مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با تاکید بر حمایت از ایده های برتر هنری در این شهرستان گفت: استعداد ذاتی و آموزش‌های هنری می تواند بهترین جایگزین مدرک گرایی در این حوزه باشد.
کد خبر: ۲۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 19 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید مهدی موسوی اجاق ظهر امروز در مراسم نشست اعضای انجمن نمایش کانون هنر قشم با اشاره به اهمیت تقویت هنرهای نمایشی و لزوم آموزش‌های علمی اظهارداشت: هنرمندان تمام هم و غم خود را با پرهیز از مدرک‌گرایی صرف در زمینه تاثیرگذاری رفتار هنری خود و انتقال آموزه های هنری به مخاطبان به کار گیرند.
 
وی، موفقیت در حوزه فرهنگ و هنر را نیازمند توجه به استعدادیابی و استعداد پروری بیش از پیش افراد توانمند دانست و گفت: نباید اجازه دهیم تنها افراد دارای مدرک و بدون استعداد در این حوزه مهم و تاثیرگذار ورود پیدا کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ابرازداشت: هنر برخواسته از استعداد ذاتی و آنچه در قالب آموزش های علمی و عینی از طرف هنرمندان به مخاطبان ارائه می شود تاثیر بیشتری نسبت به آثار ارائه شده هنرمندان مدرک گرا دارد.
 
موسوی اجاق تاکیدکرد: با توجه به وجود نیروهای توانمند هنری در قشم، با جدیت پیگیر ایجاد دانشگاه علمی کاربردی هنر در قشم هستیم تا نیروهای مستعد هنری این جزیره با ورود به این دانشگاه ضمن در دست داشتن مدرک بتوانند هنر ذاتی خود را به مردم ارائه کنند.
 
وی ابرازداشت: در تلاشیم تا در سال جاری جشنواره تئاتر ساحلی به عنوان برند جزیره قشم را در منطقه پر استعداد برگزار کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه هنر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستمر ماهیانه را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
 
حجت الاسلام موسوی اجاق در ادامه اظهار امیدواری کرد: نقش هنری هنرمندان واقعی قشم را با اجتناب جدی از خود برتربینی و منفعت‌طلبی و پرهیز از انحصارطلبی در انجمن به مردم معرفی شود.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود به  پیگیری جدی نظارت بر کارها و رسیدگی به شکایات حوزه هنری اشاره کرد و گفت: هنرمندان واقعی و ایده های برتر این حوزه حمایت می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار