خانه مطبوعات هرمزگان در نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار توضیح برای علت ابطال انتخابات این تشکل صنفی شد. انتخابات این تشکل که با حضور 106 نفر از فعالان مطبوعات محلی برگزار شده بود، دو روز پیش باطل اعلام شد.
کد خبر: ۲۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 14 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خانه مطبوعات هرمزگان در نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار توضیح برای علت ابطال انتخابات این تشکل صنفی شد. انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان دو روز پیش از سوی اداره کل ارشاد هرمزگان ابطال و به اطلاع اهالی رسانه هرمزگان رسانده شد.

 متن بیانیه رسمی خانه مطبوعات هرمزگان در خصوص ادعای اداره کل ارشاد استان مبنی بر ابطال انتخابات اخیر این تشکل صنفی که به رسانه ها ارسال شده است، به شرح ذیل است:‌

جناب آقای دکترعلی جنتی

وزیر فاضل فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیروامید

با سلام و احترام

انتشار خبر تجدید انتخابات خانه مطبوعات استان هرمزگان ازسوی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان که درآن به دستور جناب عالی استناد شده، بهانه انتشار این نامه سرگشاده است تا شمه ای سربسته ازعملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که این روزها به پاتوق سینه چاکان دولت بحران و حیات خلوت سیاسیون ورشکسته تبدیل شده است، رونمایی شود .

اگرچه باید زودتر از این واقعیت های تلخ سیرقهقرایی عملکرد این مجموعه برای افکارعمومی بازگو می شد،اما به لحاظ حفظ وحدت وآرامش درجامعه وعقیم گذاشتن استراتژی بدخواهان که ازجنجال آفرینی وحاشیه سازی برای دولت بیشترین سود را می برند، تاکنون به روش های مسالمت آمیز و توصیههای دوستانه و مشفقانه بسنده شده است بلکه افاقه کند و این مجموعه درمسیر قانون و خواسته های به حق اهالی فرهنگ و هنر استان قراربگیرد.

لذا برخلاف میل باطنی از انتشار این نامه سرگشاده ، درمقام دفاع از حقوق اهالی رسانه استان، ناگزیر به بیان حقایقی هستیم که باید علنی گردد تا بیش از این بی تدبیری ها، سوء مدیریت ها وعملکردهای سیاسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به پای دولت برآمده از اعتماد مردم نوشته نشود و حساب عملکرد وی از دولت جناب دکتر روحانی جدا گردد.

جناب آقای وزیر!

اگرچه تعلل مدیرکل تحت امرتان درصدور احکام اعضای منتخب و مورد وثوق اهالی مطبوعات هرمزگان شائبه مرعوب بودن وی در برابر باج خواهی سینه چاکان جبهه پایداری و نورچشمی های دولت بحران را به یقین تبدیل کرده بود اما همسویی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و دستور جنابعالی برابطال انتخابات که قطعا برمبنای آدرس غلط  زیرمجموعه وزارت خانه در معاونت محترم مطبوعاتی صورت گرفته است، اهالی رسانه  استان هرمزگان را دربهت وحیرت فرو برده و مظلومیت دولت روحانی و هواداران وهمفکران وی را بیش ازپیش نمایان ساخت که دریابند تا چه میزان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درتیول بازماندگان دولت بحران قرار داشته و درتصمیم گیری های کلان آن نقش موثردارند.

آقای دکترجنتی!

برخلاف جماعتی اندک که با حضور روزانه ! در دفاترمدیران حوزه مطبوعات وزارتخانه به دروغ پردازی و سند سازی و تخریب چهره فعالان رسانه ای استان مشغول و زمینه ساز سفر و همراهی با مدیران ذیربط در بازارگردی های قشم بودند، اکثریت اهالی رسانه ای این استان با تحمل همه مشکلات و چالش ها در پی ایفای رسالت واقعی خود هستند. مدیران مسوولی که با حقوق معلمی مشعل نشریه خود را نگه داشته اند تا مدیرکل در بیلان کاری پز تعدد و کثرت مطبوعات در هرمزگان را بدهد. فعالانی که بسیاری از آنان حتی امکان برخورداری از بیمه رسانه ها را ندارند وحرفه اصلی آنان خبرنگاری است و همین امر نیز بهانه ای برای حذف آنان از خانه مطبوعات شده است.

فارغ از ضعف ساختاری و مدیریتی و نارضایتی گسترده هنرمندان واهالی رسانه ازمدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی استان و همچنین تخلفات گسترده و بی کفایتی شخص مدیرکل در اداره این مجموعه که مجال دیگری را می طلبد، آنچه روی سخن است موضوع خانه مطبوعات و دستورغیرقانونی و ناعادلانه جنابعالی برابطال و برگزاری مجدد انتخابات خانه مطبوعات استان است.

پرسش اینجاست انتخاباتی که گام به گام برگزاری آن از مراحل بررسی صلاحیت و عضویت افراد گرفته تا آخرین مرحله آن را نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درسطح مدیرکل، معاونت، حراست و کارشناس مطبوعات امضاء و صورتجلسه نموده و با مشارکت 105عضو فعال از مجموع 160عضو تایید شده برگزارشد چگونه به یکباره می تواند غیرقانونی تلقی شود و حق اکثریت اهالی رسانه استان را ضایع کرد.

اگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب وزیر بر ابطال انتخابات و برگزاری مجدد وفق اساسنامه تاکید دارند، پاسخ دهند کدام اساسنامه مدنظراست؟

مزید اطلاع جناب وزیر، برابراستعلام از اداره کل ثبت اسناد واملاک استان، همین اساسنامه مورد استناد که با ایماء واشاره تنها دو نفر در مجمع عمومی و آن هم حضور تنها ٤٠ نفر تغییر پیدا کرد نیز با اهمال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت نرسیده است و بهتر می دانید که استناد به آن فاقد وجاهت قانونی است و بالطبع برابرقانون حقوق تجارت اساسنامه قبلی باید ملاک عمل قرار بگیرد.

برفرض اینکه همین اساسنامه نیزملاک عمل باشد، چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعیین یک کمیته که اتفاقا درانحصار مخالفان و فرصت طلبانی که امروزه از خبر ابطال انتخابات در پوست خود نمی گنجند و تیتر اول رسانه های آنان شده است، صلاحیت 160نفر را تایید کردند و وقتی برخلاف خواست رانت خواران بازمانده از دولت بحران نتیجه آن به گونه دیگری رقم خورد و اکثریت قاطع آن را هواداران جبهه اعتدال تشکیل دادند به یکباره غیرقانونی و سراسرتخلف اعلام گردید؟!

جناب وزیر

اگر بر نقش حمایتی خود از اهالی رسانه تاکید دارید بدنیست بدانید طیف تمامیت خواه با تفسیر به رای اساسنامه، جمعیت فعالان رسانه استان را از 400 نفر به 160 نفر تقلیل داد که البته برای تصاحب این خانه درصدد قلع و قمع همین تعداد نیزبرآمده است تا کاهش اعضا به حدود 40نفربتواند به لطف رد صلاحیت غیرقانونی اعضا به آرزوی دیرینه خود برسد.

پرواضح است که خانه مطبوعات استان هرمزگان به عنوان یک تشکل مستقل و ریشه دار، برابر قانون تشکیل شده است وهیچ توجیهی برای ابطال انتخابات آن وجود ندارد، مگربه رای مجمع عمومی و یا حکم قضایی،آنهم با استناد به قانون. لذا ضمن محفوظ دانستن حق خود برای پیگیری، هشدار می دهیم عواقب پافشاری مجموعه فرهنگ وارشاد اسلامی، چه درسطح وزارتخانه و چه درسطح استان بر امرابطال ، متوجه شخص وزیراست چرا که اکثریت فعالان رسانه های استان هرمزگان با تاکید بر این که قانون نباید بازیچه اهداف خاص باشد و مصادره گردد زیربار این روند خلاف قانون نخواهند رفت و اعتراض خود را تا حصول نتیجه واحقاق حق اکثریت، ازطریق مراجع قانونی دنبال خواهند کرد.

شاید یادآوری این نکته خالی از لطف نباشد که این رفتار یادآور دوران دولت پاکدست نهم و دهم !!! در استان هرمزگان است. دورانی که معاون اسفندیاررحیم مشایی برمسند ارشاد هرمزگان بود و بعدها با همکاری معاونت سابق فرهنگی خود بسیارکوشیدند تا با انحلال خانه مطبوعات این تشکل صنفی را درانحصارخود داشته باشند. همانانی که امروزه رابط حلقه انحرافی هستند وهمچنان در وزارتخانه ارشاد برای ابطال انتخابات به خط دهی جناب مدیرکل ارشاد هرمزگان مشغولند و زمینه حضورهمفکران خود را در وزارتخانه و تاثیر گذاری بر مجموعه تصمیم گیر، فراهم می کنند.

جناب آقای دکترجنتی!

 ما جنابعالی را وزیری باکیاست می دانیم. بنابراین یقین داریم که این دستور ناشی ازاطلاعات غلط زیرمجموعه تحت امرتان درحوزه معاونت محترم مطبوعاتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان است. قطعاعدم شناخت جنابعالی از شرایط حاکم بر رسانه های استان و وضعیت خاص جغرافیایی و فرهنگی منطقه دراین تصیمیم تاثیر داشته است. شاهد آن نیزاظهارات جنابعالی در مقام دفاع از مدیرکل ارشاد استان در دیدار با نخبگان فرهنگی هرمزگان است که وی را پرورش یافته درخانواده 17شهید!! عنوان کردید. اگر صلاح بدانید بدنیست نام دوتن ازاین شهداء گرانقدر را بیان کنید تا بلکه همشهریان وی نیز از این سرمایه  ارزشمند مطلع شوند. قطعا از این دست اطلاعات غلط بسیارند تا دستمایه تصمیمات غیرقانونی وغیرمنصفانه وزارت ارشاد گردند و نشان دهد دولت تدبیر و امید هنوز دراین مجموعه به درستی مستقر نشده و همچنان بازیچه دست بدخواهان است.

بد نیست جناب وزیر محترم بدانند نماینده اعزامی معاونت محترم مطبوعاتی که جهت بررسی چالش های موجود پیرامون انتخابات خانه مطبوعات به استان سفرکرد، در موعد حضور با یک طرف ماجرا، به زیارت قشم می‌رود که نتیجه و تفسیراین همراهی را به خودتان واگذار می‌کنیم. هرچند در پی اعتراض خانه مطبوعات هرمزگان این سفر را به بهانه بررسی خانه مطبوعات قشم توجیه کردند که آن هم وظیفه دولتی ها بود وی را همراهی کنند، نه اینکه در سفر با یک طرف دعوی به این مسئله رسیدگی کنند .

جناب آقای وزیر!

اگرمی خواهید بی تدبیری ها و تخلفات گسترده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به پای جنابعالی و دولت تدبیر و امید نوشته نشود برای قضاوت بهتر سری به استان هرمزگان بزنید و فعالیت های روزانه جناب مدیر خود را رصد کنید تا دریابید که بیشترین وقت مدیرتان صرف حشر و نشر و چای و قهوه با سیاسیون می شود. مدیری که سیاهه عملکرد وی و آثار زیانبار مدت مسوولیتش به خوبی نشان می دهد با مولفه های مدیریتی در دولت تدبیروامید هیچ سنخیت و تناسبی ندارد واگر نبود ملاحظه ها و خویشتنداری ها ، فریاد درگلو مانده هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنرتا دفتر جنابعالی نیز میرسید. حقیقتی که بدون شک به همین زودی نیزشاهد آن خواهید بود.

طنزماجرا اینجاست مدیری که هنوز به واسطه مساعدت پنج میلیون ریالی ازخانه مطبوعات از پنج سال پیش تا کنون به این تشکل صنفی  و برخی همکاران رسانه ای دیگربدهکاراست و ازپرداخت بدهی خود طفره می رود ، چگونه از قانون دم می زند؟ درکارنامه مدیریتی وی جزعقب ماندگی قابل تامل ازبرنامه های دولت و یاس وناامیدی دلسوزان فرهنگ و هنراستان ازاوضاع حاکم برمجموعه چه نکته روشنی وجود دارد که ادامه حضور وی در این مسوولت را توجیه کند؟ مدیرکلی که چشم خود را بر تحریف آشکار نام خلیج فارس و دفاع ازعنوان نامشروع خلیج عربی در رسانه مدعی قانون که در آن طی یادداشتی جمله شرم آور" کشوری که فعلا نامش ایران است" درج شد را می بندد اما دم از اجرای قانون می زند وهمایش خلیج فارس برگزارمی کند آیا لیاقتی برای این مسوولیت مهم دارد؟

جناب آقای جنتی

جنابعالی درنامه تجدید انتخابات خانه مطبوعات که البته هنوزبه این تشکل ابلاغ نشده و خبرآن فقط در رسانه ها منتشرشده است به نکات قابل تاملی اشاره کرده اید.ظاهرا مدیرکل ارشاد به اساسنامه اشراف ندارند و نمی‌دانند که حتی اگرانتخابات نیز باطل شود هیات مدیره سابق و خانه مطبوعات به قوت خود باقی است. نامه جنابعالی موید این است که عدم کفایت و مدیریت مدیرکل ارشاد هرمزگان در برگزاری انتخابات کار را به اینجا رسانده است. لذا اگرخواهان رعایت انصاف و حرکت در مسیر قانون بودید با یک طرف شکست خورده به قاضی نمی رفتید تا بیش ازاین شاهد تمسخرقانون وانزوای اهالی فرهنگ و هنر استان نباشیم.

در پایان با تاکید مجدد بر قانونی بودن انتخابات و عدم پذیرش انتخابات جدید، در انتظار بیان حقایق جدید برای اذهان عمومی در خصوص عملکرد مدیران زیرمجموعه و سیاست زدگی حوزه فرهنگ در استان باشید.

  ایام عزت مستدام

خانه مطبوعات استان هرمزگان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
اگریک لیوان آب یخ می نوشیدند،نقد بهتری میشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار