مدیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس از آغاز به کار جشنواره تئاتر معلولین خلیج فارس در شهر بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 26 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سمیره دیناری همزمان با اغاز دومین روز پنجمین دوره جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس در بندرعباس به تشریح اجراهای روز اول جشنواره پرداخت و گفت: نمایش «ابو و اسو» به نویسندگی و کارگردانی عبدالعظیم عساکره از بندر ماهشهر روز گذشته در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی به روی صحنه رفت. این نمایش در بخش صحنه ای (جسمی حرکتی- روشندلان) جشنواره به رقابت می پردازد.
 
دیناری در خصوص موضوع نمایش "ابو و اسو"  گفت : این نمایش موضوع دو دوست است که یک شب دچار وهم و خواب زدگی می شوند و این رویداد بخشی از رویاهای این دو مرد است.
 
به گفته وی در این نمایش ولید جردانی، حسین عارفی، جعفر مطرودی، نادر شریفی، پژمان جوشن، محمد حسین زاده، نوال رائلی، سحر هاشمی و سمیرا قنواتی در این نمایش ایفای نقش می کنند.
 
وی بیان داشت: کارگاه عروسک کاغذی توسط مجید بشکال،  هنرمند هرمزگانی در حاشیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین خلیج فارس برگزار شد.
 
دیناری عنوان کرد: در این کارگاه ۸۰ دقیقه  تاریخچه نمایش عروسک کاغذی، شیوه کار با عروسک کاغذی، نمونه های اجرا شده خارج و داخل ایران و...  اشاره شد.
 
مدیراجرایی پنجمین جشنواره تئاتر معلولین خاطرنشان کرد: مجید بشکال  سال هاست در زمینه اجرای نمایش عروسک کاغذی فعالیت می کند و تا به حال اجراهای موفقی در این زمینه  داشته است. این کارگاه با استقبال بسیار خوب علاقه مندان دنبال شد و در پایان بشکال به سوال های شرکت کنندگان پاسخ داد.
 
نمایش «دوشنبه=یک» به نویسندگی و کارگردانی یاسین بهرامی آخرین اجرای روز اول پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین خلیج فارس بود.
 
نمایش «دوشنبه=یک» کاری از گروه تئاتر تارس بندرعباس  پایان بخش روز اول جشنواره بود.
 
مدیر اجرایی جشنواره درباره «دوشنبه=یک» اظهار داشت:  گروه تارس جز فعالترین گروههای استان هرمزگان در عرصه معلولین است که موفق شده در بسیاری از جشنواره های ملی و منطقه ای صاحب رتبه های برتر شود.
 
این نمایش که در بخش صحنه ای( جسمی) اجرا شد بازیگرانی چون عالیه آرایش، ساره سالاری، فاطمه لشکری، لیلا کناری، علی مراد جعفر، مهدی کناری، عاطفه مسجدی، محمد حمزوی و موسی کریمی ایفای نقش کردند.
 
گفتنی است پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان خلیج فارس با حضور ۱۶ گروه از ۵  استان  به میزبانی بندرعباس در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار