بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 27 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




تصویر/ چه کسی احمدی‌نژاد را در حوزه انتخابیه همراهی کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان با حضور در مسجد جامع نارمک در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.






خاتمی: صدای مرگ از مجلس دهم نمی آید

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا خاتمی که برای شرکت در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حسینیه جماران حضور یافته بود ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم با استفاده از تجربیات قبلی قدر این لحظات و فرصت‌ها را می‌دانند و آگاه هستند که این انتخابات گامی موثر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ترکیب مجلس آینده نیز اظهار کرد: هنوز زود است که در این باره اظهارنظر کنیم ولی قطعا در مجلس آینده صدای تحریم، مرگ و جنگ بیرون نمی آید.

محمدرضا خاتمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان می خواهند مجلس دولت ساخته تشکیل دهند اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در تجربیات قبلی نشان دادند چطور از حق مردم پاسداری می‌کنند . کسانی که در هشت سال گذشته در برابر انحرافات و فساد چشم پوشی کردند و حتی به نوعی به تائید آن‌ها پرداختند برای توجیه اقدامات خود و حتی پرده پوشی چنین شعارهایی می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر مجلس در دست اصلاح‌طلبان باشد ضمن همراهی با دولت در عرصه های چون سیاست خارجی، اقتصاد و مسائل فرهنگی از نقش نظارتی خود نیز کوتاه نمی آیند. یک منتقد نمی‌تواند در برابر کاستی ها سکوت کند اما قطعا مجلس اصلاحات همراه خوبی برای دولت خواهد بود وبا همدلی و همراهی با قوای دیگر مسائل کشور را به پیش خواهد برد.

نائب مجلس ششم در واکنش به اظهارات خبرنگاری که می گفت اصولگرایان مجلس دربرابر اقدمات دولت های نهم و دهم سکوت نکردند تصریح کرد: امروز نتایج علمکرد دولت آقای احمدی نژاد مشخص است. آن زمانی که آقای احمدی نژاد خواست از نظر سیاسی راهش را از اصولگراریان جدا کند آن وقت آقایان کارهایی انجام دادند اما تا زمانی که با هم بودند چشمشان را روی فساد بستند.

خاتمی در پاسخ به اظهارات دیگری مبنی بر اینکه مجلس ششم درباره پرونده‌هایی نظیر کرسنت سکوت کرد گفت:‌ما معتقدیم مجلس ششم با توجه به فرصت کوتاهی که داشت به وظایف خود عمل کرد و ما ارتباط خیلی خوبی با نهادهای مختلف داشتیم که البته این ارتباط برای تسویه حساب سیاسی نبود. در خود مجلس ششم هم نمایندگانی بودند که در رای اعتماد به قراردادهای نفتی و مسائل مختلف اقداماتی انجام دادند . مسأله کرسنت هم به نظر من یک مسأله سیاسی است و اگر غیر از این باشد باید در یک دادگاه علنی پیگیری شود.

نایب رییس مجلس ششم درباره علت تخریب این مجلس ابراز عقیده کرد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس ششم واقعا سخنگوی ملت نبود. البته این به معنای چشم پوشی بر روی کاستی ها و کمبودهای مجلس نیست، اما مجلس ششم تنها مجلسی بوده که سخنگوی راستین ملت بوده است و آن‌ها یی که با این مجلس مخالفت می‌کنند رقبای سیاسی اصلاح‌طلبان هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: طبیعی است وقتی جریان اصلاحات تریبونی ندارد و امکان حضور در رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی را ندارد چنین ادعاهایی مطرح می‌شود . خود من در دو روز گذشته به سه شهرستان رفتم اما امکان سخنرانی نداشتم. میدان یک طرفه است و برخی در ایام تبلیغات می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. من امیدوارم انتخابات امروز به برخی بداخلاق ها پاسخ دهد.




مهناز افشار در صف رأی دادن +عکس

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران که پیش از این از مردم خواسته بود تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند، امروز به دبیرستان سما رفت و رای داد.


عکس: مهناز افشار در صف رأی دادن




حاشیه‌های انتخابات امروز؛ طبسی با ویلچر آمد، حجاریان با واکر/ کروبی رای داد/حسینیه ارشاد با 10 صندوق

برخورد فیزیکی همزمان با رای دادن شهردار تهران، حضور واعظ طبسی با ویلچر و حضور حجاریان با واکر در شعب اخذ رای، از جمله حواشی این دوره انتخابات بود.

به گزارش خبرآنلاین، امروز دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور در حال برگزاری است. مشارکت در این دوره از ساعات اولیه پرشور است و در برخی حوزه ها همچون مسجد محله نارمک، به علت ازدحام جمعیت صندوق سیار در مقابل مسجد این محله نيز فعال شد.

زد و خورد در مسجد لرزاده

برخی چهره‌های سیاسی همچون حداد عادل، قالیباف و مرضیه وحید دستجردی برای شرکت در انتخابات به مسجد لرزاده در منطقه 12 رفتند. در این بین در زمان رای دادن شهردار تهران زد و خوردی اتفاق افتاد. عکاس یکی از خبرگزاری‌ها در حال عکس گرفتن از مدارک شناسایی قالیباف بود که مسئولان برگزاری انتخابات به او تذکر دادند و میان آنها برخورد فیزیکی درگرفت.

شعار دادن همزمان با حضور رئیس دولت اصلاحات در جماران

آيت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام حسن خمینی، محمدجواد ظریف، حجج اسلام موسوی لاری یونسی، هادی خامنه ای، سیدعلی خمینی، مجید انصاری و... از جمله چهره هایی بودند که برای رای دادن به حسینیه جماران رفتند. همزمان با حضور رئيس دولت اصلاحات در این حوزه برخی حاضران به نفع او شعار دادند. یکی از مسئولان حاضر بر سر صندوق، با استفاده از بلندگو به حضار تذکر داد  گفت: «آقایان نظم و احترام حسینیه را حفظ کنید و شعار ندهید؛ مخلص همه شما هستیم».

همچنین زمانی که مهدی کوچک زاده، یکی از نماینده‌های دلواپس مجلس در حوزه دیگری رای خود را به صندوق انداخت، حاضران به نفع رئیس دولت اصلاحات شعار دادند.

کروبی هم رای داد

مهدی کروبی از نامزدهاي معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوري 88 نیز در این انتخابات شرکت کرده است. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در مورد وضعیت رای گیری از مهدی کروبی گفت: من در این مورد از استاندار تهران سوال کردم و گفته شد که ایشان تقاضای صندوق سیار کرده‌اند و چون امکان حضور در پای صندوق ثابت برای ایشان وجود نداشت حسب کسب اطلاع من از استاندار گویا رای خود را از طریق صندوق سیار داده‌اند. 

طبسی با ویلچر آمد، حجاریان با واکر

آيت الله عباس واعظ طبسی که در هر چهار دوره پیشین عضو مجلس خبرگان رهبری از حوزه خراسان بود، در پنجمین انتخابات اين دوره کاندیدا نشد. در زمان ثبت‌نام‌ها شایعه شد که دلیل ثبت نام نکردن او بیماری است. حالا در عکس ها دیده می شود که آيت الله طبسی برای شرکت در انتخابات با ویلچر حضور پیدا کرده است.

سعید حجاریان نیز برای رای دادن، مدرسه سلمان خیابانی در محله محمودیه تهران را برگزید. حجاریان به دلیل مشکلات جسمی اش با واکر پای صندوق رفت. این مدرسه پله ندارد.

عارف در صف ایستاد

محمدرضا عارف، سرلیست اصلاح طلبان در فهرست «اميد» برای رای دادن، صبح امروز با همراهي جوانترين نامزدهاي اين ليست، سيده فاطمه حسيني و فريد موسوي به حسینیه ارشاد رفت. حسینیه ارشاد یکی از شلوغ ترین حوزه های رای گیری در تهران بود و پیش از حضور عارف صفی طولاني برای رای دادن در آن شکل گرفته بود. عارف نیز برای رای دادن در صف ایستاد.

احمدی نژاد و یکی از یارانش

رئیس جمهور سابق کشورمان برای رای دادن به مسجد جامع نارمک رفت. حمید بقایی، معاون اجرایی‌ او در دولت دهم، احمدی نژاد را همراهی کرد. حمید بقایی اکنون به قید وثیقه از زندان آزاد شده است.

دیگر حاشیه های انتخابات امروز به نقل از خبرگزاری ها شرح زیر است:

- از جمله حاشیه‌های رای‌گیری در حوزه مسجد امام صادق واقع در فلکه دوم صادقیه تماس با پلیس ۱۱۰ برای جمع‌آوری بنر ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی بود که به گفته متصدیان این حوزه به سبب آنکه به نوعی مرتبط با منزل مسکونی ساکنان منطقه می‌شده، خودشان نتوانستند برای جمع‌آوری آن اقدام کنند و به سبب آنکه عدالت در تبلیغ نامزد‌ها رعایت شود، در خواست جمع‌آوری آن را داشته‌اند.

- افرادی که برای شرکت در انتخابات به شعبه‌های مستقر در منطقه طرشت رفته بودند، به دلیل آماده نبودن صندوق‌های رای‌گیری موفق به شرکت در این انتخابات در این شعب نشدند.

- مردی با کروات و عروسک مستربین و میمیک صورت شبیه او، مدتی خبرنگاران و عکاسان حاضر در حسینیه ارشاد را سرگرم کرد.

- فرمانده هوانیروز ارتش گفت: از صبح امروز چندین فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش، توزیع صندوق‌های رای سیار را به مناطق صعب‌العبور کشور مثل مشهد، کرمانشاه، مسجدسلیمان، اصفهان، لرستان، ایلام و دیگر نقاط محروم کشور آغاز کرده‌اند.

- عصر امروز با طولانی شدن صفوف شهروندان برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، ۴ صندوق سیار رای‌گیری به حسینیه ارشاد (۲ صندوق خبرگان و ۲ صندوق مجلس شورای اسلامی) اضافه شد که بر این اساس صندوق‌های سیار حسینیه ارشاد به ۱۰ عدد افزایش یافت.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار