رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت : تأسیس دانشکده علوم فن آوری و زیست دریایی استان با همکاری وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام می شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 06 December 2015
محمد شکاری در جمع خبرنگاران افزود: مصوبه آمایش سرزمینی و واسپاری ماموریت های تدوین شده در راستای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفتمان مشترکی بین دانشگاههای مستقر در منطقه آمایشی پنج ایجاد کرده است.
 
وی افزود:‌ پویایی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ارتباط مستقیم دارد و حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و مستلزم تقویت زیرساخت های لازم در این حوزه است.
 
شکاری به منطقه بندی آمایشی کشور اشاره کرد و گفت: پیگیری برنامه های مشترک در منطقه آمایشی پنج طی ماههای اخیر آغاز و گفتمان مشترکی بین دانشگاههای مستقر در این منطقه ایجاد شده است.
 
وی حرکت ماموریت محور دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در مناطق را یکی از نقاط قوت برنامه های تحول حوزه آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: پیشبرد این برنامه ها را مثبت ارزیابی می کنم و با تغییراتی که در شروع برنامه در کشور ایجاد شده امیدوارم شاهد تحولاتی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور باشیم.
 
قائم مقام وزیر در استان تصریح کرد: بسته به پتانسیل های هر منطقه ماموریت های مختلفی در حوزه آموزش به مناطق سپرده شده و دانشگاهها باید بتوانند با یک متدولوژی مشخص ظرفیت ها و نقش خود را در اجرای ماموریت های منطقه ای شناسایی نمایند.
 
دکتر شکاری در خصوص توانمندی های استان هرمزگان، اظهار کرد: وجود بزرگ ترين بندر تجاري كشور، موقعيت استراتژيك سرزمینی و وجود جزاير اقتصادي و راهبردی، اين انتظار را ایجاد می کند تا در حوزه علوم پزشكي نیز از جايگاه فعلي به جايگاه بسيار بالاتری ارتقا پيدا كنیم.
 
وی با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت های این دانشگاه، تصریح کرد: این اقدام در حوزه آموزش، تحقيقات بهداشت و درمان سبب حل مسایل در حیطه مديران، اعضای هيئت علمي و دانشجویان می شود که امید است با اولویت دادن برنامه های این کلان منطقه به شاخص های آموزشی، تحول بهداشت و توسعه مراکز درمانی، بتوانیم در ارتقای کمی و کیفی خدمات موثر باشیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تجربیات این دانشگاه در زمینه بین المللی شدن را از جمله توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای ارائه به سایر اعضای کلان منطقه پنج کشور عنوان کرد.
 
این مقام مسئول با اشاره به موقعیت اقلیمی استان هرمزگان در آبهای نیگون خلیج فارس گفت : دانشگاههای علوم پزشکی استان هرمزگان و بوشهرموقعیتهای استثنایی به لحاظ وجود دریا دارند که باید از آن در زمینه های فن آوری آموزشی و پژوهشی و علوم دریایی استفاده لازم ببرند .
 
شکاری گفت : تأسیس دانشکده علوم فن آوری و زیست دریایی استان هرمزگان با همکاری وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام می شود و قابل توجه اینکه در حال حاضر با مرکز اکولوژی خلیج فارس چهار تفاهم نامه پژوهشی در حال اجرا داریم .
 
وی هدف  از تأسیس این دانشکده را انجام فعالیت براساس بیو تکنولوژی دریایی و مسائل زیست دریایی و همچنین استفاده از فرآورده ها و فن آوریهای دریا در سلامت اعلام کرد و افزود : ما در تلاشیم که دریا را به عنوان یکی از منابع توسعه محور در امر سلامت مردم استان هرمزگان معرفی کنیم و می توان ابراز امیدواری کرد به طور مثال از جلبک دریایی برای ساخت دارو و همچنین داروهای ضد سرطان استفاده کرد .
 
قائم مقام وزیر در استان تصریح کرد : از دیگر پیشنهادات ارائه شده در بحث زیست محیطی و مسائل محیط زیست دریا و صنایع غرب شهر بندرعباس و دربا نظر داشتن اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تنها دانشگاهی در قطب 5 کشوری است که دارای رشته تخصصی طب کار است این بود که سایر دانشگاهها از این فرصت استفاده کنند و در مورد مسائل آموزشی و پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس کمک تخصصی دریافت کنند.
 
شکاری پیشنهاد دیگرخود را  تأسیس دانشگاه بین المللی با همکاری همه دانشگاههای قطب 5 کشوری بیان کرد و افزود : تلاش ما برا این است که این دانشگاه را در یکی از مناطق آزاد کیش ویا قشم تأسیس کنیم .
 
وی تصریح کرد : دانش بیوتکنولوژی و طب باز ساختی که در خصوص  تجاری سازی این دانش و صنعتی کردن آن در منطقه بحث می کند از سوی وزارت بهداشت و درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی قطب 5 کشوری گذاشته شده است که مقرر شد دانشگاهها نیروهای خود را برای گذراندن دوره های تخصصی به خارج از کشوراعزام کنند و به نوعی از این طریق ضمن انتقال تکنولوژی به سمت ارتقاء بیوتکنولوژِی صنعتی در کشور و منطقه نیز پیش برویم
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار