رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: دوره آزمایشی پنجساله اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده صنوف پایان یافته، اما هنوز تکلیف اصلاح نواقصی که باعث چالش طلافروشان شده بود، روشن نشده است.
کد خبر: ۲۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳ 22 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شهاب‌الدین کلانتری اظهار کرد: دوره آزمایشی پنجساله مالیات بر ارزش افزوده به پایان رسیده است، اما هنوز تکلیف نواقصی که از سوی صنوف مختلف به خصوص صنف طلافروشان برای اصلاح این طرح ارائه شده، مشخص نیست.
 
وی افزود: نواقصی در اجرای طرح مالیات ارزش افزوده وجود داشت که باعث بروز مشکلات فراوانی برای کسبه و صنوف مختلف شده و چند بار تاکنون نسبت به انتقال این مشکلات به مسؤولان اقدام کرده‌ایم و بنا داریم تا در صورت تمدید این دوره نسبت به اصلاح این مشکلات اقدام شود.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس خاطرنشان کرد: محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر کل مبلغ فاکتور طلافروشی‌ها در حالی صورت ‌می‌گیرد که فلسفه دریافت مالیات بر ارزش افزوده دریافت مالیات از اجرت است و طلا یک کالای سرمایه‌ای بوده و عملاً مصرف نمی‌شود، بلکه مبادله و یا تعویض و نوسازی می‌گردد و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از هر بار مبادله و یا تعویض آن موجب افت ذاتی سرمایه‌گذاری مردم می‌شود.
 
کلانتری اضافه کرد: این موضوع را بارها در نامه‌ها و نشست‌های گوناگون از طریق اتحادیه کشوری و کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اصناف کشور با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی مطرح کرده‌ایم تا راهکاری اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
 
وی ادامه داد: روش فعلی اعمال مالیات ارزش افزوده نه تنها با سیاست کلی کشور در حمایت از حقوق مصرف کننده هماهنگی ندارد بلکه باعث ضرر به مردم می‌شود، این در حالی است که طلا به عنوان کالای سرمایه‌ای محاسبه می‌شود و بسیاری از مردم با خرید تدریجی طلا و ارزش افزوده نسبی که در طول زمان برای آن وجود دارد، موفق به رفع مشکلات زندگی‌ و چالش‌های اقتصادی‌ خود شده‌اند.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس با اشاره به وضعیت خاص هرمزگان و شهر بندرعباس و همین طور دیگر شهرهای ایران نظیر تبریز و چابهار به دلیل همجواری با منطقه آزاد و تفاوت قیمت طلا به دلیل عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد با سرزمین اصلی خاطرنشان کرد: این وضعیت باعث نابودی طلافروشی‌های بندرعباس و از بین رفتن سرمایه‌های آنان شده است و امیدواریم پس از پنج سال از اجرای طرح ارزش افزوده، نواقص آن برطرف شود تا شاهد تعادل در این زمینه باشیم.
 
کلانتری گفت: ضروری است تا قبل از دوره اول اظهارنامه فصلی، مالیات بر ارزش افزوده تعیین تکلیف شود تا این جامعه صنفی آبرومند و تاثیرگذار کشور از ضرر و زیان بیشتر محفوظ بمانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار