خبرهای گوناگون از خبرنگاران تابناک ...
سایر خبرها: کمک های مردم نیکوکار استان به نیازمندان به یک میلیارد و نیم نزدیک شد/ تئاتر شازده کوچولو توسط گروه تئاتر معلولین چهره جان در بیرجند برگزار می‌شود/ پیام مشترک تسلیت درگذشت تولیت آستان قدس رضوی به اهالی خراسان بزرگ و خراسان جنوبی / روز درختکاری در مرکز آموزشی و توانبخشی طیف اتیسم استان
کد خبر: ۱۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 07 March 2016

مراسم اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه استانی و بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی، فردا/ 18 اسفندماه ٩٤ با معرفی نفرات برتر در آمفی تئاتر گلبانگ بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: توجه و احیای لباس های ایرانی اسلامی می تواند در گسترش صنعت توریسم و توسعه بخش صنایع دستی و اقتصاد منطقه ای موثر باشد.

مژگان شریفی اظهار کرد: حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، با حفظ موازین اسلامی باعث شده که زن مسلمان ایرانی، به عنوان الگویی برتر برای بانوان جهان اسلام در عرصه های مختلف و افتخاری برای جامعه ایران مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از بانوان هنرمند حمایت بیشتری بشود،‌ افزود: ۲۶ دستگاه مختلف از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش، اصناف، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد و ... در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دخیل هستند که این تلاش جمعی می طلبد در این زمینه با همدلی و همزبانی هرچه بیشتر و با حمایت از هنرمندان به گسترش این فریضه الهی کمک کنیم.

به گفته شریفی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از افرادی که بتوانند لباس های سنتی استان را که به فراموشی سپرده شده اند،‌ احیاء کنند حمایت می کند و در این راستا دفتر امورروستایی استانداری برای هر شهرستان سهمیه ۱۰ لباس در نظر گرفته و اعتبارات لازم به فرمانداران داده شده است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره و نمایشگاه استانی و بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با انتقاد از استقبال کمرنگ هنرمندان از مراسم افتتامیه این جشنواره گفت: متاسفانه مخاطبان هنر اصیل و ناب روز به روز کاهش پیدا می کنند.

فرهاد خسروی افزود: فراخوان این جشنواره در دی ماه امسال بود و مهلت دریافت آثار در دو بخش پژوهشی و اجرایی تا ۵ اسفندماه اعلام شد.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی اعلام فراخوان تا برگزاری جشنواره،‌ بسیار کم بود و از بخش پژوهشی استقبالی نشد، اظهار داشت: در بخش اجرا ۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲۲ اثر به مرحله مسابقه و ۱۸ اثر به مرحله طراحی راه یافت.

دومین جشنواره و نمایشگاه استانی و بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از ١٥ اسفندماه در محل نگارخانه شهر بیرجند راه اندازی شد که تا ١٨ اسفندماه از ساعت ١٦ تا ٢٠ آماده بازدید علاقه مندان است.

زمزم معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفتگو با تابناک گفت: ٩٠ اثر رسیده به این جشنواره در ٢ بخش شامل بخش طراحی و دوخت می باشد و در بخش طراحی جشنواره که شامل طراحی مانتو اجتماعی می باشد، ٥٥ اثر به نمایش درآمده است.

کمک های مردم نیکوکار استان به نیازمندان به یک میلیارد و نیم نزدیک شد

معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبي گفت: مردم نیکوکار خراسان جنوبی تاکنون بیش از یک میلیاردو 400میلیون تومان در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش تابناک، سید رضا حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گفت: بیست و ششمین سال برگزاری جشن نیکوکاری با 902 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، مدارس و بسیج از 12 تا14 اسفندماه در سطح استان با حضور هزار و 219 نفر نیرو برگزارشد.

وی ادامه داد: طبق آماراولیه، در جشن نیکوکاری امسال تاکنون یک میلیارد و 344 میلیون تومان كمك برای خانواده‌های نيازمند جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبي افزود: مردم نیکوکار و نوعدوست استان تاکنون بالغ بر417 ميليون تومان به صورت نقدي به جشن نیکوکاری کمک کرده اند.

حسینی از تعهد 48میلیون تومانی خیران و مسئولان خبر داد و افزود: در این مدت 969 میلیون تومان نیز کمک غیرنقدی شامل البسه، کیف، کفش، لوازم التحریر و... برای دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت جمع آوری شده است.

وی گفت: 100درصد درآمد پايگاه هاي مدارس و آموزش و پرورش پس از ثبت و ضبط در امداد به آموزشگاه مربوطه تعلق و كمك هاي ساير پايگاه‌ها با اولويت مناطق محروم به تشخيص امداد قبل از پایان سال توزیع خواهد شد.

تئاتر شازده کوچولو توسط گروه تئاتر معلولین چهره جان در بیرجند برگزار می‌شود

کارگردان نمایش شازده کوچولو گفت: تئاتر شازده کوچولو توسط گروه تئاتر معلولین چهره جان در بیرجند برگزار می‌شود.

حمیده رضایی در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به اجرای نمایش شازده کوچولو توسط گروه تئاتر معلولین چهره جان در بیرجند، توانایی‌های معلولین را مورد تقدیر قرار داد وگفت: بازیگران تئاتر معلولین در اجراهای خود دیالوگ و اجرای خوبی دارند و این تئاتر نیز توسط گروهی از معلولین اجرا می‌شود که جاذبه فراوانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلولیت، محدودیت نیست، ادامه داد: از سال گذشته گروه تئاتر معلولین راه‌اندازی شد که طی این مدت معلولین توانایی‌های خود را نشان دادند.

کارگردان نمایش شازده کوچولو، به برگزاری جشنواره تئاتر معلولین کویر اشاره کرد و افزود: در این جشنواره معلولین استان ما رتبه‌های خوبی را کسب کردند که این خود انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر معلولین شد.

رضایی تصریح کرد: بسیاری از این افراد اعتماد به نفس نداشتند که اعتمادبه نفس آنان با کسب موفقیت در این جشنواره بیشتر شد.

کارگردان نمایش شازده کوچولو در ادامه به شرکت بازیگران معلول در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: امسال نیز مقام‌های خوبی را کسب کردیم که کسب مقام اول بازیگری زن و طراحی صحنه، مقام سوم کارگردانی از جمله این مقام‌ها بود.

رضایی با بیان اینکه اجرای نمایش شازده کوچولو با هدف تغییر دید جامعه نسبت به معلولین و توانایی‌های آنان اجرا می‌شود، اظهارکرد: ما می‌خواهیم با اجرای این نمایش بگوییم که معلولیت محدودیت نیست.

وی، قیمت بلیط این نمایش را همت عالی اعلام و تصریح کرد: قیمت مشخصی برای تهیه بلیط این نمایش در نظر گرفته نشده و افراد با هر مبلغی، می‌توانند بلیط این نمایش را از گیشه بلیط فروشی سالن علامه فرزان فرهنگ و ارشاد تهیه کنند.

کارگردان نمایش شازده کوچولو اظهارکرد: درآمد حاصل از این اجرا نیز در راستای کمک به معلولین هزینه می‌شود.

رضایی در خصوص موضوع این نمایش نیز تصریح کرد: ایده این نمایش برگرفته از کتاب شازده کوچولو است که در خصوص معلولین و توانایی‌های آنان اجرا می‌شود.

وی اظهارکرد: این نمایش از 16 تا 21 اسفندماه از ساعت 19 در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش شازده کوچولو، تعداد بازیگران این نمایش را 7 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این نمایش باهمکاری موسسه تولیدی- حمایتی کوثر و فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اجرا شده است.

پیام مشترک تسلیت درگذشت تولیت آستان قدس رضوی به اهالی خراسان بزرگ و خراسان جنوبی

نماينده مردم شريف استان در مجلس خبرگان رهبري، قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بيرجند و استاندار خراسان جنوبي با انتشار پيام مشتركی، درگذشت آيت الله واعظ طبسي(رضوان الله تعالي عليه( را به مردم ولايتمدار خراسان و بالاخص خراسان جنوبي تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح ذیل در اختیار دفتر خبر تابناک در خراسان جنوبی قرار گرفته است:

"انالله و انا اليه راجعون"/ إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ، ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ‌ءٌ

خبر درگذشت عالم رباني، روحاني مجاهد، فقيه فرزانه و بابصيرت، بزرگ خدمتگزار آستان مقدس امام ثامن الحجج، علي بن موسي الرضا(ع) و نماينده محترم و معزز ولي فقيه در استان هاي خراسان رضوي، جنوبي و شمالي، حضرت آيت الله حاج شيخ عباس واعظ طبسي موجب تأثر و تألم خاطر گرديد.

آن عالم رباني كه مريد و ياور صديق حضرت امام خميني«ره» و مقام معظم رهبري «مد ظله العالي» بود و عمر پر بركت خود را در راه اعتلاي اسلام ناب محمدي(ص)، آرمان‌هاي امام راحل و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سپري كرد، همواره الگويي كامل از مديريت موفق اسلامي براي ايران اسلامي حواهد بود.

اينجانبان اين ضايعه اسفناك را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، مراجع بزرگوار، حوزه هاي علميه، ملت شريف ايران اسلامي ،بويژه مردم ولايتمدار خراسان و بالاخص خراسان جنوبي وهمچنين بيت معظم و معزز ايشان تسليت و تعزيت عرض مي‌نماييم.

از درگاه ايزد متعال براي آن فقيد سعيد و فاضل وارسته، علو درجات و براي بازماندگان محترم، صبر و شكيبايي و طول عمر باعزت مسئلت داريم.

حجت الاسلام سيدمحمد ابراهيم رئيسي–نماينده مردم شريف استان درمجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام علي رضايي- قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بيرجند

وجه اله خدمتگزار- استاندار خراسان جنوبي

روز درختکاری در مرکز آموزشی و توانبخشی طیف اتیسم استان

روز درختکاری در مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلالات نافذ رشد (اتیسم ) توان افزا با حضور جمعی از مسئولین استانی و خانواده های بچه های طیف اتیسم برگزار شد.

نجمه نیکو محمدی مسئول فنی و مربی روانشناس این مرکز با بیان اینکه مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلالات طیف تیسم از سال 92 در بیرجند زیر نظر بهزییستی راه اندازی شده است گفت: این تنها مرکز در استان خراسان جنوبی می باشد که در زمینه مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم فعالیت دارد.

به گفته وی در این مرکز به 20 نفر از بچه های طیف اتیسم سنین 2 تا 18 سال که دارای این مشکل می باشند اموزش و توانبخشی ارائه می شود.

رئیس انجمن اتیسم خاوران با بیان اینکه این مرکز ، یک مرکز خیریه می باشد و با مشکلات مالی روبرو هست گفت: تنها برای هر بچه مبلغ 360 هزار تومان یارانه از طرف بهزیستی کمک می شود در صورتی که طیق تعرفه بهزیستی باید هر نفر 155 هزار تومان شهریه دریافت شود که بخاطر مشکلات مالی خانواده از انان شهریه دریافت نمی شود.

نیکومحمدی با اشاره به اینکه در این مرکز 10 نفر پرسنل در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت آموزشی توانبخشی دارند گفت: بیشتر بچه های که در این مرکز آموزش می بینند از قشر ضعیف جامعه هستند و نیازمند کمک می باشند و این مرکز نیازمند همت بلند خیرین می باشد.

وی درادامه به جشن روز درختکاری در این مرکز اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشن معرفی طیف اتیسم به جامعه و معرفی این مرکز به خانواده ها می باشد .

به گفته رئیس انجمن اتیسم خاوران خراسان جنوبی در این مراسم تعداد 20 نهال غرس شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار