رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان گفت: حضور بازرسان و ناظران در بازار می تواند موجب آرامش روانی بین شهروندان و بازاریان شود.
کد خبر: ۱۸۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 23 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی سه شنبه درهمایش توجیهی بازرسان صنعت و معدن وتجارت و اتاق اصناف مرکز استان درراستای طرح نظارتی ویژه نوروز 95 افزود: حوزه بازرسی و نظارت به دلیل ماهیتی که دارد علاوه بر برخورد با متخلفان به پیشگیری از بروز تخلف نیز می پردازند و بسیاری از وظایف در این بخش بصورت کارشناسی و در قالب گروه های کالایی و خدماتی پیگیری می شود.

وی با اشاره به لزوم فراگیری آموزش های مختلف در حوزه بازار و تولید توسط بازرسان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تمام بازرسان سازمان در سراسر استان باید در دوره های آموزشی شرکت نمایند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت هرمزگان اظهارکرد: پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت دار با هدف تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت ها از جمله فعالیت های طرح نظارتی ویژه نوروز 95 است.

قاسمی گفت: اخلاق نیکو ، حسن نیت و بهره گیری از راهکارهای ارشادی از مواردی که می تواند باعث جلوگیری از تخلفات احتمالی یک واحد صنفی یا بنگاه اقتصادی باشد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و حضور مهمانان نوروزی و افزایش خریدهای نوروزی ، اقدامات نظارتی بر عملکرد بنگاه های اقتصادی تشدید می یابد.

عبدالرضا پیروی منش افزود: طرح نظارتی ویژه نوروز 95 از 15 اسفند تا 15 فروردین در سراسر استان برگزار می شود که با اجرای این طرح ، نظارت بر تمامی بنگاه های اقتصادی ، خدماتی ، واحدهای صنفی و غیرصنفی ضرورت دارد.

وی بیان داشت: پوشاک ، کیف و کفش ، آجیل و شیرینی ، مرغ و گوشت قرمز ، میوه ، خدمات حمل و نقل درون شهری ، قالیشویی ها ، خشکشویی ها و آژانس های مسافرتی و مراکز اقامتی ، هتل آپارتمان ها ، مهمان پذیرها ، واحدهای صنفی مستقر در پایانه مسافربری و فرودگاه و راه آهن مورد نظارت بازرسان است.

این مسئول اظهارکرد: بیش از 163 هزار مورد بازرسی در 10 ماه امسال در استان انجام گرفته که هشت هزار و 173 پرونده به ارزش بیش از 41 میلیارد ریال تنظیم و به تعزیرات حکومتی جهت صدور رای نهایی ارجاع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز گفت: یکی از برنامه های این اداره کل اجرای طرح نظارتی ایام پایانی سال برای تشدید برخورد با متخلفان است که این طرح با همکاری و حضور بازرسان سازمان صنعت ، معدن وتجارت و اتاق اصناف بندرعباس برگزار می شود.
 
آبداریان ، به نحوه صحیح گزارش نویسی و شیوه بازرسی از واحد های صنفی و غیر صنفی توسط بازرسان اشاره کرد و توصیه های لازم جهت رفع نقص و بهتر شدن نظارت دقیق براین واحدها ارائه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار