رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: شوراهای حل اختلاف این استان از جهت میزان مختومه کردن پرونده ها، حائز رتبه دوم کشوری شدند.
کد خبر: ۲۳۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 22 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در نخستین نشست شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف هرمزگان اظهار داشت: پارسال 55 هزار و 686 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که با تلاش های صورت گرفته در این شوراها، 56 هزار و 746 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود:حجت الاسلام اکبری بیان داشت: این آمار بیانگر این مطلب است که حدود یک هزار پرونده باقی مانده از سالهای گذشته نیز مورد رسیدگی و صدور رأی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: 40درصد از پرونده های قابل صلح و سازش با پیگیری دادگستری کل استان و شوراهای حل اختلاف،به صلح و سازش منتهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان موفق شده تعداد 15 پرونده با موضوع قتل عمد و محکومیت به اعدام را با جلب رضایت شاکیان به صلح و سازش منتهی سازد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نقش کلیدی شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده ها از این شوراها به عنوان بازوهای قوی، توانمند و کارآمد دستگاه قضا یاد کرد و گفت: این شوراها در توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش و کمک به تحکیم بنیان خانواده در جامعه نقش محوری و کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف در روند رسیدگی و بررسی پرونده ها نقش مهم و بسزائی دارند؛ کاهش حجم مراجعه مردم به دادگستری، تسهیل و شتاب بخشی در اعاده دادرسی را از جمله اهداف تشکیل این شوراها برشمرد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی همواره شوراهای حل اختلاف را جزئی از بدنه دادگستری می داند، گفت: با توجه به اهمیت کار این شوراها، ضروری است اعضای آنها با تلاشی مضاعف و مسئولیت پذیری بیشتر، هدف اساسی در نظر گرفته شده برای این نهاد قضایی را که همان اشاعه فرهنگ صلح و سازش در میان طرفین دعوی می باشد را بیش از پیش پیگیری و تحقق بخشند.

وی با تبریک نیمه شعبان گفت:امام زمان (عج) به قصد اصلاح جامعه و به منظور از بین بردن فساد قیام خواهند کرد و درنتیجه همه ما باید با تأسی از آن بزرگوار در راستای حل اختلاف و اصلاح جامعه و مبارزه با فساد پیش قدم و کوشا باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار