بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «آمار مقامات ایرانی از کشف عروسک‌های مشکوک»، «متلک مجری مشهور ورزشی به جواد خیابانی»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 07 December 2015
از دیگران اصرار و از احمدی‌نژاد انکار

روابط عمومی دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم با صدور اطلاعیه‌ای با انتقاد از آنچه طرح برخی توهین‌ها نسبت به رییس جمهور سابق می‌خواند، اعلام کرد که دکتر احمدی نژاد هیچ برنامه انتخاباتی ندارد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: همانطور که پیش از این و بارها تصریح شده است، دکتر احمدی نژاد هیچ برنامه انتخاباتی ندارند و از بیان هرگونه اظهارنظر درباره افراد و فهرست‌های انتخاباتی، پرهیز می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود رسانه های ارتباط جمعی و مدعیان سیاست ورزی از انتساب نامزدهای محترم انتخابات و برخی اقدامات و رفتارهای سیاسی به رئیس جمهوری سابق یا انعکاس مطالب غیر مستند به نقل از ایشان خودداری فرمایند.

لطف بزرگ احمدی‌نژاد در حق ظریف!

محمد جواد ظریف در بخشی از گفت‌وگوی مفصل خود با روزنامه وقابع اتفاقیه از بزرگترین لطف تاریخ در حق خودش گفت که با دستور محمود احمدی‌نژاد انجام شد.

شما در دوره احمدی نژاد چند بار با این مشکل اجتهاد و اجرا روبرو شدید؟ آیا قضیه استعفا یا کنار گذاشتن شما هم به دلیل همین شرایط پس از دو سال از مسئولیت شما در سازمان ملل بود؟

من بعد از دو سال استعفا ندادم؛ بلکه من را کنار گذاشتند. البته چند روز پس از انتخاب آقای احمدی نژاد من تمایل خودم به کناره گیری را به مراجعی که می باید، ارائه دادم و به آنها گفتم اجازه بدهید که من دیگر بر سرکار نباشم. اما تا زمانی که کنار گذاشته نشده بودم وظیفه ام را انجام دادم زمانی هم که مسئولیت را از من گرفتند یکی از بزرگترین لطف های تاریخ را در حق من انجام دادند.

رابطه ناطق، اصلاح‌طلبان و رئال مادرید

عطریانفر، همچنین با اشاره به برخی دیدگاه‌ها که دعوت اصلاح‌طلبان از ناطق نوری برای حضور در انتخابات مجلس را دست دراز کردن مقابل اصولگرایان و بی‌هویت شدن اصلاح‌طلبان تلقی می‌کنند، گفت: این نوع دعوت به حضور، دست دراز کردن نیست؛ ارتقای بخشی به منزلت رقابت‌‌های انتخاباتی است. مثلا در فوتبال، رئال مادرید با چه کسی مسابقه می‌دهد؟ هیچ وقت رئال مادرید با یک تیم ضعیف جهان‌سومی مسابقه نمی‌‌دهد.

آمار مقامات ایرانی از کشف عروسک‌های مشکوک

فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: 30 عروسک مشکوک به بمب گذاری، که توسط زائران البرزی از عراق خریداری شده بود به ماموران نیروی انتظامی تحویل داده شده است. سردار بخشعلی کامرانی‌ صالح»، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی استان البرز و تشکیل قرارگاه مبارزه جهادی با سرقت‌ در نیروی انتظامی، افزود: این قرارگاه با همکاری پلیس‌های تخصصی چون آگاهی تاکنون دستاورد های بسیار خوبی در استان داشته است. وی در بخشی دیگر از سخنانش به عروسک های مشکوک به بمب گذاری در کربلا که توسط زائران خریداری شده بود، اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز نیروی انتظامی البرز وارد عمل شده و زائران 30 عروسک خریداری شده از عراق را به پلیس تحویل داده اند.
همچنین سردار حسین ذوالفقاری در خصوص آمار و ارقام عملیات‌های تروریستی همزمان با اربعین حسینی، اظهار کرد: «گروه‌های امنیتی عراق چندین گروه تروریستی را متلاشی کردند و همکاری اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و سپاه پاسداران به این مسئله بسیار کمک کرد.»وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده به منظور بازگشت ایمن زائران به کشورمان گفت: «در ایام اربعین هیچ موردی در داخل عراق و همچنین کشورمان نداشتیم و عمده ورود زائران از مجموع سه مرز ورودی انجام شده است.»سردار ذوالفقاری ادامه داد: «درخصوص عروسک‌های وارد شده از مرز مهران و خوزستان، بالغ بر ۳۰۰ عدد مشکوک تلقی شده‌اند و در حال بررسی هستیم و حدود ۱۱۱۲ مورد با پلیس ۱۱۰ تماس داشتیم.»رئیس ستاد اربعین همچنین از وجود مواد خطرزا در برخی از اقلام اسباب بازی خبر داد و افزود: «برخی موارد نیز از جهتی دیگر مشکوک هستند و قرار است به لحاظ تشخیص پزشکی بررسی‌هایی صورت گیرد.»

تانک در خیابان‌های تهران

صبح امروز شهروندان تهرانی شاهد انتقال یک فروند تانک در بزرگراه همت تهران بودند.

اعتراض به بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان

علي مطهری در تذکري به وزیر دادگستری، علت ادامه بازداشت برخی از اعضای کانون صنفی معلمان را جويا شد. اين نماينده تهران در تذکر به وزیر خارجه هم علت عدم واکنش مناسب وزارت خارجه نسبت به برخورد خشونت آمیز دولت آذربایجان با گروه های اسلامی را مورد سوال قرار داده بود.

مخالف اصلی ساخت فیلم سردار سلیمانی کیست؟

محمدحسین نیرومند که چهار ماه پیش به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حکم گرفته است‌، توضیحاتی درباره برنامه‌های متعدد این انجمن در ماه‌های آینده ارائه کرد اما به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل کمبود بودجه، ممکن است بخشی از این برنامه‌ها محقق نشود.این مدیر فرهنگی در بخشی از این نشست که پرسیده شد چرا از قهرمان‌هایی مانند سردار سلیمانی فیلمی ساخته نمی‌شود، گفت: دفاع مقدس پر از چنین افرادی است. مثلا فردی مانند «بابا نظر» داریم که تجربه‌اش در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است البته قطعا سردار سلیمانی اجازه نمی‌دهد از زندگی‌اش فیلمی ساخته شود اما به هر حال مدیریت فرهنگی کشور بابت کم کاری در حوزه قهرمان‌های جنگ باید عذرخواهی کند.


دولت به مردم وعده سرخرمن داده است

به گزارش خبرآنلاین، سید مهدی هاشمی نماينده تهران در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه قرار نبود به جای اصلاح امور، با فرافکنی به تخریب عملکرد خوب گذشته بپردازیم گفت: هر چند که بد و خوب وکم و زیاد در هر دوره ای بوده و هست، اما قرار نبود به جای حل مشکلات مردم صرفا وعده سر خرمن داد! و مشکل را از انتخابات گذشته به انتخابات آتی محول کرد و پس از دو سال و اندی فرصت سوزی با وعده و وعید به مردم به دنبال ایجاد فرصت جدید برای بخش های خاص باشیم. هاشمی در ادامه نطق خود گفت: قرار نبود در عین دو برابر کردن نقدینگی جامعه، مردم محروم تر و محروم تر شوند! این نقدینگی ها کجاست؟ یا آمار شما غلط است و یا در اختیار اشخاص و بخش های خاص قرار گرفته است؟!


جلسات سه گانه اصول‌گرایی از اول هم بی نتیجه بود

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص بی نتیجه بودن جلسات سه گانه آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی به خبرنگار نامه نیوز، گفت: در گذشته نیز گفته بودم که امیدی به این جلسات نیست و علت آن هم چند مورد است؛ برخی از آقایون قائل به وحدت نیستند و وحدت به عنوان یک تکلیف برایشان معنا و مفهومی ندارد و تکلیف را آن چیزی می‌دانند که خودشان فکر می‎کنند.وی ادامه داد: آنها بر اساس تفکر خودشان عمل می‌کنند و دیگران اگر با آنان همراه شدند؛ می‌شود وحدت! این اقایون معتقدند که باید به تکلیفمان عمل کنیم ، حالا این تکلیف آیا باعث وحدت می‌شود یا تفرقه به آن کاری نداریم! این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این که برخی از این بزرگان خودشان صاحب نظر هستند و انفعال برایشان محال است، خاطرنشان کرد: این آقایان هیچ‌گاه از نظر قبلی خود بر نمی‌گردند زمانی که این مبنا وجود داشته باشد که ما نباید از نظر قبلی خود بازگردیم، بنابراین وحدتی صورت نخواهد گرفت؛ نکته دیگر است که معتقدم ما اکنون باید با دید کلان به موضوع انتخابات نگاه کنیم.


امسال 12میلیارد نخ سیگار قاچاق شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد در سال گذشته 14میلیارد نخ سیگار وارد کشور شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 40درصدی داشته است. به گزارش شاتا، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به اطلاعات متناقض منتشر شده در رسانه ها پیرامون آخرین وضعیت و آمارهای مربوط به صنعت دخانیات کشور گفت : بر اساس اعلام وزارت بهداشت که مصرف کشور را حدود 55 میلیارد نخ اعلام نموده اند در صورت محاسبه میزان مصرف بر اساس اعلام وزارت بهداشت و کسر نمودن 43میلیارد نخ تولید داخل و واردات کشور از 55 میلیارد نخ مصرف , میزان قاچاق سیگار 12 میلیارد نخ برآورد میگردد. وی تصریح کرد: این میزان حدود 21درصد مصرف کشور و در صورتیکه برآورد مصرف این مرکز را ملاک قرار دهیم ( حدود 60 میلیارد نخ ) میزان قاچاق حدود 17 میلیارد نخ خواهد بود که در حدود 28 درصد مصرف کشور را تشکیل می دهد. وی گفت : ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آخرین مصوبه خود مرجع ذیربط برای اعلام میزان مصرف سیگار در کشوررا وزارت بهداشت بیان کرده است و افزود : برای به روز رسانی این آمار مقرر شده است تا وزارت بهداشت اقدامات لازم را با هماهنگی مرکز آمار ایران در سر شماری نفوس کشور بعمل آورد.

چرخش کارگزاران به سوی اصلاح‌طلبان

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: در ایران فقط ایرانیان تصمیم‌ می‌گیرند و اگر مشکلی هم داشته باشیم به خارجی‌ها ارتباطی ندارد. به گزارش فارس، یادواره شهدای دانشجوی استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور و سخنرانی حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران برگزار شد. در بخشی از این مراسم، مرعشی با تشریح شرایط بین‌المللی و توافقات هسته‌ای گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای توافقات هسته‌ای این بود که بالاخره غربی‌ها متوجه شدند که حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند. وی تاکید کرد: در ایران فقط ایرانی‌ها تصمیم‌ می‌گیرند و اگر مشکلی هم داشته باشیم، خودمان آن را رفع کرده و این مشکلات به خارجی‌ها ارتباطی ندارد. سخنگوی حزب کارگزاران همچنین به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: باید در این انتخابات اصلاح‌طلبان وحدت داشته باشند تا بتوانیم موفقیت‌های اخیر کشور را تکمیل کنیم.


رفیق‌دوست هاشمی را ساکت فتنه خواند

محسن رفیق دوست در بخشی از گفت و گوی تفضیلی خود با مشرق در باره خانواده هاشمی و اتفاقات سال 88 اظهاراتی داشت، وی گفت: بنده توقع داشتم که آقای هاشمی با فتنه 88 علنی مخالفت کند، اما مخالفت علنی از ایشان ندیدم. من به 25 سال قبل از فتنه 88، زمانی که وزیر سپاه بودم بر می‌گردم، یک روز خدمت آقای هاشمی در مجلس رفتم و عرض کردم که شما جنس‌تان از ماست، ما از سال 40 با هم هستیم، احساس می‌کنم شما از تیپی که مقابل ماست، حمایت می‌کنید (چون در دولت دو دسته بودیم). من ایشان را زیرک و ملا می‌شناسم، ایشان گفت که شما‌ هم در هر شرایطی با ما هستید، من می‌خواهم آن‌ها را نگه دارم. شاید از برخی جهات درست می‌گفت. هنوز هم ما با آقای هاشمی، مخالفتی که بسیاری می‌کنند، نمی‌کنیم. چرا که معتقدیم که باید این سرمایه را برای انقلاب نگه داشت.

پایان ممنوع التصویری رئیس‌دولت اصلاحات؟
روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود اقدام به انشار تصویر و سخنان رئیس جمهور دوره اصلاحات کرد. روز نو نوشت: روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود در صفحه 12 گفتگوی سردبیر روزنامه السفیر لبنان با رئیس دولت اصلاحات را به همراه عکس این دیدار منشر کرده است. با توجه به انتشار این مطلب در روزنامه اطلاعات به نظر می رسد که ممنوع التصویری وی پایان یافته است.

آپاندیس دولت کجاست؟
 درحالی که برخی اصلاح‌طلبان معتقدند اصلاح‌طلبان ستون فقرات دولت هستند و دولت یازدهم از رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان استفاده می‌کند، یک تحلیلگر مسائل سیاسی می گوید: «اصلاح‌طلبان حکم آپاندیس دولت را دارند.»وی معتقد است دولت باتوجه به سوابقی که اصلاح‌طلبان از خود به جای گذاشته‌اند می‌داند، اگر اصلاح‌طلبان قدرت بگیرند از آن‌ها عبور خواهند کرد.پرویز امینی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان درحال حاضر وضعیت تحقیرآمیزی دارند که بخشی از این تحقیر در ادبیات افراد و رسانه‌های کارگزارانی که خود را محور اصلاحات می‌دانند نمود دارد می‌‌گوید به همین دلیل است که آنها گزینه‌هایی مثل ناطق و لاریجانی را برای انتخابات مجلس دهم برجسته سازی می‌کنند و برعکس چهره‌هایی مثل عارف را که خانه پر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس است را با طرح این گزاره که مثل عارف فراوان وجود دارد را طرد می‌کنند.

اتاق کنترل پیاده روی کربلا در ایران
به گزارش  راه دانا؛مسیری به طول 700 کیلومتر و در عرض 300 کیلومتر توسط اتاق کنترل مسیر پیاده روی در ایران توسط دوربین های هوایی کنترل می شد.این تصاویر برای اولین بار در انظار عمومی قرار می گیرد.


دستگیری یکی از همراهان تیم ملی در یک رشته رزمی
یکی از دو همراه غیر ورزشکار که همراه تیم ملی یکی از رشته‌های ورزشی رزمی چندی پیش راهی شرق اسیا شده بودند به اتهام حمل مواد مخدر در این کشور آسیایی دستگیر شده‌اند. به گزارش  راه دانا؛ شنیدیم که همراه یکی از تیم‌های ملی رزمی که چندی پیش برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا راهی کشوری در شرق آسیا شده‌ بودند دو همراه غیر ورزشکار هم حضور داشتند. دو همراهی که ظاهرا توانسته بودند با معرفی از سوی فدراسیون ورزشی مذکور روادید این کشور شرقی را بگیرند با این حال این دو همراه تیم ملی ایران به کشور بازنگشته‌اند.از سوی دیگر گفته می‌شود ظاهرا یکی از این دو نفر در این کشور در شرق اسیا به اتهام حمل مواد مخدر کوکائین دستگیر شده‌اند و نفر دوم نیز متواری است. گفته می‌شود مسئولان سفارت این کشور آسیایی مسئولیت صدور روادید برای این دو نفر را متوجه این فدراسیون ورزشی کرده‌آند و می‌گویند ما به اعتبار معرفی‌نامه شما به این دو نفر روادید داده‌ایم. به نظر می‌رسد این ورزش رزمی این روزها بیش از گذشته دچار حاشیه‌ شده است و مورد اخیر نیز حاشیه‌ای دیگر در این رشته رزمی رقم می‌زند.

متلک مجری مشهور ورزشی به جواد خیابانی
در شب ساگرد تولد شبکه سه رضا جاودانی به بهانه پخش زنده مسابقه بارسلونا و والنسیا مجری برنامه گزارش ورزشی بود که به همراه محمدرضا احمدی میزبان مجید صالح و مارکو پروپجیچ بودند.جاودانی در ایم برنامه تیکه ای به جواد خیابانی انداخت. او در لحظه ای که ساعت ۰۰:۰۰ بامداد شد گفت: «الان دیگه امروز نیست، الان فرداست.» این جمله را خیابانی در یکی از گزارش هایش گفته بود که در شبکه های اجتماعی به عنوان سوتی دست به دست شد.

ماجرای تذکر وزیر جهاد به نماینده مجلس
عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به زمین خواری در روستای گردنه حیرانه گفت: این روستا دارای 35 خانوار بود اما برای افزایش روستا 160 هکتار از زمین های اطراف را بعنوان محدوده روستا در نظر گرفتند ا زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز به راحتی صورت گیرد.وی با بیان اینکه در نظر گرفتن این مقدار از اراضی برای یک روستای 35 خانواره نشان از عزم و نقشه شوم زمین خواران برای ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه بوده، افزود: اینجانب در مصاحبه های خود مرتب اعلام می کردم که 100 هکتار از اراضی این روستا به محدوده آن اضافه شد اما یک بار محمود حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی با من تماس گرفت و به من تذکر داد که این این مقدار صحیح نیست بلکه 160 هکتار به محدوده روستا اضافه شده است.نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سوال که تا کنون ستاد برای مقابله با زمین خواری در این روستا چه اقدامی کرده است، گفت: در اولین اقدام ستاد پیگیر تخلفات شده که 11 واحد از ساخت و سازهای غیر مجاز منطقه که واقعا ویلاهایی بودند که در تهران وجود نداشته، تخریب شدند.

توصیه هاشمی خطاب به دانشجویان
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی را به مناسبت روز دانشجو در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این پیام خود نوشته است:‌دانشجوی ایرانی نباید بگذارد تحجر و واپسگرایی چوب لای چرخ پیشرفت کشور بگذارد و تحت تأثیر دگم‌‌اندیشی‌های زمانه، از حرکت بایستد.وی در این نوشته تأکید کرده است:‌ دانشجوی ایرانی باید هوشیار باشد که جامعه با لالایی خرافه‌پرستی، به خواب غفلت نرود و دین و تعصب کور برای مردم پوستین وارونه نشود.


مرگ يک نفر براثرآنفولانزاي خوکي در هرمزگان  
آنفولانزای خوکی جان یک زن 40 ساله را در قشم گرفت.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیماری از مادر به فرد فوت شده سرایت کرده بود. مهدی حسنی آزاد افزود:در دو هفته گذشته 2 بیمار مبتلا به آنفولانزای خوکی در قشم و یک مورد نیز در بندرعباس شناسایی شده است .وی گفت:اکنون 6 بیمار مشکوک به این بیماری نیز در بندرعباس و 3 مورد مشکوک در میناب نیز شناسایی شده اند.

آیت‌الله مقتدایی در جمع لاریجانی ها
 "صفر نعیمی‌رز" سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفتگویی از حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و از اعضای جامعه مدرسین در جمعیت رهروان ولایت خبر داد.نماینده آستارا با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان همواره بر تشکیل حزب و یا جبهه رهروان تأکید داشتند، گفت: به دلیل وجود بحث برجام، مذاکرات هسته‌ای، بحران در کشورهای منطقه و .. بحث راه‌اندازی جبهه رهروان به تعویق افتاد.نعیمی‌رز تصریح کرد: اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات دور دهم مجلس قرار گرفته‌ایم دیگر زمان کافی برای راه‌اندازی حزب و یا جبهه رهروان وجود ندارد لذا درصددیم تا در اسرع وقت با دریافت مجوزهای لازم از تابلوی جمعیت رهروان برای شرکت در انتخابات دهم استفاده کنیم.

اصلاح طلبان می‌خواهند از اصولگرایان یارگیری کنند
قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آقای لاریجانی گوشت و پوست و خونش با جریان اصولگرایی رشد کرده است.به گزارش فارس حجت الاسلام تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان و قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با افکارخبر در خصوص اخرین وضعیت همگرایی اصولگرایان برای انتخابات آینده گفت:الحمدالله وضعیت همگرایی اصولگرایان بسیار خوب پیش می رود. مشکلات کوچکی نیز وجود دارد اما امیدواریم به لیست مشترکی در انتخابات برسیم.وی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان سعی می کنند از نیروهای اصولگرا یارگیری کنند و سخن از قراردادن آقایان لاریجانی و ناطق در لیست خود می کنند نظر شما چیست بیان داشت: اصلاح طلبان خودشان می دانند آقای لاریجانی به معنای سیاسی اصلاح طلب نیست ، آقای لاریجانی اصولگراست و در حوزه اصولگرایی تعریف می شود. .رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: اصلاح طلبان خودشان خوب می دانند و آقای لاریجانی نیز خود می دانند که اصلاح طلب نیست.قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آقای لاریجانی گوشت و پوست و خون اش با جریان اصولگرایی رشد کرده است. آنها اعلام کرده اند که از اصولگرایی یارگیری کنند و همچنین هدفی دارند.وی افزود: اصلاح طلبان آنها مورد آقای ناطق نوری نیز همین حرف را می زنند ولی آیا واقعا آقای ناطق در صف اصلاح طلبان قرار می گیرد؟ هرگز اینطور نیست و آقای ناطق نوری نیز در صف آنها نیست و خودش هم اعلام کرده است.آقای ناطق نیز خمیره وجودیشان اصولگرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار