دبير انجمن ام اس هرمزگان:
متخصص مغز و اعصاب و دبير انجمن ام اس هرمزگان گفت: استان هرمزگان در تشكيل انجمن بيماران ام اس در كشور پيشرو است و با توجه به تعداد بيماران، نياز به تاسيس مركز تخصصي بيماري ام اس در استان هرمزگان بسيار ملموس است.
کد خبر: ۲۲۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 08 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر احمد نگهي در همايش حاميان ام اس كه با حضور جمعي از مسئولان در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد، با اشاره به حمايت هاي دولت از بيماران خاص از جمله بيماران ام اس، گفت: اما با وجود همه اين حمايت ها ما همچنان با مشكل مواجه هستيم و حمايت هر چه بيشتر از اين بيماران نيازمند مشاركت گسترده خيران است.
 
دبير انجمن ام اس هرمزگان با بيان اينكه درمان هاي شايع اين بيماري براي دولت بسيار پرهزينه است، اظهار کرد: دولت تدبير و اميد در قالب طرح تحول نظام سلامت حمايت هاي مالي را در اين خصوص انجام داده است.
 
وي افزود: اما با وجود اين حمايت ها، ما مشكل خدمات نگهدارنده داريم كه يكي از اهداف تشكيل اين انجمن جذب خيران براي ساخت كلينيك خيرين بيماري ام اس است.
 
نگهی تصريح كرد: هنوز علت بروز اين بيماري شناسايي نشده و تاكنون 350 بيمار مبتلا به ام اس در هرمزگان شناسايي شده است.
 
وي بيان کرد: تشخيص به موقع ام اس مي تواند حدود 50 درصد از پيشرفت اين بيماري جلوگيري كند و از همين رو وجود يك مركز تخصصي مي تواند كمك بسزايي در درمان اين بيماران داشته باشد.
 
اين متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان كرد: بيماري ام اس جمعيت جوان بين سنين 20 تا 30 سال را درگير مي كند و اگر اقدام‌هاي پزشكي به موقع انجام نشود ، در عرض چند سال بيمار را ناتوان مي‌كند و اين زنگ خطري است كه بيماران يا افراد مشكوك مبتلا به اين بيماري بدون درنگ براي شروع كنترل ام اس به انجمن مراجعه كنند.
 
نگهي با اشاره به تشكيل و فعاليت انجمن بيماران ام اس در تهران، خراسان رضوي، ساري، تبريز و اصفهان، گفت: هرمزگان نيز در تشكيل انجمن بيماران ام اس در كشور پيشرو است و با توجه به تعداد بيماران ، نياز به تاسيس مركز تخصصي بيماري ام اس در استان هرمزگان بسيار ملموس است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار