معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم از فعالیت بیش از ۳۰۰ واحد دفتر املاک بدون مجوز رسمی در نقاط مختلف قشم خبر داد و گفت: تنها ۴۰ واحد دفتر املاک در این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مجوز رسمی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 16 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیهان عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص معافیت مالیات بر درآمد و دارایی در منطقه آزاد قشم خبر داد و اظهار داشت: این معافیت براساس ماده 13 قانون مناطق آزاد کشور به‌ویژه قشم به آن دسته از فعالانی که از سوی سازمان منطقه آزاد برای آنان مجوز فعالیت صادر شده اختصاص می‌یابد.
 
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته به فعالان اقتصادی قشم در دو نوبت فرصت تمدید مجوز ارائه شده است فعالان اقتصادی در قشم تا آخر خرداد ماه مهلت دارند نسبت به تمدید مجوز اقدام کنند، زیرا زمان آن به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.
 
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: قوانین و مقررات مالیات سرزمین اصلی شامل آن دسته از فعالان اقتصادی که فاقد مجوز معتبر بوده و همچنین صنوفی که گزارش عملکرد خود را تا پایان خرداد ماه امسال به مدیریت نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی این سازمان ارائه نکنند، نمی‌شود.
 
وی اعلام کرد: داشتن مجوز معتبر از واحدهای مرتبط با سازمان منطقه آزاد قشم تنها دلیل قانونی برای معافیت آنان از پرداخت مالیات است.
 
عباسیان ادامه داد: تمامی فعالان اقتصادی شهرهای قشم، درگهان و سوزا باید با استفاده از فرآیند و مزایای معافیت مالیاتی تا پایان خرداد ماه امسال نسبت به تمدید مجوز و یا نسبت به تغییر مجوزهایی که از سوی نهادهای دیگر از جمله شهرداری‌ها صادر شده، اقدام کنند.
 
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین اضافه کرد: تمامی صنوف منطقه آزاد قشم باید در زمان تعیین شده با مراجعه به مدیریت نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی واقع در اسکله بهمن ضلع جنوبی اداره بنادر و امور پایانه‌ها نسبت به تمدید مجوز و یا دریافت مجوز فعالیت از این نهاد قانونی، اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه تنها 40 واحد دفتر املاک در این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مجوز رسمی دریافت کرده‌اند تصریح کرد: بیش از 300 واحد دفتر املاک بدون مجوز رسمی در نقاط مختلف این جزیره در حال فعالیت هستند که تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا برای نپرداختن مالیات سرزمین اصلی، نسبت به دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد قشم به‌عنوان تنها مرجع قانونی اقدام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار