بیانیه استانداری هرمزگان
روابط عمومی و امور بين الملل استانداری هرمزگان در بیانیه ای آورده است: استاندار هرمزگان و معاونان وی تمام تلاش خود را برای احقاق حق کارگران خدوم و زحمتکش مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس
کد خبر: ۲۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 15 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در متن بیانیه روابط عمومی و امور بين الملل استانداری هرمزگان پیرامون مسائل اخیر پیش آمده برای کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس آمده است:

از همان روزهای نخست بروز مشکل برای کارگران خدوم و زحمتکش مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس، استانداری هرمزگان در بالاترین سطح مديريتي ، در چارچوب قانون، پیگیر مسئله پیش آمده بوده و هست كه در اين راستا با واقع بيني صادقانه موضوع را پيگيري و از هيچ تلاشي براي تامين خواست و نظر كارگران دريغ نكرده است.

اينكه دربرخي تريبون ها با داعيه حمايت از كارگران، تلاش ها و اقدامات دولت و شخص استاندار هرمزگان كه با اهتمام ويژه و دلسوزي شخصا هدايت جلسات رفع مشكلات ناشي از تعديل نيروي انساني در اين مجتمع را برعهده دارد، ناديده گرفته مي شود يك كم لطفي آشكار و سوء استفاده از فضای باز موجود است.

قطعا اين گونه موضع گيرهاي احساسي و اظهارنظرهاي خلاف واقع در خصوص مشكلات كارگران آلومينيوم المهدي با هدف القاء هواخواهی کاذب از کارگران آلومینیوم است و برخي مي خواهند از این فضا نهایت بهره را ببرند.

شايسته نیست که برخی‌ با متهم کردن دولت و استانداری بدون در نظر گرفتن واقعيت هاي موجود، در حاليكه هيچ راهكار عملي را پيشنهاد نمي دهند صرفا در پی موجه جلوه دادن خود باشند و اين افراد در هر جايگاهي كه هستند بدانند نمي توان با موج سواري و عوام فريبي در بلند مدت براي خود كسب محبوبيت كرد.

مصاحبه منتشر شده از شخص استاندار پیرامون وضعیت کارگران آلومینیوم، برداشتی ناقص از سخنان استاندار محترم بوده که به موازات آن برخی‌ از فرصت طلبان كه مترصد چنین فرصتي برای حمله به استانداری بودند موضوع يادشده را دستمايه عقده گشايي قرار دادند.

منصفانه نیست زمانی که استاندار شخصا بارها خود به مسئله ورود کرده و در بالاترین سطح اعم از وزیر و سایر مراجع پیگیرهای متعددی تا امروز داشته که مستندات آن نیز موجود است، اين چنين مورد بي مهري و كم لطفي و غرض ورزي قرار بگيرد.

تجمع کارگران معترض به وضع موجود در کارخانه، طی چندین مرحله در جلوی استانداری درامنیت کامل برگزار شده و همواره با آغوش باز به سخنان نمایندگان آنها گوش داده شده و استانداري هرمزگان همواره با شفافيت با اين موضوع برخورده كرده و در همه جلسات تصميم گيري از نمايندگان كارگران حمايت جدی كرده است.

برخی‌ها با انتساب نادرست جملاتی به استاندار در صدد نشان دادن این هستند که استانداری نسبت به مشکل کارگران آلومینیوم بی تفاوت است و همت لازم را ندارد و اگر آقایانی که این روزها در گوشه و کنار در سخنان خود به استانداری حمله می‌کنند، دلسوزتر از استاندار و مسئولان ارشد استان هستند، خود چرا از جایگاه قانونی‌ موجود که در اختیار دارند، برای رفع مشکل تلاشی نمی‌کنند و تنها به مصاحبه‌های تفرقه برانگيز و فریبکارانه بسنده می‌کنند.

فردی که خود به قانون و دستورالعمل‌ها آشناست و حتی در ریز پیگیری‌های استانداری نیز قرار دارد، در اظهاراتی که سراسر غیرمنطقی، غیرمنصفانه، احساسی و غرض‌ ورزانه است، استاندار هرمزگان را که تاکنون با تمام تلاش و حساسیت پیگیر رفع مشکلات کارکنان بوده و هست، را متهم می‌کند، بدون اینکه اندكي جانب انصاف را در سخنان خود رعایت کند و مشخص نیست اینگونه افراد با چه سند و مدرك و دليل متقني این چنین به مسئولان استانی تهمت می‌زنند  و جو وحدت و آرامش استان را خدشه دار مي كنند.

در پایان لازم به ذکر است که در دولت تدبیر و امید بنا و سیاست بر احقاق حق و اجرای عدالت در مورد کارگران به عنوان قشری زحمتکش است و استاندار هرمزگان و معاونان وی تمام تلاش خود را برای احقاق حق کارگران خدوم و زحمتکش مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس انجام داده و خواهند داد و بر این باوریم که باید از تمام ظرفیت ها برای حل مشکلی که توسط مرکزنشینان ایجاد شده استفاده کنیم و با ژست قهرمانی نمی توان مدعی حل این مشکلات بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار