امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: باید روحیه و فرهنگ انفاق را در جامعه برای عبور از مشکلات اقتصادی نهادینه کنیم.
کد خبر: ۲۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 20 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار داشت: انفاق اصلی مهم در دین مبین اسلام است و جامعه نیاز به گسترش فرهنگ بخشش برای عبور از مشکلات اقتصادی دارد.
 
وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم که تنها دولت به نیازمندان کمک کند بلکه مشارکت بخش مردمی در مهار گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر اهیمت زیادی دارد.
 
امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس خاطر نشان کرد: اگر در جامعه نابرابری اجتماعی و فاصله میان فقیر و غنی وجود دارد، باید هر یک از مردم با احساس وظیفه نسبت به این موضوع، در انفاق به یکدیگر همت کنند تا بتوانیم بار زندگی را از دوش یکدیگر سبک کنیم.
 
قتالی با بیان این‌که انفاق در جامعه باعث برکت می‌شود، عنوان کرد: انفاق نیازمند به فرهنگ‌سازی است و باید از هم اکنون فرهنگ انفاق را به فرزندان‌مان بیاموزیم و آنها را با تاثیرات بخشش در جامعه و ارزش‌های آن در دین‌مان آشنا کنیم.
 
وی بیان کرد: باید برای گشترش فرهنگ انفاق در جامعه، دردها و مشکلات جامعه را دید و آنها را مشکلات خودمان بدانیم تا انفاق کردن برای ما راحت‌تر باشد.
 
امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس از تلاش‌های نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها برای ایجاد امنیت واقتدار پایدار در کشور تقدیر کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار