شورای شهر بندرعباس در جلسه روز یک شنبه خود به اتفاق آرا به طرحی رای داد که در قالب آن فرهنگسرای رسانه از طریق ترکیبی با عنوان هیات امنا اداره می شود و مقرر شد تا کمیسیون فرهنگی شورای شهر در مورد ترکیب و نحوه عضویت افراد حقیقی و یا حقوقی این هیات امنا ارزیابی ها و بررسی های لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۱۵۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 28 December 2015
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، نشست روز یک شنبه ششم دی ماه 94 به بحث و بررسی نحوه اداره فرهنگسرای شهدای رسانه شهر بندرعباس که چندی قبل با حضور اهالی رسانه به بهره برداری رسیده بود اختصاص یافت تا با حضور مشاور روابط عمومی استاندار هرمزگان در این زمینه مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

این فرهنگسرا با درخواست اهالی رسانه و با حمایت های دکتر جادری استاندار هرمزگان و موافقت شورای شهر و شهرداری این شهر به رسانه ها واگذار شد.
 
در این جلسه مهران نجاتی رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در اظهاراتی با بیان این که رسانه ها همواره بازوی شورای شهر برای انتقال مناسب دردها و مشکلات حوزه شهری هستند، اظهار کرد: تقویت رسانه ها با رویکرد حرکت در جهت بهبود فعالیت حرفه ای آنها یکی از مهم ترین دغدغه های شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس است و اختصاص مجموعه فرهنگسرای رسانه به خانواده بزرگ رسانه های استان هرمزگان زمینه ای است تا بتوان فعالیت حرفه ای در بخش را تقویت و حمایت کرد.
 
مشاور استاندار: هرمزگان ایجاد فرهنگسرای رسانه در جنوب کشور بی سابقه است
 
مسعود پاکزاد مشاور روابط عمومی استاندار هرمزگان و از فعالان رسانه ای نیز که به عنوان میهمان این جلسه حضور یافته بود، از تلاش های شورای شهر بندرعباس و شهرداری این شهر تقدیر کرد و گفت: اقدام شورای شهر و شهرداری بندرعباس درایجاد فرهنگسرای شهدای رسانه یک اقدام مبارکی است که حتی درجنوب کشور بی سابقه و بی مانند است.
 
وی گفت: بحث اداره این مجموعه نیازمند به تصمیم شورای محترم شهر بندرعباس دارد که اگر صلاح می دانید درقالب یک هیات امنا کار تدوین اساسنامه داخلی انجام شود و بتوان در قالب مجموعه هیات امنایی، فرهنگسرای رسانه را مدیریت و راهبری کرد.
 
مشاور استاندار هرمزگان اضافه کرد: متناسب با این اقدام ارزنده شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس نبض رسانه های استان در یک مجموعه مشخص و شایسته ای به تپیدن در خواهد آمد که بدون شک منشا خدمات و ثمرات فراوانی خواهد بود که به رشد و توسعه استان کمک شایان توجهی می کند.
 
سالاری: شورا مصمم به تصویب بودجه ای برای تقویت رسانه های استان است
 
سالاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه با گفت: برهیچ کس پوشیده نیست که رسانه ها رکن اساسی در بالندگی جامعه هستند وهمانند رزمندگان ما دردوران دفاع مقدس وهمچنین پیشتازان درجنگ نرم نقشی مهم و جدی بر دوش دارند. وی گفت: در شرایط کنونی میدان جنگ تغییر کرده و از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده و باید پیوسته بیرق آگاهی بخشی واطلاع رسانی بر اهتزار باشد و تا ضمن انتقال مناسب  آلام و دردهای ومسائل و مشکلات جامعه، نقش هدایت مطلوب اجتماع نیز به درستی پیگیری و صیانت شود.
 
پرویز سالاری یکی از رسالتهای بزرگی که خبرنگاران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دوش کشیدند را امید بخشی به جامعه وامید به آینده و شوق زندگی در میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران بویژه خبرنگاران درهرمزگان که درعرصه های مختلف بویژه درچالشهایی که برای نظام ما بوجود آمد بالاخص حماسه 9 دی ماه 88 حضوری فعال در صیانت از انقلاب اسلامی داشتند و کارنامه این حوزه درخشان است.
 
این عضو شورای شهر بندرعباس و از فعالان رسانه ای هرمزگان بیان داشت: اختصاص یک فضایی که مختص رسانه باشد کار زیاد بزرگی نیست و قشر خبرنگار دراین استان مظلوم هستند وپیشنهاد دارم که درکمیسیون فرهنگی اختصاص بودجه ای جهت کمک به رسانه ها  مطرح شود وپس از بحث وبررسی دراین کمیسیون به صحن شورا بیاید تا ان شا الله بتوانیم گوشه ای از خدمات رسانه ها را با حمایتی هر چند کوچک مورد حمایت قرار دهیم.
 
جهانبخش: هر حرکت و تلاش بدون حمایت رسانه ای ناقص می ماند
 
کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با بیان این که درحوزه های مختلف اجتماعی هر تلاش و حرکتی بدون حمایت رسانه ای ناقص باقی می ماند، اظهار کرد: فرهنگسرای رسانه به عنوان یکی از سندهای افتخار شورای چهارم است که توجه به رسانه ها را دوچندان خواهد کرد و محل مناسب و در خور شان رسانه های استان خواهد بود.
 
جهانبخش افزود: اداره هیات امنایی فرهنگسرای رسانه حرکتی هوشمندانه است که امیدواریم با بررسی نهایی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس و پس از طرح در صحن شورا در آینده ای نزدیک شاهد تشکیل و قوام آن باشیم.
 
در بخش پایانی جلسه رای گیری در این زمینه به عمل آمد و با رای مثبت و قاطع اعضا، مقرر شد اساسنامه تشکیل هیت امنای این فرهنگسرا در کمیسیون فرهنگی تا نیمه دوم دی ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح و برای طرح در صحن شورا آماده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار