مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح خوشه صنعتی فرآورده‌های شیلات در هرمزگان از فعال‌سازی واحدهای صنعتی استان با رویکرد صادرات خبرداد.
کد خبر: ۲۳۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 23 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهمن غلام‌پور با اشاره به مدت زمان لازم برای ایجاد یک واحد صنعتی اظهار داشت: طبق مقررات و قرارداد حق انتخابی که بین شرکت شهرک‌های صنعتی و  متقاضی زمین وجود دارد حداکثر ظرف 4 ماه فرصت دارند تا نسبت به احداث و ساخت اقدام و تا یک سال باید زیرساخت این واحدها به اتمام برسد.
 
وی بیان داشت: واحدهایی که بنا به دلایل مختلف در مرحله ساخت و ساز متوقف شده‌اند در کمیته پایش که جدا از کمیته رونق اقتصادی تشکیل شده بررسی و در صورت عدم توانایی جهت اتمام زیرساخت مربوطه، قرارداد عقدشده، فسخ و به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل کمیته‌های رونق اقتصادی و کمیته پایش تصریح کرد: این کمیته ها در سال جاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.
 
غلام‌پور ابرازداشت: با توجه به مرزی بودن استان هرمزگان و تسهیل صادرات در این استان، ایجاد واحد تولیدی با رویکرد صادراتی به طور حتم موفق است، زیرا واحدهای صنعتی که توان صادرات دارند با شرایط کنونی فعالند.
 
وی گفت: واحدهای صنعتی استان هرمزگان باید بر اساس مزیت‌های استان اعم از کشاورزی و شیلات پیش بروند ، به این معنا که واحدهای صنعتی با هدف پرداختن به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و یا بسته بندی محصولات شیلاتی و آبزیان ایجاد شوند، زیرا مواد اولیه نسبت به  دیگر استان‌ها در دسترس‌تر است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش با هدف ادامه فعالیت واحدهای صنعتی در استان هرمزگان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دنبال این است تا واحدهای صنعتی، فرآیند تامین مواد اولیه، فرآوری و تولید و همچنین بازار عرضه به صورت زنجیره وار به هم متصل باشند.
 
غلام‌پور ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش ، طرحی با عنوان خوشه‌های صنعتی اجرا می‌شود به این معنا که واحدهای صنعتی که در یک راستا فعالیت می‌کنند در استان فعال می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه خوشه صنعتی خرما به عنوان اولین طرح در استان هرمزگان اجرا و دبیرخانه کشوری این خوشه صنعتی نیز دراستان استقرار یافته، گفت: در سال جاری خوشه صنعتی فرآورده‌های شیلات باهمکاری اداره‌کل شیلات استان هرمزگان درحال اجراست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار