ارکستر سمفونیک شهر بندرعباس در حالی قدم در اولین اجرای رسمی خود در شامگاه 5 شنبه 16 اردیبهشت ماه (همزمان با عید مبعث) گذارد که پس از ارکستر سمفونیک شهرهای تهران، تبریز و رشت، چهارمین ارکستر سمفونیک کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۲۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 05 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ارکستر سمفونیک شهر بندرعباس در حالی قدم در اولین اجرای رسمی خود در شامگاه 5 شنبه 16 اردیبهشت ماه (همزمان با عید مبعث) گذارد که پس از ارکستر سمفونیک شهرهای تهران، تبریز و رشت، چهارمین ارکستر سمفونیک کشور به شمار می‌رود و آن طور که کیانوش جهانبخش رئیس انجمن موسیقی هرمزگان گفته، این ارکستر سمفونیک بزرگ‌ترین رخداد موسیقی این استان بشمار می‌رود که هویت بخش موسیقی هرمزگان و نمادی از همگرایی موسیقی این استان و استعدادهای آن برای درخشیدن در کشور و حتی در سطح جهانی است.

رهبری ارکستر سمفونیک نوپای بندرعباس را سعید ایزدی بر عهده دارد و هنرمندانی از استان هرمزگان، اصفهان و فارس در آن جای گرفته‌اند.

این ارکستر 36 نفره در مجموع 8 نوازده میهمان دارد و دیگر هنرمندان حاضر در آن هرمزگانی بوده و آموزش موسیقی را در این استان و در آموزشگاه های موسیقی نگارستان، شیدا، لیوا و چاووش گذرانده‌اند.

مدیریت اجرایی این ارکستر سمفونیک را وحید سهرابی پور بر عهده گرفته است و تمرکز تمرینات و اجرای این ارکستر بر دو بخش از آثار جهانی "چایکوفسکی" و "یوهان برامس"  قرار دارد.

نوازندگان شاخص هرمزگانی در این ارکستر سمفونیک حضور دارند. مجتبی جمشیدی کنسرت مایستر این ارکستر است و مهدی مهاجری، امید نعمت الهی، امیر حسین کریمی، ویدا کرمی، وحید سهرابی پور، مهدیه آقا شاهی، رویا فداکار، محمد حاجی زاده، مسعود سالاری و علی مسیحی نوازندگان ویولن این ارکستر هستند.

نوازندگی ویولن آلتو این ارکستر را بهروز نعمت الهی و افشین مطلق فر را عهده دار شده اند.

نسیم فلسفی و حسین زارعی اجرای ویولن سل را انجام می دهند، نرجس حسین نیا نوازنده کنترباس، مصطفی گلشن نوازنده ابوآ است و کسری حیدری زاده نیز کلارینت می نوازد.

سایر نوازندگان ارکستر سمفونیک بندرعباس نیز بدین شرح اند: وحید رئیسی و پرهام حامی: فلوت 1 و 2، علی رضا بابایی: ساکسیفون تنور 1، حسن کاظمی: ساکسیفون تنور2، شهرام شهبازی: ترومپت، محمد آتش افروز: باریتون هورن، امیر صاحب زمانی: ترومبون، سید جواد میرهاشمی: توبا باریتون هورن، مرتضی اولی بندری: تیمپانی، بهنام بهمنی: طبل بزرگ، فرزاد مرادی: سنج، حسین افشار: تار، حمیدرضا صادقی: تارباس، علی شیرازی: سنتور 1، الناز ماهوش محمدی: سنتور2، محمد صالحی: عود و امیررضا گلبهاری: نوازنده پیانو.

آواز این ارکستر سمفونیک در اجرای قطعات ایرانی نیز بر عهده خواننده توانای کشورمان فراهیم سجادی قرار دارد.

این ارکستر سمفونیک با حمایت انجمن موسیقی هرمزگان، شهرداری بندرعباس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش هرمزگان، انجمن موسیقی استان فارس شکل گرفته است.

به گزارش تابناک هرمزگان، اولین اجرای این ارکستر با استقبال چشمگیر مردم بندرعباس مواجه شد و این نشان دهنده افق روشنی پیش روی ارکستر سمفونیک بندرعباس است که نیاز به حمایت و دلگرمی دارد. حمایت و دلگرمی ویژه ای که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر بندرعباس در این اجرا بدون شک در میان اهالی موسیقی هرمزگان نیز بوجود آمده است.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
واقعا کارشون خوب بود
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
با وجود بالا گرفتن تب موسقی پاپ و طمعهای مختلف دیگه موسقی در هرمزگان و گاه بصورت فولکلور وجود چنین ارکستر سمفونیک قوی و منظرم و حرفه ای و دارای سواد عالی در بندرعباس یک نعمت بزرگ بلکه یه میراث گرانبها است که در جهت حفظ آن و پیشبرد و پیشرفت و کسترده نمودن چینین ارکستری از همه اقشار جامعه باید ارزشگذاری و تلاش کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار