مدیرعامل کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: اقداماتی که در سال‌های اخیر در زمینه ساخت کشتی و سکوهای گازی و تعمیرات شناورها در کلاس‌های مختلف صورت گرفته در منطقه کم‌نظیر بوده و ایران همکاری علمی با شرکت‌های مطرح و بزرگ کشتی‌سازی در جهان را آغاز کرده است.
کد خبر: ۲۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 17 May 2016
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با حضور در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ضمن دیدار با مدیرعامل این مجتمع گفت: افق‌های تازه‌ای پیش‌روی همکاری ایزوایکو با مراکز دانشگاهی و علمی هرمزگان ترسیم خواهد شد.

به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی باقری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به توانمندی‌ ویژه این مجتمع در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: وسعت و اهمیت اقدامات صورت گرفته در ایزوایکو به اندازه‌ای است که از منافع آن همه کشور برخوردار می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مراکز علمی و دانشگاهی هرمزگان با این مجتمع در انجام رسالت بزرگش در حوزه صنایع دریایی افزود: روحیه همکاری و همدلی در این مجتمع و پیوند مناسب میان عمل و صنعت در ابعاد مختلف موجب رشد صنعت دریایی شده و دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس خاطرنشان کرد: عرصه برای همکاری‌های مشترک میان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل به عنوان یک صنعت کلیدی و راهبردی در کشور و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است و آمادگی داریم تا رشته‌های مرتبط با توسعه صنایع دریایی را گسترش دهیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز در این دیدار با بیان ویژگی‌های منحصر به فرد صنعت کشتی‌سازی در جهان و توانایی‌های کشورمان در این زمینه گفت: اقداماتی که در سال‌های اخیر در زمینه ساخت کشتی و سکوهای گازی و تعمیرات شناورها در کلاس‌های مختلف صورت گرفته در منطقه کم‌نظیر بوده و ایران همکاری علمی با شرکت‌های مطرح و بزرگ کشتی‌سازی در جهان را آغاز کرده است.

حمید رضائیان اصل اظهار کرد: ایجاد شهرک صنایع دریایی در منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی به منظور تکمیل چرخه‌های پیش از تولید، تامین نیازهای این صنعت، ارتقای توان استانداردهای تخصصی حوزه دریا و زمینه‌سازی برای رشد صنایع کوچک در ارتباط با صنایع دریایی از جمله اهداف ویژه‌ای است که با تحقق آن شاهد رخدادی بزرگ در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: همکاری میان ایزوایکو و مراکز علمی و دانشگاهی استان هرمزگان برای بومی‌سازی هر چه بیشتر دانش ساخت و تعمیرات کشتی و سکوهای گازی از جمله دیگر نیازهای مهم این بخش است که باید با همکاری دانشگاه‌ها توسعه یابد.

رضائیان افق روشن صنعت کشتی‌سازی و محوریت این صنعت در حوزه دریایی را یادآور شد و افزود: اقتصاد مقاومتی راهبرد ویژه‌ای است که صنایع دریامحور در پیشانی اجرایی و عملیاتی شدن آن قرار دارد و رشد دانش تولید کشتی و سازه‌های دریایی سبب رفع وابستگی از کشور و صرفه‌جویی در خروج ارز شده و به توانمندی اقتصادی ایران می‌افزاید.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص و کارآمدی که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد، بزرگ‌ترین سرمایه برای انجام کارهای بزرگ در این مجموعه است که تاکنون توانسته قدم‌های فراوانی را برای رفع وابستگی کشور و ارتقای جایگاه ایران در رقابت‌های اقتصادی منطقه بردارد و ساخت و تعمیر سکوها و دکل‌های حفاری در خلیج فارس در قالب فازهای مختلف پارس جنوبی تنها گوشه‌ای از این دستاوردها است.

گفتنی است، در این دیدار مدیران شرکت‌های مختلف تابعه ایزوایکو و همین طور برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس راهکارها و زمینه‌های همکاری علمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار