خانه مطبوعات هرمزگان در بیانیه ای در اعتراض به تهديد امنيت رسانه اي و خبرنگاران استان،خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته شده است: "كاش هديه سفرآتي و قريب الوقوع وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به هرمزگان، با شكايت از يك خبرنگار براي جامعه رسانه اي استان معنا و تفسير نمي شد".
کد خبر: ۱۹۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 09 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در متن این بیانیه آمده است:
 
"بسم الله الرحمن الرحيم
 
بيانيه خانه مطبوعات استان هرمزگان در اعتراض به تهديد امنيت رسانه اي و خبرنگاران استان
 
در شرايطي كه پيروزي شكوهمند مردم فهيم در انتخابات هفتم اسفند ماه كام دوستداران آرمان هاي امام و رهبري معظم را شيرين و دشمنان انقلاب را مايوس كرد و مهر تاييدي ديگر بر اصرار ملت فهيم ايران باهدف تجديد بيعت با حضرت امام و مقام عظماي ولايت و همچنين توسعه همه جانبه به ويژه در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي بود، متاسفانه كماكان در گوشه و كنارعده اي كه گويا هنوز در خواب بوده و يا خود را در برابر تغييرات گسترده به دست آمده در اين حوزه ها به خواب زده اند، با بر نتابيدن انتقادات كه ثمره و حاصل عملكرد آنهاست، دايره جسارت خود را تا شكايت و به دادگاه كشاندن فعالان رسانه اي و خبرنگاران پيش مي برند؛ خبرنگاراني كه دربرابردستگاه هاي عريض وطويل دولتي با آنهمه امكانات مالي و حقوقي، ابزاري براي دفاع از خود ندارند.
 
در نمونه اخير دانشگاه علوم پزشكي استان و در فضايي كه ملت خواهان همدلي و همزباني است، گويا و آنچنان كه هويداست، برخي پسماندهاي دولت بحران برخلاف سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و شيوه حسنه دولت تدبير اميد در احترام به رسانه ها و افكار عمومي؛ راه و رسم بحران سازي را در پيش گرفته اند و به برهم زدن فضاي مفاهمه و تعامل رسانه ها و دولت كمر همت بسته اند.
 
حال ما به عنوان يك تشكيلات صنفي مي خواهيم از مديران دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان  بپرسيم كه آيا غرض اصلي شما از شكايت قضايي از يك روزنامه نگار هرمزگاني به دليل يك مطلب چند خطي كه در فضاي مجازي منتشر شده واقعا اعاده حيثيت از مجموعه تحت مديريتتان است؟ آيا پنهان شدن پشت صدها پزشك خدوم و كادر درماني و بيمارستاني و پرستاري و بهداشتي و مايه گذاشتن از اعتبار اين عزيزان زحمتكش تنها راه بقاي مديريت هفت ساله شما بر دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان است؟
 
واقعا آيا صندلي مديريت شما آنقدر متزلزل است كه با يك انتقاد دلسوزانه كه وظيفه ذاتي و حرفه اي خبرنگار است تنها راه را شكايت به مراجع قضايي ديده ايد؟
 
خانه مطبوعات هرمزگان بر اين باور است كه همانطور كه پزشكان عزيز و كادر درماني مجموعه شما در راه خدمت به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كنند؛ روزنامه نگاران هم به عنوان وجدان بيدار جامعه وظيفه دارند كاستي ها را ديده و دلسوزانه به بوته نقد گذارند و شكايت قضايي شما از همكار روزنامه نگار و عضو اين تشكل صنفي متاسفانه اهدافي فراتر از بقاي شما را در نظر دارد و قطعا اين رفتار شما موجب برهم خوردن امنيت رسانه اي و فضاي بي بديل آزادي بيان است كه امروزه بحمدالله و به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي در استان ساري و جاري ست. ازآن جا که خطا در هیچ شغل وتخصصی غیرممکن نیست بهتر بود در مقابل به دادگاه کشاندن روزنامه نگاراقدام به روشنگری اذهان عمومی و شرح وضعیت واقدامات درمانی این از دست رفته در رسانه ها و فضای مجازی می کردید.
 
جناب آقاي شكاري ادبيات دولت تدبير و اميد با آنچه در سال هاي قبل آموخته و بدان عمل كرده ايد بسيار متفاوت است. تهديد و تحميق امروزه در نزد مردم و افكار عمومي جاي خود را به تكريم و نقد منصفانه داده است. اين مردم ديگر نمي خواهند عده اي با بحران سازي هاي تصنعي اجازه بهره برداري به رسانه هاي بيگانه و معاند نظام ذكر اين نكته ضروريست كه اينگونه اقدامات تهديدآميز مغاير با سياست هاي كلان نظام و دولت تدبير و اميد است و نتيجه اي جز دادن بهانه هاي احتمالي به دشمنان نظام است كه متوليان امر در استان بايد با حساسيت آن را بررسي و ريشه يابي و پيگيري كنند.
 
به جناب رييس دانشگاه علوم پزشكي موكدا توصيه مي كنيم به جاي تهديد و شكايت از افراد و رسانه ها كه دلسوزانه منتقد وضعيت بهداشت و درمان استان هستند بيش از اين از اعتبارجامعه خدوم پزشكي و پرستاري و كادر درمان و سلامت استان براي بقاي خود هزينه نكند چرا كه درنهايت اين اقدامات آنچه مغفول مي ماند حق مردم متين و صبور و نجيب هرمزگان است كه حق دارند در امنيت و آرامش و سلامت از بهترين خدمات بهره ببرند.
 
جناب آقاي شكاري كاش هديه سفرآتي و قريب الوقوع وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به هرمزگان، با شكايت از يك خبرنگار براي جامعه رسانه اي استان معنا و تفسير نمي شد."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار