تابناک: در صورت ادامه روند موجود وزن مرغ‌های گوشتی مرغداری‌ها به چهار کیلوگرم نیز می‌رسد و مرغداری‌ها بحرانی دوباره را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، کمتر از یک ماه گذشته بود که نرخ مرغ در اصفهان و بعد از آن در سراسر کشور با افزایش حدود دو هزار تومانی در هر کیلو روبرو شد و قیمت هر کیلو مرغ به 8 هزار تومان و در برخی نقاط کشور به بیش از این نرخ افزایش یافت.

با وجودی که این افزایش قیمت نارضایتی مردم را در پی داشت اما تولیدکنندگان و در واقع صاحبان واحدهای مرغداری ها هم از این روند رضایت ندارند.

البته عدم رضایت آنها از این شرایط به دلیل، افزایش نرخ مرغ نیست بلکه آنها گلایه خود را از این دارند که سود این افزایش قیمت ها در جیب مرغدار نمی رود.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان در همین ارتباط گفت: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغدار با حاشیه سود مناسب حدود 5هزار و 500 تومان است و این موضوع در حالی است که قیمت فروش مرغ درب مرغداری‌ها 3هزار و 600 تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغداران حدود 2هزار تومان ضرر می‌کنند، افزود: قیمت واقعی مرغ برای مصرف‌کننده بین 7 هزار و 500 تا هشت هزار تومان است.

بهرام پاکزاد با انتقاد از اینکه سود مرغ برای همه و ضررش تنها نصیب مرغدار می‌شود، گفت: عدم تعادل در چرخه عرضه و تقاضا و همچنین عرضه بیش از نیاز سبب کاهش قیمت غیر معقول مرغ در سال جدید شد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت تولیدکنندگان مرغ گوشتی خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی تنها مرغ با وزن یک کیلوگرم تا یک کیلو و 800 گرمی را خریداری می‌کند، این موضوع در حالی است که وزن مرغ در مرغداری‌ها به دلیل نبود تقاضا بالا رفته است.

پاکزاد با اشاره به انباشت ضرر مرغداران در سال‌های اخیر گفت: در صورت ادامه روند موجود وزن مرغ‌های گوشتی مرغداری‌ها به چهار کیلوگرم نیز می‌رسد و مرغداری‌ها بحرانی دوباره را تجربه می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان خواستار خرید مرغ با تمام وزن‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام شد.

وی با اشاره به تخلف آشکار برخی از استان‌های کشور نظیر مازندران در عدم کنترل تولید و رعایت محدودیت‌های جوجه‌ریزی در سال گذشته گفت: اتحادیه استان‌های متخلف باید 6 ماه از جوجه‌ریزی محروم شوند.

پاکزاد تاکید کرد: در سال گذشته برای ایجاد تعادل بین چرخه عرضه و تقاضا و ساماندهی وضعیت مرغداران کشور، سقف جوجه‌ریزی هر استانی مشخص شد اما برخی استان‌ها در این عرصه تخلف کرده و منافع کل مرغداران را به خطر انداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار