رقابت شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره تئاتر معلولین منطقه زاگرس با حضور ۱۹ گروه نمایشی از صبح امروز (۲۹ آذر) به مدت چهار روز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 20 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رقابت شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره تئاتر معلولین منطقه زاگرس با حضور ۱۹ گروه نمایشی از صبح امروز (۲۹ آذر) به مدت چهار روز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز شد.

مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر معلولین منطقه زاگرس، امروز(۲۹ آذر) در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: چهارمین جشنواره منطقه ایی تئاتر معلولین زاگرس در راستای نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش درایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیر گذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و گسترش دهنده همکاری های مشترک خلاق، با مشارکت بهزیستی استان های  همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه برگزار شده است.

شمسی سعادتمند، با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره بیان کرد: در مجموع 78 اثر به دبیرخانه جشنواره در سنندج ارسال شد که 44 اثر مربوط به بخش صحنه‌ای و کودک و نوجوان و 34 اثر دیگر نیز مربوط به بخش خیابانی بود.

وی با بیان اینکه از آثار رسیده 33 گروه نمایشی به مرحله بازبینی راه یافتند، گفت: بعد از انجام بازبینی 19 گروه برای اجرا در طول برگزاری جشنواره تایید شدند که در هشت اجرا در بخش خیابانی، سه اجرا در بخش کودک و نوجوان و هشت اجرا در بخش صحنه‌ای در طول سه روز برگزاری جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر معلولین منطقه زاگرس، به داوران این جشنواره نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قطب الدین صادقی، افسر اسدی و فاطمه فخری داروری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین منطقه زاگرس را بر عهده دارند.

نمایش های فرج به نویسندگی صابر دل بینا و کارگردانی اجدی فلاحی از سنندج، فلفل نبین چه ریزه به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کاووسی از همدان، یه دست صدا نداره به نویسندگی یونس صحرارو و کارگردانی محمد صمدی از قروه، شازده و گل به نویسندگی و کارگردانی هیوا شاه ویسی از کامیاران، فروشنده به نویسندگی و کارگردانی عزیز زادسر از مریوان نجات آیینه ها به نویسندگی علی زیستی و کارگردانی نیره مردی از کرمانشاه در اولین روز از برگزاری این جشنواره در مجتمع فجر سنندج به روی صحنه می روند.

نمایش های عشق از نگاه خودم به نویسندگی علی حسینی و کارگردانی شیرین حبیبیان از ملایر، عکس یادگاری دسته جمعی به نویسندگی و کارگردانی سید فاضل خانی از ایوان، موطلا به نویسندگی بهنام میرزایی و کارگردانی نرگس سوری از همدان، یک شهر زیباتر به نویسندگی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام از هرسین، هفت خوان به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، مردهای مردم به نویسندگی محسن سراجی و کارگردانی حسین ایزدی از بروجرد و خفگی به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی مفیده زارع زاده از سقز در دومین روز از جشنواره و همزمان با 30 آذر در مجتمع فجر سنندج اجرا می شوند.

نمایش های گناه گیس گلابتون به نویسندگی عبدالله عظیم پور و کارگردانی زهرا چراغی از ایلام، این دیگه نوبرشه به نویسندگی و کارگردانی محمد زارع زاده، ئه ژین به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی مجید احمدی از هرسین، سقوط آزاد به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام، گاو به نویسندگی سید یاسر هاشم زاده و کارگردانی صباح مجیدی از سنندج و شهردار کجاست به نویسندگی و کارگردانی صباح سلطانی از قروه همزمان با روز سه شنبه اول دی در مجتمع فجر سنندج به روی صحنه می روند.

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان زاگرس با معرفی نفرات و گروه های برتر در روز دوم دی ماه جاری در تالار فرودین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار