کد خبر: ۲۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 21 April 2016
37 سالگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 2 اردیبهشت‌ماه 1395 بهانه خوبی است تا اندکی از نقش و توان این نیرو در دفاع از کیان کشور و امنیت امروز ایران سخن بگوئیم.

سپاه یادگار ارزشمندی از امام راحل (ره) است که به فاصله اندکی از تدبیر امام خمینی در تشکیل آن، ثمره‌های آن هویدا شد و همه نیک فهمیدند که چرا امام بر اهمیت تشکیل سپاه تاکید داشتند و اهمیت ایجاد یک نیروی مردمی برای قرارگیری در کنار ارتش را برای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی‌مان گوشزد می‌کردند.

جنگ تحمیلی اولین فرصت برای نمایش توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در واقع توان عمومی ملت ایران در ایجاد یک بسیج عمومی برای صیانت از کشور بود که تبدیل به تجربه‌ای موفق و کارآمد در ایستادگی و مقاومت بر سر آرمان‌های اصیل انقلابی شد و بلافاصله سپاه را به عنوان یک الگوی توانمند برای دیگر ملت‌های مسلمان منطقه تبدیل و از همان‌جا کینه دشمنان ملت ایران را که کمر به نابودی ملت تمدن ساز ایران بسته بودند،‌ بر انگیخت.

بواقع دشمنان به خوبی دریافته اند که تا پشتوانه مردمی برای نظام جمهوری اسلامی مهیا است و تا قدرتی به نام سپاه در کشور تحولات منطقه‌ای و جهانی را در ارتباط با امنیت و اقتدار ایران اسلامی رصد می‌کند و در بزنگاه‌های مختلف به مقابله هوشمندانه با تهدیدات اقدام می‌کند، عملا ضربه زدن به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی کاری سخت و پرهزینه خواهد بود و پایانی خوش برای آنان نخواهد داشت.

با طی شدن هر دهه از عمر انقلاب اسلامی، قابلیت‌های انعطاف پذیر سپاه در مواجهه با دشمنان ابعاد و جلوه‌های بهتر و بیشتری یافت و تدابیر دوراندیشانه امام راحل (ره) نمود بارزتری پیدا کرد و سپاه در قامت نقش‌های مختلف برای صیانت از اقتدار و امنیت ملی برآمد و نه تنها در عرصه دفاع که در عرصه‌های توسعه علمی و تکنولوژیکی، عرصه سازندگی و عرصه فرهنگی و رفع محرومیت و عرصه خودکفایی نیز به خوبی حاضر شد و توانست بار سنگینی از فشار،‌ تهدید و تحریم را از دوش ملت ایران و دولت‌های مختلف بردارد.

تفاوت سپاه با دیگر نیروهای مسلح منطقه و جهان از باب ولایی بودن و مکتبی بودن سپاه است. به این معنا که روحیه ولایت پذیری و ایثار توام با مجاهدت اما در مقام منطق و برنامه‌ریزی توامان برای مقابله با تهدیدات از این نیرو یک قامت افراشته برای انقلاب و نظام ساخته که قادر است در هر سنگری به خوبی عمل کرده و بر دامنه وسیعی از توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران فائق آمده است.

پرواضح است که دشمنان این آب و خاک با نگاهی به کارنامه 37 ساله انقلاب اسلامی و نقش سپاه در صیانت از انقلاب در عرصه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به پیوند عمیق مردمی این نیرو با مردم باشند و با فضاسازی‌های دروغین بر علیه سپاه خط باطلی را دنبال کنند تا خط اصلی و اساسی انقلاب در هیاهوهای آنان گم شود اما زهی خیال باطل...

پیوند سپاه با ملت پیوندی عمیق و برآمده از یک باور اصیل است که سبب شده روحیه ایمان به وجود سپاه در سراسر ایرانیان نهادینه شود.

سپاه اکنون به فراتر از مرزهای ایران محبوبیت یافته و بسیاری از مردم کشورهای منطقه بخصوص کشورهایی که اکنون با بحران تروریست‌های تکفیری مواجهند نیز سپاه را ناجی خود می دانند و قدرت‌های جهانی نیز به قدرت سپاه در همه عرصه‌ها معترف اند. رمز این ویژگی عجیب در ذات سپاه در باور عمیقی نهفته است که معمار کبیر انقلاب اسلامی آن را روحیه ایمان می‌داند و تاکید می کنند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود*. 

این پیروزی‌های پی در پی جز بواسطه روحیه ایمان در عناصر سپاه بدست نیامده است.

 
* صحیفه نور جلد 18


* مدیر سایت تابناک هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار