاب و جریان‌های تکفیری زیر ذره‌بین سربازان گمنام امام زمان‌(عج) است و استان هرمزگان با وجود همه تلاش‌های جریان تکفیری و داعش یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.
 
سلیمی در بخش دیگری از اظهارات خود به وجود بیش از یک‌هزار کیلومتر مرز آبی، جزایر استراتژیک خلیج فارس، اسکله‌های بزرگ تجاری و مناطق آزاد قشم و کیش و دارا بودن منابع عظیم گاز، نفت و ... در استان اشاره کرد و ادامه داد: در سایه امنیت سرمایه‌گذار می‌تواند به فعالیت بپردازد و هیچ سرمایه‌گذاری نباید نگران باشد، لذا اولویت ما حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و سپس خارجی است.
 
وی افزود: البته با فساد اقتصادی، سوءاستفاده و رانت به شدت مقابله می‌کنیم و اکنون نیز در حال مبارزه با آن هستیم.
 
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان همچنین بر مبارزه مستمر با پدیده شوم زمین‌خواری، دریاخواری، کوه‌خواری و قاچاق از هر نوع آن تاکید کرد.
 
سلیمی با بیان گوشه‌ای از اقدامات اداره‌کل اطلاعات استان هرمزگان در حوزه اقتصادی اظهار کرد: با توجه به اقتصادی بودن استان و سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور در نوار ساحلی خلیج فارس، موارد متعددی در حوزه‌های زمین‌خواری، قاچاق و برخورد با مدیران متخلف صورت گرفته و از سوی دیگر با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت موانع سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل در این فرایند در استان شناسایی شده است.
 
وی جلوگیری از نصب کالای دسته دوم در نیروگاه بخار بندرعباس و ورود قطعات دسته دوم توربین به پالایشگاه گاز سرخون و قشم و شناسایی و پیگیری ضعف در واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزآل و آماده‌سازی زمینه اجرای طرح مقابله سیستمی با قاچاق کالا در استان هرمزگان را گوشه‌ای از اقدامات اقتصادی اداره‌کل اطلاعات استان هرمزگان برشمرد.
 
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان اضافه کرد: پیشگیری از پرداخت تسهیلات میلیاردی به برخی از شرکت‌ها و جلوگیری از رانت در این زمینه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره‌کل در زمینه مسائل اقتصادی است.
 
سلیمی همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق کالای ترانزینی در استان هرمزگان به کشف 69 کانتینر باطری سیلور کلسیم به ارزش 200 میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: اداره‌کل اطلاعات در ایجاد زمینه قانونی و فنی برای اجرای طرح سیستمی مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های مسؤول داشته است و این همکاری‌ها ادامه دارد.
 
وی در بخش پایانی این نشست خبری به توجیه، ارشاد و برخورد با 30 نفر از جاعلان عنوان وزارت اطلاعات و دفتر مقام معظم رهبری در استان اشاره کرد و گوشه‌ای از اقدامات این اداره‌کل در راستای برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تشریح کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار