معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی از روند احداث بیمارستان 220 تختخوابی و کتابخانه مرکزی بندرعباس بازدید و پس از آن در جلسه ای با حضور استاندار به بررسی روند احداث آن پرداخت.
کد خبر: ۱۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 06 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدجعفر علیزاده در این بازدید با اشاره به بیمارستان آموزشی بندرعباس و نیاز مبرم هرمزگان به آن افزود: برای ساخت این بیمارستان 220تخت در نظر گرفته شده بود که با برنامه ریزی صورت گرفته به 319 تخت قابل افزایش خواهد بود.
 
وی تصریح کرد، این بیمارستان 24هزار و 300 متر مربع زیر بنا دارد که در مقطعی به دلیل تحریم های ظالمانه روند ساخت آن متوقف شد اما با رویکردی که دولت یازدهم به بخش سلامت داشت موفق شدیم این پروژه را مجددا فعال کنیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و افزود: امسال برای پروژه مذکور پنج میلیارد تومان در لایحه بودجه و 10 میلیارد تومان نیز از محل ماده 180 اختصاص داده شده است.
 
وی بیان کرد: این پروژه مجموعا 86 میلیارد تومان پول می خواهد که انشاالله طی 2 الی 3 سال این پول تزریق خواهد شد.
 
علیزاده ادامه داد: پیشرفت فیزیکی فاز اول پروژه در حال حاضر حدود 80 درصد است و از نظر حجم عملیات 20 درصد باقی مانده است.
 
وی افزود: این بیمارستان جزء اولویت های راه و شهرسازی است و در سال آینده اعتبار آن افزایش خواهد یافت.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد، احداث بیمارستان مادر و کودک نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد که در فازهای بعدی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های صورت گرفته کتابخانه مرکزی بندرعباس هرچه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بندرعباس شهری است که 500 هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد، بندرعباس مرکز ارائه خدمات برتر است اما از اول انقلاب تا به حال هیچ بیمارستان مجهز و بروزی در این شهر ساخته نشده است.
 
به گفته وی، بیمارستان شهید محمدی به عنوان یکی از بیمارستان های بزرگ شهر بنا به ضرورت طی سال ها ارتقاء یافته اما پاسخگوی استانی با این وسعت نیست.
 
وی ابراز امیدواری کرد، بدلیل نیاز شدید به بیمارستان جدید ضروی است در تسریع و تکمیل این پروژه بهداشتی و درمانی چاره اندیشی شود .
 
فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این جلسه به اقدامات راه و شهرسازی در حوزه اجرایی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرایی 5 پروژه ملی و 88 پروژه استانی در دست اقدام است. اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ها درسال 93 مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان بوده که 19 میلیارد تومان آن جذب شد.
 
وی ادامه داد: امسال نیز مبلغ  12 میلیارد 500 میلیون تومان اعتبار مصوب شد.
 
به گفته دستوان، برای اتمام تمامی پروژه ها مبلغی بالغ بر 92 میلیارد تومان نیاز است.
 
وی اظهار کرد: کتابخانه مرکزی بندرعباس با پیشرفت فیزیکی 47 درصد جهت اتمام پروژه نیازمند 7 میلیارد تومان اعتبار است.
 
گفتنی است، در این جلسه صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، مسعود دالمن معاون عمرانی استانداری هرمزگان نیز حضور داشتند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار