حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: بیش از 50 هزار مترمربع از مستحدثات غیرمجاز در روستای سرخون بندرعباس قلع و قمع شدند.
کد خبر: ۲۳۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 20 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: بیش از 50 هزار مترمربع از مستحدثات غیرمجاز در روستای سرخون بندرعباس قلع و قمع شدند.

قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در روستای سرخون بندرعباس + عکس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: حکم صادره در خصوص قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در مساحتی بالغ بر پنجاه هزار متر مربع از اراضی کشاورزی روستای سرخون در سی کیلومتری شهرستان بندرعباس ، به مرحله اجرا درآمد.

وی با تاکید بر مقابله با دست اندازی و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغات اطراف شهرستان بندرعباس اظهارکرد: این امربه معضلی جدی برای کشاورزان و روستاییان روستاهای اطراف آن تبدیل شده است.

 رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان  در ادامه افزود: دراین راستا کارگروه های ویژه ای به منظور رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از  تبعات سوء ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی استان تشکیل و تخریب واحدها و مستحدثات  ایجاد شده نیز به دستور محاکم  قضایی استان آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: بخش وسیعی از این دست اندازی و تغییرکاربری ها در اراضی کشاورزی و باغات در مناطق مجاور شهرستان بندرعباس بویژه روستاهای سرخون ،شهرو، ایسین،باغو،آبشورک و مناطقی از این دست صورت پذیرفته است ،به طوری که تنها در یک مورد از این ساخت و سازهای غیرقانونی،سودجویان ،نسبت به تغییر کاربری مساحتی افزون بر پنجاه هزار متر مربع از اراضی مرغوب زراعی در روستای سرخون اقدام نموده بودند.

وی با بین اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اولویت دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان هرمزگان  است ، از تشکیل کارگروه های ویژه ای در این شورا با مشارکت، استانداری، اداره کل منابع طبیعی ،نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های متولی ،  به منظور رسیدگی سریع و قاطعانه  به این موضوع خبر  داد.

قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در روستای سرخون بندرعباس + عکس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تشریح وظایف این کارگروه ها بیان کرد: در مرحله اول از این پس از دادن هرگونه مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممانعت به عمل خواهد آمد. در مرحله دوم از تمام دستگاه‌های مربوطه خواسته شده است تا از واگذاری امکانات رفاهی همچون انشعابات آب و برق به واحدهای در حال ساخت، خودداری نمایند و در مرحله سوم نیز تمامی واحدهای بدون مجوز و پروانه ساخت ، پس از شناسایی تخریب و قلع و قمع خواهند شد.

حجت‌الاسلام  و المسلمین اکبری  با اشاره به این مطلب که دستور قلع و قمع مستحدثات ساخته شده در اراضی کشاورزی و باغی استان هرمزگان به سرعت و قاطعیت در محاکم قضایی استان صادر شده و به مرحله اجرا در می آید افزود :در همین راستا و در روزهای آینده خبرهای خوشی از احقاق حقوق بیت المال و آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی ، از سوی دادگستری استان هرمزگان، برای مردم شریف استان مخابره خواهد شد.

گفتنی است؛ طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان امور اراضی کشور، طی ده سال گذشته، حدود ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در سراسر کشور به صورت غیرقانونی تغییر کاربری یافته است که از میزان، بخش قابل توجهی از این تغییر کاربری ها ، به منظور احداث ویلا، تفرجگاه و رستوران‌ها  انجام شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار